Blaa's Sweblade

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
Eldsklinga
TJena,

Någon som besiktat med Enkelsving?
Dvs vanlig kontroll inte reg.

MVH B

ohrna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
Fighterblade 900
Min va besiktad med vfr-sving i april förra året, nemas problemas på bilprovningen i Kinna :tummenupp

Men sen är det väl bara bönder som bor i Marks kommun ;)

ohrna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
Fighterblade 900
Kanon, sa dem något om den?

Det var inte jag som besiktade den, men han som gjorde det sa att det va lugnt. Va några funderingar på hur vida hjulbasen var förändrad, men dom släppte igenom den. Jag kommer att testa nästa år igen med min enkelsving. Gnäller dom så är det väl bara att byta till originalen. Lycka till! :)

ohrna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
Fighterblade 900
Nybes idag!

Gick rakt igenom! :D

Va gött! :)

Måste bara höra med dig som också kör enkelsving och ombyggd tail... hur har du din försäkrad? Ifjol körde jag vanlig halvförsäkring, för hel täcker ju ändå inte när man har så mycket custom. Så här skriver trygghansa:

"Om din motorcykel är kraftigt ombyggd eller amatörbyggd gäller speciella regler för att teckna försäkring.

Om du bara gjort förändringar som till exempel monterat packväskor, bytt avgassystem, fotpinnar eller styre, räknas inte dessa som kraftiga."

Testat att försäkra som "kraftigt ombyggd"?

// Anders

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
Eldsklinga
Va gött! :)

Måste bara höra med dig som också kör enkelsving och ombyggd tail... hur har du din försäkrad? Ifjol körde jag vanlig halvförsäkring, för hel täcker ju ändå inte när man har så mycket custom. Så här skriver trygghansa:

"Om din motorcykel är kraftigt ombyggd eller amatörbyggd gäller speciella regler för att teckna försäkring.

Om du bara gjort förändringar som till exempel monterat packväskor, bytt avgassystem, fotpinnar eller styre, räknas inte dessa som kraftiga."

Testat att försäkra som "kraftigt ombyggd"?

// Anders

Nej jag jag kör halv också trygghansa men har inte tecknat som ombyggd tror man måste in till bolaget så dem får se på den då och göra en uppskattning av värdet.

Pallade inte de.

MVH B

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson