Bleka vita skjortor?

Klorin
Se bara till att köra rent maskinen någon extra gång efteråt. I gemensamma tvättstugor kan det dock ta hus i helvete om man håller på å bleker eftersom det är lätt hänt att något missfärgas i tvättarna efteråt...

Är det bomull?

Bara att pipa ned till ica o tjacka klorin:tummenupp

Klorin
Se bara till att köra rent maskinen någon extra gång efteråt. I gemensamma tvättstugor kan det dock ta hus i helvete om man håller på å bleker eftersom det är lätt hänt att något missfärgas i tvättarna efteråt...

Får testa klorin. Jag misstänker dock att det är gemensamma tvättstugan som är skyldig till missfärgningen då det aldrig har hänt mig förut...

Klorin löser tyvärr inte allt. Jag har testat att tvätta ett par t-shirts och de blev aldrig helt vita igen efter missfärgning. Är det en dyr fin skjorta hade jag nog lämnat iväg den istället till en kemtvätt.

Var försiktig. Tar man för mycket blekmedel kan vita bomullsskjortor bli gulaktiga istället för vita.

De flesta kemtvättat tar en hunka för fem skjortor. Orka tvätta och stryka själv när någon annan kan göra det bättre i princip gratis ...

Det är ingen som har någon mirakellösning utan att använda tvättmaskinen i tvättstugan så jag slipper få arga grannar på mig när deras tvätt blir missfärgad kanske? :gnissla

De flesta kemtvättat tar en hunka för fem skjortor. Orka tvätta och stryka själv när någon annan kan göra det bättre i princip gratis ...

Jag funderade faktiskt lite på det. Kanske lika bra att slänga iväg dom till en kemtvätt. Har ju rabatt via jobbet också ju. :yoparty

Det är ingen som har någon mirakellösning utan att använda tvättmaskinen i tvättstugan så jag slipper få arga grannar på mig när deras tvätt blir missfärgad kanske? :gnissla

Jag funderade faktiskt lite på det. Kanske lika bra att slänga iväg dom till en kemtvätt. Har ju rabatt via jobbet också ju. :yoparty

Köp en burk "vanish oxi action crystal white" och lägg skjortorna i blöt... Skölj sedan ur några ggr för hand innan du tvättar i den gemensamma tvättstugan... Eller tvätta dom för hand själv efter kanske?

På min burk står det att det ska ligga 6- max 12 timmar för bästa resultat..

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick