Blinkers blinkar tre ggr sen inte mer

JKI

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Malmö
Hoj
Honda CBR600RR -05
Hjälp... blinkersen fungerar inte som de ska. Som rubriken lyder så när man slår på de oav höger eller vänster så börjar de blinka men orkar bara blinka tre till fem gånger sen paus, och en blink till efter ett par sekunder. Sen ger den upp. Provar jag efter 10-15sekunder igen så blinkar den en gång, kanske två.

Säkringarna är ok, provar jag varningsblink så händer ingenting. Jag märkte också att klockan har nollställts. :confused:
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Låter ju som att den inte får tillräckligt med kräm. När detta inträffar vad händer med fram & bakljuset? Slocknar det också?
 

JKI

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Malmö
Hoj
Honda CBR600RR -05
Lysena är som vanligt, och det e samma skit med blinkersena även om jag har motorn igång eller inte...

vad kan orsaka strömfall då??
 

JKI

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Malmö
Hoj
Honda CBR600RR -05
jepp har miniblinkers hela vägen runt men har inte satt dit de själv, var sitter dessa motstånd vanligtvis?
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Kan det inte vara så att du har automatisk avstängning av blinkersen.
Prova hålla in knappen längre och se om de blinkar fler blink...
 

JKI

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Malmö
Hoj
Honda CBR600RR -05
om de inte hänt något riktigt fucked up så har jag inte automatiska blinkers... jag har kört blinkandes genom en hel del byar vet jag.

Något har hänt med elsystemet, men vad? klockan har nollställts och jag ser nu också att dioden som blinkar när man har stängt av hojen (HISS tror jag det heter) har böjat blinka igen, dvs allt elektroniskt har återställts till originalinställnngen.

Ska ut o kolla mätarställningen också, tänk om den har nollats med =)
 

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Taipei, Palma, STHLM
Hoj
KTM 950 SM
Låter som att du får fram dåligt med ström till elektroniken, eftersom flera olika enheter är påverkade skulle jag börja felsöka från batteriet och frammåt.

Kolla om du har oxiderade eller dåligt fastskruvade kontakter på batteriet, Finns det oxid där jordkabeln är fäst i ramen?
Finns det oxid på några kontakter fram till säkringsboxen?
 

JKI

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Malmö
Hoj
Honda CBR600RR -05
okej, tackar! jag ska ner o kolla kontakter lite här o var, från batteriet osv...
 

zink

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Ort
muppsala
Hoj
gixxer k5
hade liknande problem på en kawa och då var det reläet som hade packat... men skumt om allt annat också slagits ut så låter mer som jord fel.
 

JKI

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Malmö
Hoj
Honda CBR600RR -05
Hittade till slut vad som borde vara reläet inknölat i frontkåpan (en svart cylindrisk sak stor som ett ficklampsbatteri och tre kontakter undertill) som såg lite bränt ut. :brinnerup

Sen var det dåligt med ström i batteriet, antagligen pga att jag kört småturer de senaste dagarna så antagligen därför klockan nollats.

Tack för all hjälp!
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
prova med biltemas lastoberoende relä för 40 kr, funkade prima för mig med ledblinkers!
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Hittade till slut vad som borde vara reläet inknölat i frontkåpan (en svart cylindrisk sak stor som ett ficklampsbatteri och tre kontakter undertill) som såg lite bränt ut. :brinnerup

Sen var det dåligt med ström i batteriet, antagligen pga att jag kört småturer de senaste dagarna så antagligen därför klockan nollats.

Tack för all hjälp!

Om du har tillräckligt med kräm för att dra startmotorn så har du garanterat tillräckligt för att hålla klockan vid liv, så glöm den teorin. Men byt reläet för det verkar ju ha pajjat. Biltemas lastoberoende är som sagt helt ok.
 

Daniel66

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki 750 es 84
Hittade till slut vad som borde vara reläet inknölat i frontkåpan (en svart cylindrisk sak stor som ett ficklampsbatteri och tre kontakter undertill) som såg lite bränt ut. :brinnerup

Sen var det dåligt med ström i batteriet, antagligen pga att jag kört småturer de senaste dagarna så antagligen därför klockan nollats.

Tack för all hjälp!

Batteriet har nog nollat pga kortis i relät, har samma problem med min, fast jag hittar inte vad som kruxar, lämnar in den istället =).
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Kan även bero på att en cell i batteriet brunnit. Hade liknande problem med en Traja TT600 för några år sedan. Kolla batterispänningen!
 

JKI

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Malmö
Hoj
Honda CBR600RR -05
Tänkte avsluta tråden med att säga att det var blinkersreläet som pajat (så klart), köpte nytt på biltema 12v för LED för 99kr som fungera bättre än det gamla gjorde innan det brann.

Tänk på att det finns japanska och europeiska blinkersrelä, skillnaden är bara att pinnarna undertill är spegelvända (B och E).

Tack för hjälpen alla!:banana
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Snor tråden lite!
Polarn har en R1 98 som jag monterade miniblinkers + motstånd från biltema. Nu när allt sitter på så blinkar det för snabbt när hojen inte är igång utan man bara vrider nyckeln. När man startar hojen på tomgång så blinkar den på som vanligt men är man ute och kör så börjar det blinka för snabbt när han motorbromsar innan svängen ex.

Typ blinkar 2ggr normalt och sedan övergår till att blinka för snabbt och när han gasar igen så blinkar den normalt igen.

Nån som har nån susning vad det kan vara?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top