legionRider
Nu med fetaste larmet installerat...
- Gick med
- 25 May 2005
- Ort
- Under tak
Tänkte försöka sända in lite tips gällande trim av B1 Replikan som diskuterats
...
Har nu slängt på en Dell'orto 17,5 PHVA med ett silver luftfilter och nytt insugsgummi på 14F:en (B1)...
Fick snickra ihop en gasvajer till den eftersom orginal blir för kort. Fräste ur ett insugsgummi till "rätt" storlek. (Huvud)bestyckningen var 88 och fick prova mig fram tills jag landade på 112, nålen i mitten och 1,5 varv på blandskruven. Fick även täppa till ett par av de extra nipplarna var förgasaren drog "tjyvluft"...
Nu funkar allt tipptopp och hela operationen är absolut värd att göra eftersom effekten blev bättre än väntat. Axxet är hästlängder bättre och hojen går nu upp på bahjulet ofelbart om man sitter upprätt enbart på gaspådrag
Alltså att skaffa trimkittet till denna hoj för strax över tusingen är inget att fundera över utan bara att göra omgående !! ...sa jag

Har nu slängt på en Dell'orto 17,5 PHVA med ett silver luftfilter och nytt insugsgummi på 14F:en (B1)...
Fick snickra ihop en gasvajer till den eftersom orginal blir för kort. Fräste ur ett insugsgummi till "rätt" storlek. (Huvud)bestyckningen var 88 och fick prova mig fram tills jag landade på 112, nålen i mitten och 1,5 varv på blandskruven. Fick även täppa till ett par av de extra nipplarna var förgasaren drog "tjyvluft"...
Nu funkar allt tipptopp och hela operationen är absolut värd att göra eftersom effekten blev bättre än väntat. Axxet är hästlängder bättre och hojen går nu upp på bahjulet ofelbart om man sitter upprätt enbart på gaspådrag

Alltså att skaffa trimkittet till denna hoj för strax över tusingen är inget att fundera över utan bara att göra omgående !! ...sa jag
