Blackbird snabb?

mr.marten

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Kolsva
Hoj
Ducati 900SS
Körde ikapp med en Blackbird för ett tag sedan. Han hade dubbelt (!) så många hästar.
Jag vet att det är förarbetingat, men ändå.
Vägen smal och jag Italiensk. Kul va?
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
jo, åk ut och prova kappa med han rakt fram så får du se.
Det begriper väl du med att han inte kunde använda alla sina hästar längs den smala kurviga vägen, eller?
 

mr.marten

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Kolsva
Hoj
Ducati 900SS
Ja, ja ,ja... -Tjöta inte.
Jag tycker iallafall att det är kul när man kan hänga på så bra.
Det var det jag menade liksom...
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
mr.marten skrev:
Körde ikapp med en Blackbird för ett tag sedan. Han hade dubbelt (!) så många hästar.
Jag vet att det är förarbetingat, men ändå.
Vägen smal och jag Italiensk. Kul va?

hvor i italia er du fra?
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
det spelar ingen roll hur många åsnor du har under pungen, kan man inte köra så kvittar det.... :mattias
 

Gnällspik

Vertikalt i kurvan
Gick med
27 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
929
Jag höll jämna steg med en klunga 750-Gixxrar nån gång 1989 eller så. Med en DT125...

Grejen var den att jag kunde hålla stumt - 120 på rakan, 120 i kurvan, full urvarvning oavbrutet - medan de fegade och pendlade mellan 160 och 80. Jag fattade inte vad de höll på med.

Jag tror dock förstår varför nu när jag har en 900 själv. Man blir litet räddare när man bänder ner en sån, medan en 125-a inte lider av samma gyroverkan, eventuellt svårdoserade effektdosering samt att den väger hälften så mycket.

Jag kan inte alls köra lika vilt med min Blade som med min gamla RD500 till exempel. Med RDn kunde jag lägga ner mer, bromsa senare och gasa hårdare ut ur kurvan, trots att Bladen egentligen är gravt överlägsen RDn på alla punkter.
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
mr.marten skrev:

akkurat, ikke så langt fra milano.

hva i all verden får en italiener til å flytte til det ekstremt kalde landet sverige?? :confused: var det en tjej....?? :rodnar
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top