Blev stoppad av polis för alkoholprov.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Var idag med om en liten egendomlig incident som jag behöver lite tyckande och råd om.Skulle köra rakt över en trafikljusreglerad korsning och kör mot grönt som sig bör när en vänstersvängande polisbil plötsligt passerar framför mig när jag gasar på för att komma över och det är förmodligen bara några mm innan jag kört rakt in i denna polisbils koffert.

Då gör denna polisbil en u-sväng direkt och kör efter mig in på ett bostadsområde där jag håller på att parkera när en av de två poliserna börjar rycka i förardörren.Låset är till så jag öppnar själv inifrån och frågar vad i hela friden som står på när de påstår att jag buskört och ska ta alkoholprov på mig samt titta på mitt körkort.Har naturligtvis ingen alkohol i kroppen när jag kommer direkt från arbetet.

Jag frågar om detta utspelas för att jag var så nära deras bil när de gjorde denna vänstersväng rakt framför mig utan blåljus eller siren och den ena polisen säger att man ska inte köra så busigt med en skrotbil som min vid min ålder !?.Bilen ifråga är en väldigt fin och välvårdad Volvo S80 och själv så känner jag mig inte fullt så gammal så att jag inte klarar av att köra genom en korsning.

Så vad jag undrar är hur ni sporthojare hade gjort i ärendet när jag fått för mig att lag och ordning gäller för alla inklusive poliser.För något käns aningen snett i det hela när de inte ens kommenterade sitt eget trafikbrott. :3freak

Last edited:

Smagatusk

Guest
Man har ju stött på ett antal kaxiga poliser genom åren. Jaja, "det beror på att du är kaxig själv, bla bla bla"...

Nej, det finns gott om rövhål och de flesta jobbar inom polisen.

Finns nog inte mycket du kan göra. En anmälan skulle bara hamnat i papperskorgen så fort du lämnat byggnaden.

Suck it up. :)

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Regel #1:
En poliskonstapel gör aldrig fel.

Regel #2:
Om en poliskonstapel gör fel träder regel #1 i kraft.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Hade antagligen blivit förbannad iom att det utifrån det du berättar verkar vara de som gjort något fel, ändå ska de komma som någons sorts moralens översittare och ge sig på dig. Undra vems "felet" hade varit om ni krockat.
Hur kan ni ha varit så nära kontakt när du körde vid grönt, körde de mot rött kanske?

Bra skött ändå, bara bita sig i tungan ibland så att man kommer därifrån så fort som möjligt - hem till soffan och SH.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Man har ju stött på några TS med syftet att sprida det indirekta budskapet att man kör fräsigt och sportigt.

Smagatusk

Guest
Man har ju stött på några TS med syftet att sprida det indirekta budskapet att man kör fräsigt och sportigt.

Hur menar du? Att en 40-plussare försöker framstå som tuff med sin gubbabil? Så läser inte jag det. Men jag är färgad av hat mot polisers attityd.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Såna där poliser har inge alls för... Hamnar alltid i bråk me såna... Ska man tycka synd om dom eller??? Dom har väl inte haft så lätt, inga kompisar, mobbade å trasiga leksaker som små.... Då kanske man blir lite bitter å elak mot folk....
Sen har jag ju träffa på trevliga också....

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Säg som jag sa en gång: jaa du grabben, jag skulle kunna vara din farsa och jag är glad att jag inte är det.

Det var poppis :)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det bästa är bara att hålla låg profil och agera på ett artigt och korrekt sätt.

Med det sagt...

Man kan fråga om polismännen är aspiranter också. Det gjorde jag en gång när jag inte fick förklarat för mig varför en polisbuss kört ifatt och stannat just mig. Det var inte ens menat som någon pik utan mer som en förundran över hela situationen. Hade man fått agera försökskanin hade det varit mer logik nämligen. Kan bara i efterhand misstänka att det inte alls hade med mig att göra utan att de hade ett bostadshus under span jag precis besökt kort bara för att hämta en kvarglömd sak (ett par handskar typ) hos en vän. Det märktes att kommentaren sved i polismannens ögon. Han var nog relativt nykläckt och var inte helt torr bakom örenen. De såg unga ut allihopa och jag själv var kanske i 30 årsåldern. Inte gammal nog att göra som sportbike ovan :D

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag brukar fråga fråga fråga.. och använda uppföljningsfrågor.
Ge ALDRIG kvittens på deras frågor utan använd motfrågor! Det ger resultat. till slut tröttnar de. rötäggen kan iofs hota med både ena och andra kontrollen, men jag har bara rent mjöl i påsen.

Ex.
P: -Har du druckit?
J: -Vad i mitt beteende är det som får dig att tro det?

P: -Vet du varför vi stannade dig?
J: -Du får väldigt gärna berätta, varför stannade ni mig?

P: -Du har buskört!
J: -Kan du vara vänlig att precisera vad buskörning innebär? Jag kan inte påminna mig om att jag sett begreppet i trafikförordningen.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag brukar uppträda korrekt och hövligt, oavsett hur envist dumma och förolämpande konstapeln jag pratar med bestämt sig för att vara för dagen. De har bra mycket mer maktmedel att ta till för att göra mitt liv surt än jag har för att göra deras liv surt.
Förutom att alltid vara hövlig så svarar jag aldrig rakt på frågor eller påtalanden. Som när konstapeln säger "Det gick visst lite fort här." så svarar jag "Jaså, hur fort gick det då?" ... Aldrig några raka nekanden, det verkar trissa upp dem ännu mer, och aldrig rakt erkänna något om det inte är trivialt och uppenbart.
Onödigt att göra deras arbetsdag värre än nödvändigt, och onödigt att göra min vardag värre än nödvändigt.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag har dashboard-kamera. Den fångar allt i HD och med ljud. Har kommit väl till pass ibland som bevismaterial. Ett filmklipp till Aftonbladet kan göra susen :)

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag brukar fråga fråga fråga.. och använda uppföljningsfrågor.
Ge ALDRIG kvittens på deras frågor utan använd motfrågor! Det ger resultat. till slut tröttnar de. rötäggen kan iofs hota med både ena och andra kontrollen, men jag har bara rent mjöl i påsen.

Ex.
P: -Har du druckit?
J: -Vad i mitt beteende är det som får dig att tro det?

P: -Vet du varför vi stannade dig?
J: -Du får väldigt gärna berätta, varför stannade ni mig?

P: -Du har buskört!
J: -Kan du vara vänlig att precisera vad buskörning innebär? Jag kan inte påminna mig om att jag sett begreppet i trafikförordningen.

Bra förslag....

De lustiga me poliser är va dom får lära sig hyfs ifrån eller avsaknaden, för dom behandlar alla andra utom kolegor som buset..
Hur de kan låta ex.

P: -Har du körkort?
J: -Ja...

Efter några sekunder...

P: -Få se på det då!
J: -Jaha...

Vore de en vanlig människa så börjar man med att säga: -Kan jag få se på körkortet??

Eller som dom i affären eller typ banken frågar: -Kan vi få be om att se på legitimation??

Mycke trevligare bemötande...

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
ena polisen säger att man ska inte köra så busigt med en skrotbil som min vid min ålder !?.Bilen ifråga är en väldigt fin och välvårdad Volvo S80 och själv så känner jag mig inte fullt så gammal så att jag inte klarar av att köra genom en korsning.

Hela sommaren hetsar jag skitnödiga gubbar i sina volvos som försöker dra mig eller inte släppa förbi mig på sket-tourern och varje gång får jag mig ett gott skratt :arsele

Dock skall Polis i tjänst inte bete sig som mig och håna gubbar i Volvos :gnissla som sagt dom har blåljus och allt möjlig skit dom kan använda för att synas, men tror dom fick en släng av irritation på dig när du hetsade din stackars Volvo.

Last edited:

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Jag blev stoppad en kväll för nykterhetskontroll.

Polisen: -Hej, vi gör en nykterhetskontroll och nu ska du få blåsa i det här instrumentet tills jag säger till.

Jag: -OK. Tar instrumentet och försöker pricka munnen utan någon större framgång.

Polisen: (med nästan ohörbar sarkasm) -testa att ta av dig hjälmen först.

Fifan, dom borde gå charmkurs hela bunten OCH köpa längre sugrör till alkomätarna

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
För er som hänger på ungdomsgården på SportHoj måste jag varna att nu kommer ett "nyktert" inlägg, hyfsat vuxet alltså... :arsele

Alla poliser är inte dåliga, men det är de dåliga som syns och märks. :D

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
För er som hänger på ungdomsgården på SportHoj måste jag varna att nu kommer ett "nyktert" inlägg, hyfsat vuxet alltså... :arsele

Alla poliser är inte dåliga, men det är de dåliga som syns och märks. :D

Konstigt jag måste vara blind, då jag endast träffat på de bra hittills. :)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring