Bli rik köp aktier i Pricer 2

Status
Ej öppen för fler svar.

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
stony skrev:
En fråga... Om du nu är så duktig på att ge råd och hur man tjänar pengar,
Varför kör du då en Yamaha fazer 600 ??? :confused:

ha ha vad har mitt hojval att göra med om jag e duktig på aktier eller inte?... Köpte en fazer för att det är en hoj jag tycker att jag behärskar, är inte mogen för ngt värre så enkelt var det me de..

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Dweezil skrev:
Well, jag håller mig till de tips som bl.a Dagens Industri ger om Pricer

"Pricer är fortfarande bara ett förhoppningsbolag och det finns inte mycket att gå på för den som önskar göra en kalkyl på bolaget. Det skriver Dagens Industri i måndagens tidning. Enligt DI är det för tidigt att gå in i bolaget för investerare som vill se relationen möjlighet kontra risk. För att Pricer ska bli lyckosamt måste de stora europeiska kedjorna nappa på bolagets lösningar. DI bedömer risken som hög och rekommendationen är sälj. "

Jaja som i gammla strängen man får rätta de som inte riktigt har koll på läget... kolla när denna rek skrevs nästa gång innan du klipper in ngt gammalt skit... Denna rek är nästan tre år gammal så mycket har hänt med bolaget efter denna säljrek

Mvh

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
peuter skrev:
ha ha vad har mitt hojval att göra med om jag e duktig på aktier eller inte?
Inget. Däremot säger det faktum att dina samlade förluster uppgår till 300 000 något om dina "kunskaper" och ditt omdöme. Liksom ditt dumsnack i dessa trådar.

Du har inte följt Pricer sedan vare sig 1996 eller 1997. Du har på sin höjd "följt" företaget på DI:s chatt de senaste två månaderna. vill du fortfarande köpa dem på termin av mig :rofl

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
det handlar om tvångstankar detta.
Eftersom förra tråden blev ett kaos med massa dryga påhopp osv så tycker jag detta borde anses som ett försök att ställa till bråk igen bara.
Är du övertygad så var det på ditt håll, garva sen åt alla som inte trodde på dig om du vill, men starta inte trådar specifikt för sånt här tjafs.

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Bingo skrev:
Inget. Däremot säger det faktum att dina samlade förluster uppgår till 300 000 något om dina "kunskaper" och ditt omdöme. Liksom ditt dumsnack i dessa trådar.

Du har inte följt Pricer sedan vare sig 1996 eller 1997. Du har på sin höjd "följt" företaget på DI:s chatt de senaste två månaderna. vill du fortfarande köpa dem på termin av mig :rofl

BING vad tog dig så lång tid att kommentera den nya tråden? titta nu vet han också hur länge jag följt bolaget Pricer... Ja vad ska man säga mer än att du är PPPP e skit samma orkar inte med sånna som dig... Begriper inte varför du ens går in på denna tråd eftersom du uppenbarligen irriteras över den? om jag inte gillade nån eller ngt skulle jag väl hålla mig därifrån men du kanske får en kick av det?... Men du som alla andra som hånar Kommer få röven full en dag när ni står där vid sidan om med era sketna Månadslöner på 17 000 kronor... Då kan du ju gå och tråna på mässorna efter vad du skulle vilja handla medans vi som är med köper det vi vill ha

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
peuter skrev:
Jaja som i gammla strängen man får rätta de som inte riktigt har koll på läget...

Har du några andra tips som du kan underbygga med lite fakta och nyckeltal? Det känns faktiskt som om du är lite insnöad på Pricer, men jag kan ha fel. (Dock ganska ovanligt... :) )

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Namn +/- kr +/- % Köp Sälj Senast Högst Lägst Volym Tid
Pricer B -0.08 -5.06 1.50 1.51 1.50 1.65 1.50 7367531 15:34

Hade man alltså köpt igår så hade man redan förlorar en del pengar! =)

Nu vet jag att det sällan görs stora vinster på kort sikt, men ändå!

Tycker som sagt att de som är intresserade av aktier själva kan läsa på tex. Affärsvärlden eller dyl.

/Niklas

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
peuter skrev:
BING vad tog dig så lång tid att kommentera den nya tråden? titta nu vet han också hur länge jag följt bolaget Pricer... Ja vad ska man säga mer än att du är PPPP e skit samma orkar inte med sånna som dig... Begriper inte varför du ens går in på denna tråd eftersom du uppenbarligen irriteras över den? om jag inte gillade nån eller ngt skulle jag väl hålla mig därifrån men du kanske får en kick av det?... Men du som alla andra som hånar Kommer få röven full en dag när ni står där vid sidan om med era sketna Månadslöner på 17 000 kronor... Då kan du ju gå och tråna på mässorna efter vad du skulle vilja handla medans vi som är med köper det vi vill ha

Nu har jag lite svårt att läsa vad du skriver men jag tror du säger att alla som följer dig kommer att bli rika osv.
Så kan bara en total rookie tänka när det gäller aktier.

Angående hurvida Bingo följer den här tråden för att han får en kick av det eller inte så kan jag bara svara för min egen del. Det är inte tråden i sig som jag irriteras av utan din hela uppenbarelse.
Och ja, jag får en kick av att störa mig på fuckon.

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Markus skrev:
Har du några andra tips som du kan underbygga med lite fakta och nyckeltal? Det känns faktiskt som om du är lite insnöad på Pricer, men jag kan ha fel. (Dock ganska ovanligt... :) )

ha ha nee inte insnöad men visst jag är en trogen Pricer fan som vet vad de har gjort och vad de är på väg att göra... Skulle inte riskera att sticka ut hakan här som jag gör om jag inte har torrt på fötterna och du ska veta att jag har dubbla ullsockor på mig... Visst finns det flera bolag jag tittar på Tripep( forskar i ämnet aids) ska börja göra kliniska tester på människor snart... Array( lågprisflygningar) eric självklart nu har det vänt rejält där.. Men det som kommer göra mig rik är Pricer

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
peuter skrev:
titta nu vet han också hur länge jag följt bolaget Pricer...
Ja visst. Eftersom jag själv hade Pricer 96/97 nån gång så har jag följt bolaget lite sporadiskt sedan dess. Och då känner jag igen PLADDROR som påstår sig veta något när de i själva verket bara babblar smörja. DU är en sån PLADDRA.

Vill du fortfarande köpa på termin av mig? :rofl

Det är inte bra att DUMHUVUDEN får använda forumet för att försöka få andra att köpa samma aktier som de själva har.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
är det inte bara samma argument nu igen, om att han har torrt på fötterna och han minsan vet hur det kommer att gå och att det är därför han startar en exakt likadan tråd igen?
Sen när nån är kritisk och vill veta vad han vet egentligen, så är det mest en massa dravvel o gissningar verkar det som
Som sagt tråden är en kopia på den förra.

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
En uppmaning till er alla som med allehanda okvädesord hånar o förlöjligar er över mig bakom era tangentbord hoppas ni kaxar er lika mot mig in IRL me så att det inte bara är en mask ni lägger till med då ni sitter bakom skärmen... gillar inte folk som inte vågar stå för vad de sagt eller skrivit när man möter dem face to face

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
peuter skrev:
En uppmaning till er alla som med allehanda okvädesord hånar o förlöjligar er över mig bakom era tangentbord hoppas ni kaxar er lika mot mig in IRL me så att det inte bara är en mask ni lägger till med då ni sitter bakom skärmen... gillar inte folk som inte vågar stå för vad de sagt eller skrivit när man möter dem face to face

Jag har inget problem att dissa dig "face to face" om du nu vill det.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Du vill ju bråka, det vet du lika bra som vi andra.
Efter förra tråden tänkte man väl mest att det var oturligt att det blev som det blev, men nu är det ju inte normalt att starta en sådan här tråd igen på smama forum.

Vad är det egentligen du vill, du märker väl att inte många är possitiva?

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Finns det någon inställning man kan göra så man slipper se "PRICER" som rubrik på första sidan?

Svar mottages tacksamt!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
peuter skrev:

Tillbaka till ämnet nu, vad har du för nu för anskaffningsvärde på Pricer? Om du nu vill delge det vill säga, aktien har ju nu stått ganska stabilt senaste månaden och med en uppgång sedan årsskiftet på 212,50% så borde du vara nöjd om du håller på med aktier. Historiskt sett så är det två saker du skall komma ihåg tycker jag, det första är att allt över en uppgång på 5%/år är mycket bra och att de flesta imperier har fallit pga girighet. Lycka till i alla fall. Och en sista sak bara, eftersom du är inne på småaktier, kommer Hebi nå sina forna nivåer?

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Markus skrev:
Tillbaka till ämnet nu, vad har du för nu för anskaffningsvärde på Pricer? Om du nu vill delge det vill säga, aktien har ju nu stått ganska stabilt senaste månaden och med en uppgång sedan årsskiftet på 212,50% så borde du vara nöjd om du håller på med aktier. Historiskt sett så är det två saker du skall komma ihåg tycker jag, det första är att allt över en uppgång på 5%/år är mycket bra och att de flesta imperier har fallit pga girighet. Lycka till i alla fall. Och en sista sak bara, eftersom du är inne på småaktier, kommer Hebi nå sina forna nivåer?

Mitt anskaffningsvärde ligger i stort sett break even på dagens kurs... då jag köpte mina första aktier 96 ja eller om det var 97 vet inte så noga på 82 kronor så har man snittat ner sig ett antal gng för att i dag vara nere på dagens kurs... Får väl hoppas att min girighet inte får mig att falla då... ett Par tre fem år vågar man allt va med i alla fall.. Vad det gäller Hebi har jag inte en susning har aldrig ägt dessa men Lycka till med dessa

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nu får det fan vara nog. Inga fler aktietrådar, Peuter. De som är intresserade får skicka PM istället. Tack, och slut för idag.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag