Blatakopia, hjuldistanser bak? bild?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
nån som har en blatakopia och har lust att ta kort på distanserna på var sida om bakhjulet?
eller beskriva vad som ska sitta vart?

håller på och plockar ihop från delar, finns ju ingen bok direkt, hehe

har nån en blata kopia till salu?
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
trodde du skojade i inlägge först men det är lite delar där,ska kolla imorgon åt dig på den.pm.a ett mobilnr jag kan mms:a till:tummenupp
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
jag har en blatakopia till salu.
Intresserad?
Den har inte gått långt.
Kopplingen e slut.
Ny får inhandlas av köparen.

Kan imorgon eftermiddag/kväll levereras var som helst utmed e4an mellan Märsta och skånegränsen.
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
tackar, jag har fått lite koll på det sen då jag la in tråden.
men det skadar inte att dubbelkolla, så gärna bilder.
så här sitter de på min nu, och så här ser den (just idag iaf)
en lång på vänster sida, och en kort + en typ bricka på höger.
sitter kedjejusteringen utanför svingen?
 

Bifogat

  • hsida.jpg
    hsida.jpg
    34.6 KB · Visningar: 80
  • vsida.jpg
    vsida.jpg
    33.4 KB · Visningar: 81
  • kines.jpg
    kines.jpg
    27.2 KB · Visningar: 129

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jag har en blatakopia till salu.
Intresserad?
Den har inte gått långt.
Kopplingen e slut.
Ny får inhandlas av köparen.

Kan imorgon eftermiddag/kväll levereras var som helst utmed e4an mellan Märsta och skånegränsen.

kostar?
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
kostar 2000kr alternativt bud levererad. =)
Under halva nypriset iaf.
(när jag tänker efter e det nog pyspunka på bakhjulet.)

btw, att kopplingen e slut är ingen stor nackdel då den verkligen var askass. inte hunnit köra mycket innan den dog.
Och ny koppling som e ställbar e hyffsat lätt att få tag på.

ring gärna om du e intresserad så löser vi det.
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
kostar 2000kr alternativt bud levererad. =)
Under halva nypriset iaf.
(när jag tänker efter e det nog pyspunka på bakhjulet.)

btw, att kopplingen e slut är ingen stor nackdel då den verkligen var askass. inte hunnit köra mycket innan den dog.
Och ny koppling som e ställbar e hyffsat lätt att få tag på.

ring gärna om du e intresserad så löser vi det.

ok, ska kolla med polarna, vi svor på att skaffa varsin kines och sladda runt på nya lidköpingsbanan till sommaren.
flyg3b.jpg
 
Last edited:

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
prutar ner mig själv.
1800kr känns bättre. den står trots allt bara o samlar damm
Och har gjort så ett tag.
Vet inte ens om om man lyckas få igång den utan att rengöra förgasare etc nu.

Och som sagt.
Ring så levereras den imorgon.

0735056318
 
Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
no_fear:Uhm, man får en kinahoj för runt 600 på blocket? =) (köpte min fullt fungerande i eskilstuna för 600)

r2: vad är det för bana, finns den nån info om den nånstans?
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
okej? jag sökte på blocket o den jag hittade såldes för 3500. de kostade 4500kr nya.

14f eller vad den nu kallas e många gånger bättre än de billiga kinahojjarna.
(går inte jämföra)

När man har toppfart med en billig kinahoj så börjar precis kopplingen greppa fullt på en blatakopia och den sticker iväg. Så va det iaf när jag körde med mina polare som snålade o köpte de tråkiga hojjarna. Deras gjorde då bilmätarfart under 40km/h och min gjorde ca 75km/h

Min är alltså en vattenkyld blatakopia likt den som r2 visar på sina bilder.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
no_fear:Ah, jo, dom kostar ju mer definitivt, såg inte att r2s hoj var vattenkyld...
Min kinahoj gör ungefär 40 topp så det stämmer ju bra. (räcker iofs bra för att köra runt i garaget =D )
men det är "bara" motorn som skiljer dom år eller?
(Kedjan och bromsarna ser ju likadana ut som på min)
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
det är nästan inget som är likt emellan de faktiskt,bara känslan är fruktansvärd i skillnad:tummenupp
 

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Har ni fått klart ifrån klubben att det ska vara ok att köra minimoto också på banan då?
Eller ställer dom sig emot minimotokörning ?

minns ej riktigt, men jag kan kolla, tror det.
 

caper

Caper S7
Gick med
15 Dec 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
DM
När det gäller minimoto i Lidköping så är dom positiva och det jobbas med att få till detta, det som gäller är att är man intresserad så går man med i klubben och jobbar på en minimotosektion "inifrån", kartingen kommer inte att skapa detta åt någon.
Som det är nu så är dom EJ anslutna till Svemo ,vilket är kravet för att kunna göra en Banbesiktning och detta kan ta en del tid, så hoppas inte på att det blir något under 2009. med lite tur så kanske, kanske.

Jörgen, vobblaracing
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
okej? jag sökte på blocket o den jag hittade såldes för 3500. de kostade 4500kr nya.

14f eller vad den nu kallas e många gånger bättre än de billiga kinahojjarna.
(går inte jämföra)

När man har toppfart med en billig kinahoj så börjar precis kopplingen greppa fullt på en blatakopia och den sticker iväg. Så va det iaf när jag körde med mina polare som snålade o köpte de tråkiga hojjarna. Deras gjorde då bilmätarfart under 40km/h och min gjorde ca 75km/h

Min är alltså en vattenkyld blatakopia likt den som r2 visar på sina bilder.

Hmm...jag är intresserad, finns den kvar?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
Har glömt titta tillbaka i den här tråden tidigare.
Är det fortfarande någon som är intresserad?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
När det gäller minimoto i Lidköping så är dom positiva och det jobbas med att få till detta, det som gäller är att är man intresserad så går man med i klubben och jobbar på en minimotosektion "inifrån", kartingen kommer inte att skapa detta åt någon.
Som det är nu så är dom EJ anslutna till Svemo ,vilket är kravet för att kunna göra en Banbesiktning och detta kan ta en del tid, så hoppas inte på att det blir något under 2009. med lite tur så kanske, kanske.

Jörgen, vobblaracing

Nått nytt på den fronten Jörgen?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top