Blinkers strul

juhap

Ny medlem
Gick med
3 May 2004
Hoj
Suzuki gsxr 750
Jag har köpt nya blinkers bak, då visar det sig att dom har en redan inbyggd blinkfunktion i sig vilket blir kalabalik. Alltså både reläspänning pulserar och blinkersen pulserar dvs lyser oregelbundet.

Då undrar jag om det finns någon annan som har liknande blinkers, måste jag köpa något tillbehör för dessa jä.... blinkers.
Hoppas det går att förstå vad jag menar för jag fattar knappt :näsblod

Tack

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
KTM 950SM -07
juhap skrev:
Jag har köpt nya blinkers bak, då visar det sig att dom har en redan inbyggd blinkfunktion i sig vilket blir kalabalik. Alltså både reläspänning pulserar och blinkersen pulserar dvs lyser oregelbundet.

Då undrar jag om det finns någon annan som har liknande blinkers, måste jag köpa något tillbehör för dessa jä.... blinkers.
Hoppas det går att förstå vad jag menar för jag fattar knappt :näsblod

Tack

Då får du koppla ur blinkreläet som är inbyggt in dina nya blinkersar. Sen får du koppla dit en ny kabel, i stället för reläet.

Då blir dina blinkersar som dem var innan, förutsatt att dem drivs på samma effekt som dina gamla.

juhap

Ny medlem
Gick med
3 May 2004
Hoj
Suzuki gsxr 750
Allround skrev:
Då får du koppla ur blinkreläet som är inbyggt in dina nya blinkersar. Sen får du koppla dit en ny kabel, i stället för reläet.

Då blir dina blinkersar som dem var innan, förutsatt att dem drivs på samma effekt som dina gamla.
Stabilt det kom ett svar till slut :)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Allround skrev:

mycket rätt. prova med det. om vidare problem uppstår så kan du ju fråga oss om tipps.

TRON

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Lightbike
Men om blink-kretsen ligger i själva "lampan" - blinkar fram och bak i samma takt då?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
TRON skrev:
Men om blink-kretsen ligger i själva "lampan" - blinkar fram och bak i samma takt då?

Jag har iochförsig sällan hört om en blinkfunktion inbyggd i en lampa. Byt lampan till en vanlig om det blir fel.. Blinkers hastigheten styrs normalt av blinkersrelä och en funktion av motstånd.. typ.

Ombyggnation till LED kan ju vara ett annat alternativ förstås.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln