Bli kvitt person som telefon-trackar...

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjenna!

Har ett problem. Det är någpt miffo som sms:ar osv till tjejens telefon. Personen i fråga trycker av samtalet när man ringer upp och vägrar helt enkelt att återkomma med information om vem det är eller vad han/hon vill. Det hela känns olustigt och jag undrar hur fanken vi kan få reda på vem det är?
Finns inte på Eniro.se eller hitta.se.
Det är ett 070-nummer. 070-nummer är väl inget kontantnummer? Det borde vara en känd abonnent i grund och botten?

Vad göra? Är det snyten som gäller eller? Hade tänkt spara skattepengar och ta hand om det själv. :va

Tacksam för snabba svar.
//KaliZ

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Hon har ingen person på jobbet eller något då som betett sig märkligt... Ingen som hellst i sin omgivning hon lagt märke till? låter så skumt att någon skulle plocka ut någon på måfå och tracka...
Något skruvat ex som aldrig släppt förlusten kanske?

Har du provat att googla numret... kan dyka upp i annons eller vad som hellst då...

Hudik

Guest
070- kan visst vara kontantkortsnummer.

Går det inte att få just det nummret spärrat?

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Vi har googlat samt snackat med 118118 osv. Kammar noll. Det dära med att få ett nummer spärrat låter intressant. Hur gör man det??

//KaliZ

Hudik

Guest
Jag kan spärra nummer i min telefon... Fast bara samtal då... Jag har en samsung

Jag hade en Samsung och där spärrade jag alla reklam-sms från telia.
dom hade ett nummer typ 5566 och det gick där, vet inte om det funkar på fler telefoner..

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
lite skrämmande sånt där... Jobbar hon i butik eller något? Träffar främmande människor dagarna i ända? Då kan det ju vara vilket pucko som hellst..

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
lite skrämmande sånt där... Jobbar hon i butik eller något? Träffar främmande människor dagarna i ända? Då kan det ju vara vilket pucko som hellst..

Hon träffar mycket folk om dagarna, så det känns olustigt. Får vi bara tag i personen så löser det sig.

Tack för hjälpen iaf... nu har telefonen varit tyst ett slag. Piper den igen så blir det till att slå näven i bordet hos länsman (så mkt skatt som jag betalar)! :mad:

/KaliZ

Methx

Medelhavet <3
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
YZF600R Dunderkatt -97 (Såld)
Hon träffar mycket folk om dagarna, så det känns olustigt. Får vi bara tag i personen så löser det sig.

Tack för hjälpen iaf... nu har telefonen varit tyst ett slag. Piper den igen så blir det till att slå näven i bordet hos länsman (så mkt skatt som jag betalar)! :mad:

/KaliZ

Har jobbat åt ett telebolag och vet att de på säljarnas support
kan kolla vilket bolat nr finns hos och huruvida det är kontantkort
eller inte.. Alltid en start.. Så du får ragga lite hjälp hos nån
av alla telesäljare på stan.. Infon finns ^^

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Jag kan kolla vilken operatör det tillhör nu på direkten om det är till någon hjälp?

Skicka ett pm med numret om du inte vill posta det här.

Edit: Såg nu att jag inte var så James Bond som jag trodde. Det är allmän information och kan sökas här.

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Om du ringer polisen och säger att det är en skattesmitare som ringer och trackar dig så kommer de snabbt triangulera fram dess position och gripa personen ifråga.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Gör en polisanmälan för ofredande, använd sms och samtalslista för att styrka brott. Problem kan väl förvisso vara att spåra/spärra nummer, men om inte annat lär väl polisen kunna ge information om hur ni bäst går vidare.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Dramat fortsätter... har lirkat ur personen orten nu iaf! :mad:

Ring upp från någonstans med växel och låtsas vara Sifo eller nåt sånt och ställ en hel hord med konstiga frågor, däribland namn och adress. :) Funkar oftast rätt bra. Om det behövs kan du ju alltid ljuga lite och säga att han kan få några tisslotter för besväret och det är därför du vill ha en adress att skicka dem till.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Personen i fråga lär ju vara en gammal bekant, eller liknande.

Jag menar. Hur fick han annars tag i numret? Vän till en vän eller liknande.

Såvida det inte bara är "på måfå".

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...