Blinkers till 525 -05

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Ja såhär fin blir den högra blinkersen efter ett tag. någon som har tips på hur man undviker det eller har tips på andra snygga blinkers som tål lite värme?

Upptäckte änen att kicken skakat av utan att jag märkt något :död

Bifogat

• IMG_2545liten.JPG
    IMG_2545liten.JPG
    68.3 KB · Visningar: 77
  • IMG_2546liten.JPG
    IMG_2546liten.JPG
    49.8 KB · Visningar: 61

four stroke

Ny medlem
Gick med
16 May 2005
Hoj
husa 650
ktm

chukabowa skrev:
2069920 Ja såhär fin blir den högra blinkersen efter ett tag. någon som har tips på hur man undviker det eller har tips på andra snygga blinkers som tål lite värme?

Plocka av skiten! Och ang kicken stark locktite!!!!Eller köp en motard som vibrerar mindre typ husa :hihi

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
four stroke skrev:
2070046 Plocka av skiten! Och ang kicken stark locktite!!!!Eller köp en motard som vibrerar mindre typ husa :hihi
haha.. hade en 640 innan o min kära 525:a skakat inte ett skit jämfört med den. kan tom stå på stödet utan att vibrera ut i gatan.... men blinkersen känns lite kass... går ju o köpa nya o köra 30 timmar till med...

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Känner igen problemet....

Bifogat

• Xracing_blinker.jpg
    Xracing_blinker.jpg
    113.5 KB · Visningar: 78

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
chukabowa skrev:
2069920 Ja såhär fin blir den högra blinkersen efter ett tag. någon som har tips på hur man undviker det eller har tips på andra snygga blinkers som tål lite värme?
Finns bara en lösning, 'sänk' utblåset. Många har råkat ut för detta och det är bara att sänka dämpen som fixar det.

.

Flåhäng

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
KTM 690 Enduro
chukabowa skrev:

Har samma problem.. Funderar på att sätta på den "korta" bakskärmen och försöka se till att blinkersen inte hamnar i samma höjd, kanske går att rikta upp blinkersen något. Återkommer om det blir bra..

/R

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Hade samma problem med FP på 525. Hade sällan touringattiraljerna på men jag bockade till en plåt som var på baksidan av blinkersen som en värmesköld, det var inte snyggt men det funkade, fast å andra sidan vilken ktm är snygg ändå med den hiskiliga färgen. :zpy

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
RookieSM skrev:
2070389 Hade samma problem med FP på 525. Hade sällan touringattiraljerna på men jag bockade till en plåt som var på baksidan av blinkersen som en värmesköld, det var inte snyggt men det funkade, fast å andra sidan vilken ktm är snygg ändå med den hiskiliga färgen. :zpy
hehe.. min e snygg :banana :banana

Bifogat

• IMG_2551liten.JPG
    IMG_2551liten.JPG
    109.3 KB · Visningar: 106

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Spider skrev:
2070181 Finns bara en lösning, 'sänk' utblåset. Många har råkat ut för detta och det är bara att sänka dämpen som fixar det.

.
hur skulle det gå till då? e inte så sugen på att bock a rören precis.

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
bakblinkers

chukabowa skrev:

Kan bara instämma, har nyss köpt en helt ny crf 450 motard -05 o det tog ca en kvart innan bakblinkersen hängde och dinglade.. Detta är emellertid det lilla problemet för min del, efter 2,5 tim gick det inte att få i 4:an eller 5:an heller så nu står den på Claessons för inspektion..:(

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Geronimo79 skrev:
2074903 Kan bara instämma, har nyss köpt en helt ny crf 450 motard -05 o det tog ca en kvart innan bakblinkersen hängde och dinglade.. Detta är emellertid det lilla problemet för min del, efter 2,5 tim gick det inte att få i 4:an eller 5:an heller så nu står den på Claessons för inspektion..:(
fan vad tråkigt. o på en ny hoj oxå. tror inte det blir bränt med original ljudämparen. men den är inte kul :) har köpt ny idag.. håller väll ca 20 timmar. olja + filter var 7:e timme och blinkers var 20:e :tummenupp

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
chukabowa skrev:
2074946 fan vad tråkigt. o på en ny hoj oxå. tror inte det blir bränt med original ljudämparen. men den är inte kul :) har köpt ny idag.. håller väll ca 20 timmar. olja + filter var 7:e timme och blinkers var 20:e :tummenupp

det var orginaldämparen men det blev ju inte bättre precis sen man satte på "leovince"-dämparen..:)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept