Bli kvitt person som telefon-trackar...

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Självklart ska ni polisanmäla! Även om det inte kommer att leda någonstans är det bra att ha det dokumenterat ifall trakasserierna fortsätter eller blir mer intensiva.

Köp sedan ett kontantkort och skicka ett sms till den som trakasserat er med något liknande: "Grattis! Ditt nummer har vunnit 250 kr samtalstid. För att detta ska registreras på ditt kontantkort behöver vi på Comviq/Telia/Telenor ditt namn och adress. Mvh Din Operatör".

Troligtvis är han inte så korkat så att han går på det, men det verkar ju vara en jubelidiot så det kan kanske vara värt ett försök.
 

tommi

Guest
lägg ut ett par blocket annonser på vilket skit som helst som du sätter billiga priser på och ange numret till den fan som trackar dig :tummenupp
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Lägg ut numret här och reversera hela processen :tummenupp

Haha, tänkte faktiskt det. Blir det mera strul så kommer numret upp här med en uppmaning om att skicka ett sms vid ett bestämt klockslag Snacka om att personen hade blivit skrämd av 20 000 sms med samma text i. :tummenupp

En polisanmälan får bli steg 2 i så fall.

//KaliZ
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Haha, tänkte faktiskt det. Blir det mera strul så kommer numret upp här med en uppmaning om att skicka ett sms vid ett bestämt klockslag Snacka om att personen hade blivit skrämd av 20 000 sms med samma text i. :tummenupp

En polisanmälan får bli steg 2 i så fall.

//KaliZ

Vad väntar du på?

Ut med numret så ska vi ge den fan vad den tål... Vi har ju folk som jobbar skift, utomlands och fan vet vad. Bra många människor här som har tråkigt och kan behöva liva upp livet lite. Eller tycker du synd om terroristen? :D

Ut med det nu...
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Vad väntar du på?

Ut med numret så ska vi ge den fan vad den tål... Vi har ju folk som jobbar skift, utomlands och fan vet vad. Bra många människor här som har tråkigt och kan behöva liva upp livet lite. Eller tycker du synd om terroristen? :D

Ut med det nu...

och hur vet vi att det inte är den här snubben som håller på och ringer till en person o djävlas ?

så det kanske inte är så smart att hålla på o djävlas med någon bara för att någon säger att det är en bra ide, tror de som gör det kallas får eller något sådant där ungefär. :huvet

nej ring o polisanmäl. Det finns inte mycket mer att diskutera.
 

0scar

Guest
Vad väntar du på?

Ut med numret så ska vi ge den fan vad den tål... Vi har ju folk som jobbar skift, utomlands och fan vet vad. Bra många människor här som har tråkigt och kan behöva liva upp livet lite. Eller tycker du synd om terroristen? :D

Ut med det nu...

Jag e' pa:crash:crash
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Var det inte just det där numret som jag såg på ett par Blocketannonser, som sålde ett par väldigt populära varor för ett extremt bra pris?
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
och hur vet vi att det inte är den här snubben som håller på och ringer till en person o djävlas ?

så det kanske inte är så smart att hålla på o djävlas med någon bara för att någon säger att det är en bra ide, tror de som gör det kallas får eller något sådant där ungefär. :huvet

nej ring o polisanmäl. Det finns inte mycket mer att diskutera.

Haha, relevant fråga!
Skulle det bli aktuellt så lägger jag självklart upp en kopia på polisanmälan också.
Som sagt var, nu verkar det vara över för denna gången. Hoppas jag slipper lägga ut numret.

//KaliZ
 

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
CBF600SA
Har du ringt din operatör och bett dem ta en kik på det? Samma sak hände min tjej, var några jävla småglin som höll på och ringde stup i kvarten. Vi ringde Telesnor, de kollade upp numret och såg att det var en av deras kunder som hade det och sa att de skulle titta närmare på det.

Sen kom det inga fler busringningar.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Råkat ut för samma sak med min förra tjej. Hon la upp en annons på ett par skor (som hon bar på en bild) på blocket. Sedan var det någon sjuk jävel som började ringa och äckla sig.

Vi polisanmälde honom men tror inte det blev något av det vad jag hört. Men han slutade ringa i alla fall.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ring mitt i natten!

Det gjorde jag med en tjej som var skyldig mig pengar och vägrade svara då jag ringde eller skickade SMS.
När jag hemkommen från krogen runt kl 05 ringde upp så svarade efter en bra stund hennes sambo i hennes telefon och försökte skälla ut mig. Jag svarade lugnt och förklarade att hon ju inte svarade dagtid och att jag skulle ringa fler nätter tills jag fick tag på henne. Då sa han att tjejen skulle ringa upp dagen efter och det gjorde hon.
 

R6bejbi

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2011
Ort
Karlstad
Hoj
Den min man väljer
Man kan betala typ 500kr till polisen, då tar dom fram vart personen befinner sig... Närmsta mast tror jag... Jag har haft endel sånna där.. inte trevligt alls. Jag gjorde så att jag ringde å gjorde en anmälan till polisen. dom skrev ner alla sms å jag mailade bilderna personen skickat mig till dom.. Så OM de händer något, då går de snabbare för dom att agera.
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Man kan betala typ 500kr till polisen, då tar dom fram vart personen befinner sig... Närmsta mast tror jag... Jag har haft endel sånna där.. inte trevligt alls. Jag gjorde så att jag ringde å gjorde en anmälan till polisen. dom skrev ner alla sms å jag mailade bilderna personen skickat mig till dom.. Så OM de händer något, då går de snabbare för dom att agera.

Är detta något nytt???
Vet att det finns/fanns motion om att liknande saker skulle gå men trodde inte det blivit verklighet redan!
Jag har haft en del trassel av detta slag men polisen säger sig inget kunna göra då straffsatsen för ofredande inte innefattar fängelse, och det är först vid fängelsestraff som de får göra liknande saker i sina spaningar.

PM:a gärna polismans namn och ort som fixade detta, jag vore evigt tacksam!
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Man kan betala typ 500kr till polisen, då tar dom fram vart personen befinner sig... Närmsta mast tror jag... Jag har haft endel sånna där.. inte trevligt alls. Jag gjorde så att jag ringde å gjorde en anmälan till polisen. dom skrev ner alla sms å jag mailade bilderna personen skickat mig till dom.. Så OM de händer något, då går de snabbare för dom att agera.

Nej.

För 500kr kan du beställa spårning, och du får betala extra för varje spårning som görs.

Spårningen är bara att få reda på numret som ringt/SMSat, inte gpsspåra hans arsle.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Man kan betala typ 500kr till polisen, då tar dom fram vart personen befinner sig... Närmsta mast tror jag... Jag har haft endel sånna där.. inte trevligt alls. Jag gjorde så att jag ringde å gjorde en anmälan till polisen. dom skrev ner alla sms å jag mailade bilderna personen skickat mig till dom.. Så OM de händer något, då går de snabbare för dom att agera.

Detta får du väldigt gärna bekräfta på nåt sätt.
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top