Blåtandslampa?

pola

Längtar till sommaren
Gick med
1 Apr 2007
Ort
Hos farmor
Hoj
zx10r 07
Undra om det är någon som vet av en "blåtandslampa" som börjar lysa/blinka när mobilen ringer?
är intresserad av att installera en sådan (om den finns:va ), missar alltid en massa samtal när man är ute och kör:gnissla
 

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Ort
close to Globen
Hoj
eldstorm
Claes ohlsson, teknikmagasinet mm har dom oxå. men som sagt inget med blåtanden o göra. Om inte det är nått nytt. Dom andra reagerar på att signaler skickas från och till telefonen, som dom kan börja blinka när telefonen byter mast bla.
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Du hinner knappt stanna innan signalen slutat att ringa.
Sen ska du få av handskar , hjälm mm.
 

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Ort
close to Globen
Hoj
eldstorm
varför inte köpa en liten blåtandshandsfree eller en vanlig hf och ´välja tjänsten svara automatiskt
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
för mej är detta halva grejen med hojåka, att skita i omvärlden för en stund. OT jag vet, får bidraga med någe vettigt då. Har du nokialur funkar originalheadsetet klockers enligt en gammal arbetskamrat.
 

Dr.Bike

Guest
Undra om det är någon som vet av en "blåtandslampa" som börjar lysa/blinka när mobilen ringer?
är intresserad av att installera en sådan (om den finns:va ), missar alltid en massa samtal när man är ute och kör:gnissla

Du verkar ha bommat hela grejen med att köra hoj... :pannkyss
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag körde med SE headsetet på mig (i ena örat) när det var ett samtal jag absolut inte kunde missa.
Det var bra väder ute så det fanns en massa hojåka jag inte heller kunde missa.

Det funkade, jag hann precis vika in till kanten och döda motorn innan det svarade (svarar automatiskt efter ett par signaler) sen pratade jag utan att ta av mig handskar och hjälm.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Jag drog på mig hörlurarna/HF för o lyssna på musik när jag åkte ner te Öland i somras, de sluta med att jag genomförde ett hyffsat viktigt samtal samtidigt som jag körde :D
Fick hålla för micen lite för o minska vindbruset annars funka de galant...
 

Dr.Bike

Guest
Han kanske vill svara i telefon...
Jag känner en kille som inte ens svarar när man vill prata med honom. :tungan

Jag känner en som inte KAN svara i sina telefoner... för de har antingen fyllts med barndreggel eller åkt i golvet/vägen! :blah

Den dagen det blir viktigare att svara i telefonen, än att köra hoj....
Ja då är det dax att börja spela golf.
Eller knyppla.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Den dagen det blir viktigare att svara i telefonen, än att köra hoj....
Ja då är det dax att börja spela golf.
Eller knyppla.[/QUOTE]
:fakta
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
En tankeställare till de som (ironiskt eller ej) påstår att man har missförstått hojåkningen om man vill kunna svara i telefon när man är ute och kör. Har man ett jour eller beredskapsjobb, så är man villig att offra omaket med att svänga in till kanten för att besvara ett samtal, för att kunna ha möjligheten att komma ut på hojen under dessa perioder. Bättre att åka med viss frihetsbegränsning, än att inte åka alls.

Lösning som jag har testat och rekomenderar:
Öronsnäcka med autosvar och strupmick = det som fungerade bäst för mig. Dock kan jag varna för ekvationen "headset + autosvar + "griskörning" = man hör inte att det ringer trots att pluggen sitter i örat på maxvolym". Detta ger att samtalet kopplas upp och allt som hörs för den uppringande är en ylande motor på högvarv. :näsblod
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
När jag köpte min hoj i göteborg så körde jag hem den, 40 mil enkel resa. Tänkte att det kan vara skönt med musik på resan, och det funkade klockrent med SE originallurar(in ear-plug eller vad de kallas). Micken la jag framför munnen i hjälmen, lirkade fast sladden i hakremmen och då kunde jag även prata i telefon utan att behöva skydda från vindbrus. Hade autosvar på. Det var ganska skönt då tjejen tog bilen hem, då kunde hon ringa och kolla om vi skulle stanna och äta/tanka osv! :)

Annars så har jag aldrig lurar i örona när jag kör, men det var skönt på en sån tripp :tummenupp
 

pola

Längtar till sommaren
Gick med
1 Apr 2007
Ort
Hos farmor
Hoj
zx10r 07
En tankeställare till de som (ironiskt eller ej) påstår att man har missförstått hojåkningen om man vill kunna svara i telefon när man är ute och kör. Har man ett jour eller beredskapsjobb, så är man villig att offra omaket med att svänga in till kanten för att besvara ett samtal, för att kunna ha möjligheten att komma ut på hojen under dessa perioder. Bättre att åka med viss frihetsbegränsning, än att inte åka alls.

Lösning som jag har testat och rekomenderar:
Öronsnäcka med autosvar och strupmick = det som fungerade bäst för mig. Dock kan jag varna för ekvationen "headset + autosvar + "griskörning" = man hör inte att det ringer trots att pluggen sitter i örat på maxvolym". Detta ger att samtalet kopplas upp och allt som hörs för den uppringande är en ylande motor på högvarv. :näsblod

Här har vi en som fattat :fakta

visst tycker jag att de är skönt "slippa" omvärlden ett tag och bara köra, MEN det kan jag inte göra jämnt, då jag stort sett hela sommaren har jour.

Har provat headset med mer eller mindra bra resultat, och jag tänke att det kanske skulle fungera bättre med en lampa som man ev ser. tanken på att höra har jag gett upp:5sure
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top