Blåtand.

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
OS3 ger oss iPhoneägare möjligheten att kunna använda bluetooth i stereo (fanimej på tiden :mad:).

Detta gör mig tvungen att köpa ett par ultrasmidiga, snygga, bekväma och kompatibla lurar till min lilla älskling. Jag vill ha in-ear, stöd för AVRCP och A2DP, och snygg design. Vart hittar man detta utan att behöva ha en fjollig gay-konsoll hängandes runt halsen?!

Jag vill ha en liten högtalare, med en kabel till en annan högtalare, inget mer! Ok om det är en liten dosa med knappar, batteri och liten blå lampjävel, men ingen dongel! Jag är trött på att höra ordet trådlöst när det är massa sladdfanskap ändå.

Hjälp mig i den här djungeln ni visa. :)

Tack. /Bobby

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Och mic?
Sen nån liten dosa med batteri och knappar men ingen grej som hänger på sladd... hur tänker du nu?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag ska gå i dvala och vakna när macbook pro 17 får simkortsläsare och 3g modem inbyggt.

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
Och mic?
Sen nån liten dosa med batteri och knappar men ingen grej som hänger på sladd... hur tänker du nu?

Japp mic ska det vara också. Det är ok om det på något sätt är en dosa för allting i närheten av lurarna eller liknande, Motorola har en modell men den ser klumpig och stel ut. Jag vill alltså inte ha någon SE-variant där man måste ha en klump hängandes runt halsen med display och grejer. Jag vill att det ska vara samlat på ett ställe, uppe på huvudet och lättåtkomligt när man ska höja, byta låt och svara i telefonen.

Jag ska gå i dvala och vakna när macbook pro 17 får simkortsläsare och 3g modem inbyggt.

2037. Vakna.

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ok, du vill inte kunna ha det i hjälmen då eller?

Så typ ett vanligt BT-headset fast med stereo?

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
Ok, du vill inte kunna ha det i hjälmen då eller?

Så typ ett vanligt BT-headset fast med stereo?

Mössan blir det för min del då jag numera är hojlös. Men precis så menar jag, ett par sjyssta in-ear som inte tar så mycket plats, mest för att jag tycker det ser muppigt ut med stora lurar och för att jag avskyr sladdar, skiten fastnar överallt! Jag såg någonstans att typ Plantronics hade ungefär såna som jag är ute efter, fast då är det på ena sidan en sån där yuppipryl med lång mic som ser fördjävligt ut, och sen en liten smidig sladd till andra örat. Något i den stilen men ingen ful utstickande mic, det behövs inte för ljudkvallen.

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Ahhh, jag massuppf... missupfattade dig, jag trodde du kunde tänka dig en liten dongel med sladd till två hörlurar.

Jag tycker själv att det ser otroligt korkat ut med någon blinkande grej i örat, så jag föredrar en liten grej man sätter fast med en klämma eller i ett halsband och två vanliga inear lurar till det.

Bonus såklart om man kan ansluta valfria lurar.

Då kan man välja ett par som ryms innanför hjälmen.

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(

Nu börjar det likna något! Men jag hittar inte någon info om det endast är detta som behövs? Alltså att man inte behöver sätta in någon sändare/dosa med knappar i telefonen. Den ser sjukt smidig ut och om den har knappar någonstans för höjning/sänkning av ljudet, byta låt och svara när det ringer så är den definitivt snart på min inköpslista!

Hrmm...
"Trådlösa stereohörlurar HBH-IS800. Lyssna utan sladdar. Spela musik på mobiltelefonen i stereohörlurar med Bluetooth™."

Betyder detta att det endast är lyssna på musik som gäller? Fan.

Last edited:

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=351468

Är tydligen ett riktigt headset med mic.

Vansinnigt smidigt, inte omöjligt att jag köper ett.

Ok, verkar ju skitbra! Dock har jag fortfarande inte hittat något om det finns knappar på själva headsetet? Verkar vara för litet för att det ska få plats va? Jag är inte speciellt sugen på att ta upp telefonen för att höja/sänka, svara, byta låt. Jag vill att man trycker på luren eller vadsomhelst.

Misstänkte nästan detta...

"If you're willing to sacrifice some phone and music controls for an ultrasmall headset with dependable audio quality - and the hefty price tag is no barrier - the Sony Ericsson HBH-IS800 package has got the goods."

Vad göra nu? Varför finns det aldrig en perfekt lösning? :mad:

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping