Blev jagad igår av en galning!

Status
Ej öppen för fler svar.

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
sporthojs medlem i ett nötskal:finger

Tyvärr är det ingen surprice, även om det nästan lika gärna kunde varit vadsomhelst för snubbe.

Är ingift i en invandrarfamilj, så är inte tillstymmelse till rasist. Men har även vänner inom polisen och andra myndigheter som kan styrka att majoriteten utav överfall och dyl. begås utav människor med invandrar bakgrund.

Till trådskaparen, bra gjort.
Även om det kanske var helt oskyldig, så kan man aldirg vara säker (oavsett ras/etnisk baggrund på föraren)
 

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Tyvärr är det ingen surprice, även om det nästan lika gärna kunde varit vadsomhelst för snubbe.

Är ingift i en invandrarfamilj, så är inte tillstymmelse till rasist. Men har även vänner inom polisen och andra myndigheter som kan styrka att majoriteten utav överfall och dyl. begås utav människor med invandrar bakgrund.

Till trådskaparen, bra gjort.
Även om det kanske var helt oskyldig, så kan man aldirg vara säker (oavsett ras/etnisk baggrund på föraren)

Visst, förstår vad du menar! Jag har även vänner inom myndigheter som säger si/så, men trots allt finns det forskning som visar motsatsen, forskning som visar att personer med utländsk bakgrund döms hårdare i hela vårt svenska rättssystem. Men den som kan sin historia behöver aldrig dra slutsatser om vad som "verkar" vara rätt eller fel...."1000 år av invandring" är en bra bok där man tydligt ser vad arbetskraftsinvandringen gjort för vårt land...för svenska välfärden, jag jobbar själv på en myndighet och möter ofta problem som många här på sporthoj inte ens trodde existerade:fakta
 

Greve

John Player Special
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Ducati
Visst, förstår vad du menar! Jag har även vänner inom myndigheter som säger si/så, men trots allt finns det forskning som visar motsatsen, forskning som visar att personer med utländsk bakgrund döms hårdare i hela vårt svenska rättssystem. Men den som kan sin historia behöver aldrig dra slutsatser om vad som "verkar" vara rätt eller fel...."1000 år av invandring" är en bra bok där man tydligt ser vad arbetskraftsinvandringen gjort för vårt land...för svenska välfärden, jag jobbar själv på en myndighet och möter ofta problem som många här på sporthoj inte ens trodde existerade:fakta


BUUH! snyft...
Hade du tyckt likadant om det var din dotter/flickvän?
Snyft..snörvel
 

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
BUUH! snyft...
Hade du tyckt likadant om det var din dotter/flickvän?
Snyft..snörvel

tyckt vad? det faktum att arbetskraftinvandring byggt upp detta land till vad det är idag? eller min neutrala inställning till att det inte spelat någon roll om det var en "svensk" el. "invandrare"? :va Handlingen är fortfarande åt helvete! Förutsatt att personen i bilen nu inte kände flickan som cyklade...gud vet vad han sagt till henne....
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
3084802 tyckt vad? det faktum att arbetskraftinvandring byggt upp detta land till vad det är idag? eller min neutrala inställning till att det inte spelat någon roll om det var en "svensk" el. "invandrare"? :va Handlingen är fortfarande åt helvete! Förutsatt att personen i bilen nu inte kände flickan som cyklade...gud vet vad han sagt till henne....
Det är skillnad på arbetsinvandring och asyl/släkt/familj/sittapåarsletutanlärasigsvenska-invandring från mellanöstern/turkiet. Det syns tydligt här i Södertälje. Du kan gå på stan och inte höra ett ord svenska hela dagen.

Så väl som du säger andra vore insnöade så är även du insnöad i något sorts uppfantiserat scenario som inte är direkt kopplad till de livserfaranheter många här har.

Dock påstår jag fortfarande att det är några få som förstör för alla andra. Och det är dom som man borde få rättsväsendet att sy in / deportera (återfallsbrottslingar som är "kända av polis" som det så fint heter).

Rensa upp lite vore inte fel.
 

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Det är skillnad på arbetsinvandring och asyl/släkt/familj/sittapåarsletutanlärasigsvenska-invandring från mellanöstern/turkiet. Det syns tydligt här i Södertälje. Du kan gå på stan och inte höra ett ord svenska hela dagen.

Så väl som du säger andra vore insnöade så är även du insnöad i något sorts uppfantiserat scenario som inte är direkt kopplad till de livserfaranheter många här har.

Dock påstår jag fortfarande att det är några få som förstör för alla andra. Och det är dom som man borde få rättsväsendet att sy in / deportera (återfallsbrottslingar som är "kända av polis" som det så fint heter).

Rensa upp lite vore inte fel.

Det finns skillnader inom allt, just därför det finns olika regler utformade exempelvis för aslylärenden/aknytningsinvandring/eller den andra kategorin som du så fint formulerar:tummenupp :rolleyes: Varför tror du det syns så tydligt i Södertälje? Jo, misslyckad INTEGRATIONSPOLITIK, bunta ihop packet på ett ställe så slipper resten dom.

Insöad eller inte, personligen går jag hellre på fakta och inte hur det ser ut i en eller två städer eller hur låter det med /sittapåarsletsvenskarsomvägrarsöka jobb och tror det ordnar sig?

Det kommer alltid finnas en skara människor som förstör för en större skara människor, självklart ska dom dömas hårdare, men det gäller även den "hel svenska" majoriteten, men bara för det ska inte folk skrika ut saker och ting utan att tänka sig för, i synnerhet inte en massa motor mekare som knappast öppnat många böcker i sitt liv:tungan Fördomsfull? Javisst..men vem är inte det:D

OT: för övrigt, om jag var så insöad som du påstår, skulle jag med all sannolikhet inte sitta på den tjänst jag sitter idag!
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Så du menar att du behöver en trial för att cruisa upp på taket??? :confused:

Det verkar uppenbarligen som att ironi är ett ord som ynglingar inte känner till. Håll dig till www.moppefucko.com. Där kan du säkert skryta om hur du lånade pappas hayabusa med 8 st turboagg, körde om 13 polisbilar på slangen och hoppade över en vägspärr. För att sedan sätta dig på din NSr 125 OKc drA en ReTTaa, sedan HopPA uuuPP på TAkcET po en PÅlisbil MDe EIn KJettING!!11
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
bra gjort...du kanske stoppade en våldtäkt. eller ja...vad som helst...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Anledningen det är problem med integrationen enligt mig... om vi nu måste diskutera vidare, så är det för att det tas in nära på 80-90.000 invandare per år (vad jag läst). Det är 1% av Sveriges totala befolkning, per år! Hur skulle Sverige (som samhälle och rättsväsende) kunna HINNA med att integrera alla dessa?

Och en fråga om svenskens "rasism", är det så konstigt egentligen att "svensken" börjar se med onda ögat på den konstant ökande invandringen när bilden i media visar att majoriteten av brotten begås just av invandare. Det blir enkelt då att säga stopp för invandringen, rensa bland brottslingarna hos invandringsgruppen (och även svenska blonda blåögda j-vlar oxå som inte vet hut), och bygga upp ett system som fungerar där invandare integreras på ett bättre sätt.

Min enda önskan är att rättsväsendet / politiker "grow a pair of balls" och installerar lagar som möjliggör borttagandet av det vi så ofta hör "kända av polisen sedan tidigare"-brottslingar.

En egen lite rolig önskan ... Om det hjälpte, vore att alla skattar 500 kr mer per månad, denna summa (XX-miljarder per år) enbart går till byggande av nya fängelser, fler poliser, och underenheter inom polisen som verkligen tar sig an problemet.

Hallå :) nu är det verkligen OT...
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Det verkar uppenbarligen som att ironi är ett ord som ynglingar inte känner till. Håll dig till www.moppefucko.com. Där kan du säkert skryta om hur du lånade pappas hayabusa med 8 st turboagg, körde om 13 polisbilar på slangen och hoppade över en vägspärr. För att sedan sätta dig på din NSr 125 OKc drA en ReTTaa, sedan HopPA uuuPP på TAkcET po en PÅlisbil MDe EIn KJettING!!11

Hahaha! Jag älskar när folk skriver moppefukko-style!




Hörrni, sluta spamma tråden med en massa integrationsjidder! :sissy
 

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Anledningen det är problem med integrationen enligt mig... om vi nu måste diskutera vidare, så är det för att det tas in nära på 80-90.000 invandare per år (vad jag läst). Det är 1% av Sveriges totala befolkning, per år! Hur skulle Sverige (som samhälle och rättsväsende) kunna HINNA med att integrera alla dessa?

Och en fråga om svenskens "rasism", är det så konstigt egentligen att "svensken" börjar se med onda ögat på den konstant ökande invandringen när bilden i media visar att majoriteten av brotten begås just av invandare. Det blir enkelt då att säga stopp för invandringen, rensa bland brottslingarna hos invandringsgruppen (och även svenska blonda blåögda j-vlar oxå som inte vet hut), och bygga upp ett system som fungerar där invandare integreras på ett bättre sätt.

Min enda önskan är att rättsväsendet / politiker "grow a pair of balls" och installerar lagar som möjliggör borttagandet av det vi så ofta hör "kända av polisen sedan tidigare"-brottslingar.

En egen lite rolig önskan ... Om det hjälpte, vore att alla skattar 500 kr mer per månad, denna summa (XX-miljarder per år) enbart går till byggande av nya fängelser, fler poliser, och underenheter inom polisen som verkligen tar sig an problemet.

Hallå :) nu är det verkligen OT...

Ok, men min fundering gällde inte problemet med att hinna med integrationen, det tror jag skulle lösas om ALLA kommuner i Sverige, delar på mottagandet, OBS! nu kan jag bara tala om norrland och här vet jag med säkerhet att det inte är lika "rättvist" uppdelat, ex vissa städer tar emot mer än dom klarar av medan andra är väldigt restriktiva i sitt flyktingmottagande.

Men det jag syftade på var snarare det faktum och forskning som för ca 1 år sen kom fram kring rättsväsendet, där det bevisades att personer med utländsk bakgrund döms hårdare, straffmässigt. Inte för att det egentligen hör till diskussionen, men det gör heller inte ordet "rasism" enligt mig..Jag ville absolut inte peka ut någon/några som "rasister".

På den länken, som jag PM:at dig kap 3.3 "diskriminerande bilder i media" är hämtad från landets främsta forskare inom området. Där kan du läsa kort om hur mycket makt media har att formulera frågor och problem, finns massor, men detta är bara en bråkdel av vad som finns, ger en sammanfattning och OK inblick tycker jag, och ger en ganska bra förklaring till varför media skriver som dom gör. Men inte brukar vi väl tro allt som skrivs om sporthojar och dess förare:) Ne men seriöst om du är intresserad läs det kapitlet!

Angående din önskan så lät den inte tokig, men då får ju landets kriminella lida istället:) Seriöst så tyckte jag det lät bra!

För att återgå till trådstartarens händelse igår kväll så tycker jag du är en sann hjälte, inte många som skulle agera som du gjorde! Finns nåt gammalt citat med Martin Luther King typ som säger att det inte är de onda människornas brutala gärningar som gör ont utan de goda människornas tystnad...Jag citera inte då jag inte riktigt kommer ihåg exakt.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Du skulle bara veta! :) Tight skinnställ vettu, det går gubbarna igång på!

tänkte direkt på den där gubben i serien hjälp
med robert g mfl..
han passar även in på beskrivningen :D
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top