Blanda Watervetter med glykol?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Är det en bra idé eller är de inte lämpliga att blanda. Har pga det milda vädret och min egen lättja inte flyttat hojen till varmgaraget ännu. Det är Watervetter i kylsystemet nu och vill veta om det bara är att skvätta i glykol för att få skydd mot ev köldknäppar de närmaste dagarna.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Hade det inte varit bättre att bara tömma ur kylaren? Blandar du i glykol så måste du ändå tömma ut det sen för att vara reglementsenlig. Och då måste du blanda/skaffa nytt watervetter att hälla i igen om du vill ha det.

tobbe #11

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RMZ450
Axxexs skrev:
2668276 Hade det inte varit bättre att bara tömma ur kylaren? Blandar du i glykol så måste du ändå tömma ut det sen för att vara reglementsenlig. Och då måste du blanda/skaffa nytt watervetter att hälla i igen om du vill ha det.

Riskerar man inte rost och tråkigheter då?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
tobbe #11 skrev:
2668281 Riskerar man inte rost och tråkigheter då?

Jo. Men då kan han hälla i glykol. Det jag tyckte var onödigt var att kassera watervetterblandningen. Han får i vilket fall som helst ändå byta vätskan i kylaren hur han än gör. :)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Axxexs skrev:
2668291 Jo. Men då kan han hälla i glykol. Det jag tyckte var onödigt var att kassera watervetterblandningen. Han får i vilket fall som helst ändå byta vätskan i kylaren hur han än gör. :)
Jo, men det här var bara en quick'n dirty-lösning för ett par dar. Ställer in den i varmgarage i helgen. Sen blir det ordentlig genomgång med byte av samtliga vätskor i vår. Så dyrt är inte watervetter att man måste vara sparsam med det.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Axxexs skrev:
2668276 Hade det inte varit bättre att bara tömma ur kylaren? Blandar du i glykol så måste du ändå tömma ut det sen för att vara reglementsenlig. Och då måste du blanda/skaffa nytt watervetter att hälla i igen om du vill ha det.

Jag kanske är helt ute och cyklar, men förlorar inte watervettern i kylarvattnet en del av funktionen med tiden, så att man måste fylla på ändå?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ljunghusen skrev:
2668679 Nej, allt är i aluminium
Men aluminium oxiderar väl tom snabbare än järn :va

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Bingo skrev:
2668688 Men aluminium oxiderar väl tom snabbare än järn :va

man bör i vilket fall ha någon form av vätska i kylsystemet.
men jag är relativt säker på att du har rätt, iaf. så går det lika fort för båda materialen att få en beläggning.

rätta mig gärna..

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag gjorde lüxvarianten och tömde hela systemet och slängde i glykol/vatten. Sen om det blir ovan nämnda "watervetter" när solen kryper tillbaka, eller om vi åker till Biltema och inhandlar likvärdiga produkter, det är en senare fråga.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
hållundan skrev:
2668803 Jag gjorde lüxvarianten och tömde hela systemet och slängde i glykol/vatten. Sen om det blir ovan nämnda "watervetter" när solen kryper tillbaka, eller om vi åker till Biltema och inhandlar likvärdiga produkter, det är en senare fråga.

Fel. Lyxvarianten är att hålla garaget varmt. :tungan

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
är jag lite lost eller finns inte waterwetter på biltema??
vart hittar jag det?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
sunkan skrev:
2669112 är jag lite lost eller finns inte waterwetter på biltema??
vart hittar jag det?
Dom kör en egen gul flaska med vattenpumpssmörjning! Har kört med båda o bägge funkar bra.. Watterwetter köpte jag på Micro eller Autotjänst har jag för mig..

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...