Blött i garaget

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har ett dubbelgarage med två brunnar, en under varje bil.
Dock är fallet mot brunnarna väldigt litet och inte heller perfekt så det blir en del störande vattenpölar nu på vintern när man kör in slaskiga bilar.

Visst, kan ju gå med en gummiskrapa, men vill inte dra ner grus och skit i brunnarna.

Hur gör jag? Finns det nån lämplig matta att ställa bilarna på?
Någon sorts tråg? Eller skall man kanske sätta en gummilist på golvet likt den man sett på golvet i budgetduschar?

Några tips?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Gummimatta med hål i är ju en variant, då har du vattnet i/under gummimattan istället och slipper trampa i det. Men dyrt blir det antagligen...
Ring någon firma och kolla vad de ska ha för att komma med pumpbil och flytspackla det åt dig med lite fall mot brunnarna om det är möjligt.
Var de slarviga när de gjöt plattan eller gjorde du det själv? Är det råbetong på golvet så gör det sitt till också för att vattnet rinner undan dåligt, Epoximålat golv underlättar.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Råbetong med epoxi på. En firma som gjöt och jag var lat och sket i flytspacklet eftersom de gjutit med lite fall.
Det är inget stort problem, men irriterande. Funderar på om man bara skall lägga några remsor heltäckningsmatta som kan suga upp vattnet vintertid..... alternativt någon form av gummilist som håller vattnet under bilen.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
..eller så sparkar ni av snön bakom hjulhusen innan ni parkerar. Vanlig åtgärd oavsett hur bra avrinning man har, under bilarna är det så gott som aldrig någon snöslask att tala om.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Det där löser sig med automatik om något år. Då kommer det vara så mycket grejjer i garaget så du inte får plats med några bilar.:glömdet:7peta

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Funderar på om man bara skall lägga några remsor heltäckningsmatta som kan suga upp vattnet vintertid.....
Konstant dyngsur heltäckningsmatta låter ju som något som kommer lukta mumsmums...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Råbetong med epoxi på. En firma som gjöt och jag var lat och sket i flytspacklet eftersom de gjutit med lite fall.
Det är inget stort problem, men irriterande. Funderar på om man bara skall lägga några remsor heltäckningsmatta som kan suga upp vattnet vintertid..... alternativt någon form av gummilist som håller vattnet under bilen.

Det låter som att du ska köpa sån gummiremsa som jag inte kommer ihåg namnet på. Går att få som hel matta men det kanske räcker med typ 50cm breda remsor för att hålla vattnet kvar.
Kolla med din fru, hon lär ju ha kontakter på bilhallarna som kan fixa fram sånt då jag har sett sånt på sådana ställen.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Det låter som att du ska köpa sån gummiremsa som jag inte kommer ihåg namnet på. Går att få som hel matta men det kanske räcker med typ 50cm breda remsor för att hålla vattnet kvar.
Kolla med din fru, hon lär ju ha kontakter på bilhallarna som kan fixa fram sånt då jag har sett sånt på sådana ställen.

Ahaa. En gummiremsa med kanter på lixom? Det vore ju finemang.
Jula har en gummiremsa/golvskydd, men den har inga kanter.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO