Blinkers problem??

jerry78

Medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
Yamaha Dragstar 1100
Hej har nu satt dit LED blinkers både fram o bak, och har nu problem med att när jag blinkar vänster så blinkar det svagt fram till höger vad e fel??kan det vara för smala sladdar fram råkade skala av lite för mycke :huvet eller att mitt batteri e dåligt för det e det?eller dålig jord nånstans? eller att mitt nya relä som ska ställa om sig inte pallar för så många LED lampor sitter ju 2st vadera fram som på bilden??? är inte så haj på el.
mvh jerry

Bifogat

• suzuki.jpg
    suzuki.jpg
    37.5 KB · Visningar: 66
  • 8.JPG
    8.JPG
    63.8 KB · Visningar: 80

jerry78

Medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
Yamaha Dragstar 1100
??

Ja de e sant men kollat kablarna som jag kapat fel så det var inte det och jag håller på att ladda batteriet ska kolla det sen,,, men nu blinkar det inte i displayen att jag blinkar??? har det nån betydelse?? går det igenom på nått sett så det inte blinkar rätt om lampan e kass??? fattar nada

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
jerry78 skrev:
2209499 Hej har nu satt dit LED blinkers både fram o bak, och har nu problem med att när jag blinkar vänster så blinkar det svagt fram till höger vad e fel??kan det vara för smala sladdar fram råkade skala av lite för mycke :huvet eller att mitt batteri e dåligt för det e det?eller dålig jord nånstans? eller att mitt nya relä som ska ställa om sig inte pallar för så många LED lampor sitter ju 2st vadera fram som på bilden??? är inte så haj på el.
mvh jerry

om jag vore dig skulle jag dra om kablarna.. det spelar ingen roll hur tjocka dom är egentligen.. huvudsaken är att alla trådar är rätt kopplade..
lycka till! :pannkyss :)

Godis Kungen

Godis är bra för mig (SÄKERT)
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Fighter jävel
jerry78 skrev:
2211598 Ja de e sant men kollat kablarna som jag kapat fel så det var inte det och jag håller på att ladda batteriet ska kolla det sen,,, men nu blinkar det inte i displayen att jag blinkar??? har det nån betydelse?? går det igenom på nått sett så det inte blinkar rätt om lampan e kass??? fattar nada

Det låter ju som du kopplat nått fel, höll själv på att bli tokig då jag byggde om min hoj men mina mini blinkers. Men blinkar du vänster och det blinkar vänster bak och svagt höger fram om även vänster fram blinkar.(För annars har du bara vänt kablarna dom till höger går vänster o tvärt om) så kolla det sen är det alltid bättre att löda kablarna så man är säker på kontakt för kabelskor ärjar och kan glappa.
Svårt att ge tips på datorn men kolla jord, för spökar den så kan man få massa konstiga fel.

Lycka till !! :tummenupp

Pernell

Mañana
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
953cc japan
jerry78 skrev:
2209499 Hej har nu satt dit LED blinkers både fram o bak, och har nu problem med att när jag blinkar vänster så blinkar det svagt fram till höger vad e fel??kan det vara för smala sladdar fram råkade skala av lite för mycke :huvet eller att mitt batteri e dåligt för det e det?eller dålig jord nånstans? eller att mitt nya relä som ska ställa om sig inte pallar för så många LED lampor sitter ju 2st vadera fram som på bilden??? är inte så haj på el.
mvh jerry

Pillat dit ett motstånd?

Godis Kungen

Godis är bra för mig (SÄKERT)
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Fighter jävel
Pernell skrev:
2211672 Pillat dit ett motstånd?

Hmm, hjälper motstånd för detta problem ??? :va
Motståndet används väll för att inte blinkersen blinkar utan lyser hela tiden då man drar på den ???
Skadar ju alldrig att testa.

Som sagt lycka till !!!! :tummenupp

jerry78

Medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
Yamaha Dragstar 1100
Behöver inget motstånd köpte det nya reläet som ska ställa om blink frekvensen av sig själv :)

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Har du kopplat reläet rätt då?
Har du motstånd till blinkersen i tailen och är de rätt kopplade?
Funkar det som det ska om du kopplar ur fram resp bakblinkers?

Låter lite som att du har för hög last och det nya reläet flippar ur och "läcker" ström via jordningen.

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Köp ett lastoberonderelä på biltema för 39kr sen drar du bara dit 2 motstånd till framblinkersen så funkar det sen.

Om du inte vill ha biltemas relä räcker det med motstånd fram. Att inte indikeringen funkar är pga att det inte finns motstånd nog att lämna ström till den.

Luddigt svar, men kontentan är att du måste ha motstånd fram.

Reefer

S3-smurf
Gick med
9 Jun 2006
Hoj
Triumph Speed Triple '01
Jag har precis kastat ut en ny tråd där jag frågar i stort sett samma sak :)

Jag måste fråga varför det kommer sig att man måste ha motstånd till blinkersen fram? Är det bara för R6:an eller gäller det generellt vid såna här problem.

Och framförallt... Hur ska man koppla in motstånden? Ska man ha effektmotstånd parallellt med blinkers eller vad är det som krävs?

/R

Steinmeister skrev:
2213095 Köp ett lastoberonderelä på biltema för 39kr sen drar du bara dit 2 motstånd till framblinkersen så funkar det sen.

Om du inte vill ha biltemas relä räcker det med motstånd fram. Att inte indikeringen funkar är pga att det inte finns motstånd nog att lämna ström till den.

Luddigt svar, men kontentan är att du måste ha motstånd fram.

DunderDan

Snart ere vår!!
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
Söker...
Godis Kungen skrev:
2211712 Hmm, hjälper motstånd för detta problem ??? :va
Motståndet används väll för att inte blinkersen blinkar utan lyser hela tiden då man drar på den ???
Skadar ju alldrig att testa.

Som sagt lycka till !!!! :tummenupp
Jag har exakt det problemet nu....det lyser konstant när jag drar på blinkersen........vad för fel?

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Vad för hoj?
Nyare Hondor har ett ganska känsligt relä. Kan blinka så snabbt att den kan upplevas som ett konstant sken. Motstånd råder bot på det.

Konstant sken betyder annars för hög last. Byta till ett mindre motstånd hjälper isf. Kolla även så det inte är dålig kontakt i någon skarv (dålig kontakt=högre resistans=för hög last).

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept