Blackizzz R125

leveland95

Ny medlem
Gick med
6 May 2011
Hoj
1989 Yamaha TZR125
30 000:- är inte mycket pengar. Inte för en ny hoj som har bättre kvalitet än en gammal risig utsliten hoj från slutet av 80 talet.

Och nej inget personligt har tagits upp i mitt inlägg.

Jag åkte på två 125or från 1998 för ett par år sedan. Och visst tyckte jag det gick lite slött... Jo visst men det fanns inte en enda moppe som hängde med iallafall. Och jag ska vara helt ärlig! Jag saknar dem. För de tog mig dit jag ville och jag hade förbaskat roligt med dem! Till skillnad från 650n jag har idag...

Och ja jag åker på grushojar. För plasträser är inte något för mig. Jaga bilar tittsomtätt är inte min grej.

Nya hojar har inte bättre kvalitet än dom gamla, de äldre hojarna har bättre kvalitet för då fans inte billiga delar från kina som de ofta köper in för att få hojen lite billigare och företaget ska tjäna så mycket som möjligt.

En gammal TZR håller både bättre och längre än de nya aprilia hojarna.http://www.sporthoj.com/forum/images/smilies/crazya.gif

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Nya hojar har inte bättre kvalitet än dom gamla, de äldre hojarna har bättre kvalitet för då fans inte billiga delar från kina som de ofta köper in för att få hojen lite billigare och företaget ska tjäna så mycket som möjligt.

En gammal TZR håller både bättre och längre än de nya aprilia hojarna.http://www.sporthoj.com/forum/images/smilies/crazya.gif

Pff, hojarna nuförtiden har inte stålfoder i cylindrarna och stålramar, samt så är toleranserna "något" mindre än i äldre hojar och effekten högre.

Utvecklingen stannade inte av på 80 talet om det är det du tror, snarare ägare som inte tar hand om sina hojar...

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!
Ojoj vad mycket avundsjuka det var här!
Och även om hans pappa/mamma är rik är det kul att det använder pengarna. för på banken gör de ingen nytta..
Men tillbaka till ämnet!

Hojjen ser riktigt snygg ut!
Men kan kanske kännas lite overkill att mappa och hålla på då du får ut så lite effekt.

Men kör på! :)

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Hojjen ser riktigt snygg ut!
Men kan kanske kännas lite overkill att mappa och hålla på då du får ut så lite effekt.

Håller med lud här. Har hört många som hållt på och trimmat en 125a. Det blir mycket pengar för så lite effekt. Så jag rekommenderar att göra den snyggare. Men det har du ju redan gjort. Och en eftermarknads ljuddämpare :tummenupp

:rolleyes:

blackizzz

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Yamaha YZF R125 -11
Håller med lud här. Har hört många som hållt på och trimmat en 125a. Det blir mycket pengar för så lite effekt. Så jag rekommenderar att göra den snyggare. Men det har du ju redan gjort. Och en eftermarknads ljuddämpare :tummenupp

:rolleyes:

Absolut är det dyrt med trim, som på en 125 dessutom knappt ger någon effekt. Men helsystemet jag har, GPR deeptone, ger nästan ingen effekt, utan där jagade jag ljud, (plus viktminskning) jag är mer intresserad av utseende och apperance än att tjäna 5kmh i toppen...

Om jag verkligen ville trimma skulle jag köpa boreup 200cc osv, men det är inte intressant ;)

Tack för alla kommentarer som rör hojen, resten blev väl lite väl OffTopic, men antar att de flesta trådarna går OT på något sätt!

Gummit ner :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...