Blev en Gixxer som första egna hoj...

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Sen var man ju tvungen och bli bevandrad i MC forumens värld med. Så här är man. Snubbe, 32år från JKPG/Huskvarna trakten. Övningskörde tidigare på en Kawasaki ZR7:a, som jag trashade helt på vägen hem, timmen efter jag kört upp. I mitt försvar så var de inte jag som var orsaken till de och jag körde inte för fort eller galet.

Kom ner för en långdragen backen och nere i en korsning står en bil som ska svänga in på en korsande väg från den vägen jag är på så jag saktar ner för att han är långt framför mig så på sätt vill jag släppa honom innan jag passerar korsningen men nä då... han står kvar och precis när jag ska passera korsningen så svänger han ut framför mig... *PANG* så var de kört...

Klarar mig väldigt lindrigt mest trasig utrustning och sen helkvaddad cykel (hela framgaffeln sam instrumentering och delar av främre ändan av ramen var körd), reser mig med axel och bröst smärtor eftersom jag flög en bit ut på en gräsmatta vid ett staket jämte vägen. Konstaterades senare på vårdcentralen att de var inget trasigt/brutet eller några andra problem så de var bara att vila. :D

Nu mer så har man handlat i Aug 2009 en Suzuki GSX-R 1100 -93 istället som står hemma i garaget. Nöjd som tusan för den, men tänkte ta den på lite bana i sommar och lära mig än mer om hanteringen.

Enda som är gjort å den än så länge är att jag bytt ut pakethållaren mot originalvingen som sitter på den i vanliga fall. funderade på om man skulle fixa dekaler på den eller om man skulle hålla den "All Black" ? Ni kanske har nån input ?

See ya out there...

IMG_0542-1.jpg

IMG_0544.jpg

IMG_0543.jpg

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Hej "granne"! Välkommen in i jönköpingsforumet ganska segt såhär års men det brukar rulla igång om någon månad :)

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Jag röstar fortfarande för lite cromisar.... :D

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
eller jag vet..................... INTE FULT PÅ SVART! :yoparty

:banana

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hehe, jodå fram tar man sig på den... Håller på och efterforskar lite för dekaler. Original dekaler var inte allt för dyrt men iom att cykeln inte är i org. färg så lär de bli problem med original dekaler. Men får se om de går att ordna krom nånstans utan att de behövs special beställas.

SportGuzzi

livsnjutare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Moto Guzzi V11 Sport
Hehe, jodå fram tar man sig på den... Håller på och efterforskar lite för dekaler. Original dekaler var inte allt för dyrt men iom att cykeln inte är i org. färg så lär de bli problem med original dekaler. Men får se om de går att ordna krom nånstans utan att de behövs special beställas.

Jag hade en likadan (en svart/lila) och var kanonnöjd. Lite tyngre än konkurrenterna men strunt samma...en hoj med personlighet och kanonmotor!!:tummenupp

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Synd att du smällde din första hoj.
Råd ett, lita ALDRIG på en bilist vid korsning.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj

Här har du lite att välja på http://www.dekaltrim.nu/search_prod..._Cross&secondgroup=Suzuki&thirdgroup=Dekorkit

Och här finns chrome; http://shop.ebay.com/sis.html?_kw=CHROME+GSXR+DECALS+SHIPPING+WORLD+WIDE&PAY-PAL

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Välkommen! en fin cykel har du skaffat också.
Och den hjälmen är inte dum heller:tummenupp

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER

Sök på ebay jag har köpt dekaler till minst 3 hojar där. Billigt o snyggt har det blivit varje gång:tummenupp

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
Bra hojval.

Bra val. Började själv med en Gixxer 750 -86 en gång i tiden..
Kör nu 13 år senare fortfarande gixxer men har haft de många andra märken också, men när det gäller sporthojar så faller man oftast tillbaka på gixxer igen, trevliga hojar och man vet att det alltid funkar..

putte65

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Hoj
suzuki
gixxer

Vill också hålla med om att bågen är jätteschysst. Ett bra köp av dig och ta det lugnt där ute.

Gick med
18 Apr 2009
Hoj
Kawasaki zx750r ninja 1989
Grattis till den nyinköpta hojen ! Den ser ju mycket bra ut.:tummenupp
Och med tanke på tidigare inlägg så är det ju inte hojen som bestämmer över FÖRAREN ..Men en del kanske upplever det som att hojen bestämmer över föraren. Så därför kanske dom inte tycker att du ska ha för mycket cc/HK..Låter iallafall som att du har koll på läget.. MVH

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha