Blinkersproblem.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
ställer frågan å min syrras vägnar..

Hon installerade miniblinkers(vetefasen vad för sort(köpt på avamc iaf), men det kan hon säkert fylla på info om) på sin hoj. Dessa vägrar blinka med bara tändingen påslagen(orginal så går det även att blinka med bara tändning på) men när man väl startar hojen så är blinkrythmen helt f**ked up, går som i slowmotion typ.

Nån som vet vad det kan bero på. Jag själv är nyfiken då jag funderar på liknande då min egen idé gick i kras.

Tmy.

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Hoj
R6
ett motstånd ifall det är led blinkers? iofs borde det blinka snabbare än normalt ?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Att säga att du har köpt miniblinkers är ungefär lite exakt som att säga att du har köpt en motorcykel! :fakta Är det diodblinkers? Vanlig lampa, isf hur många watt? Eller är det halogen, och isf hur många watt? Är dom inkopplade precis som original?

agge-ducce

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
Triumph Daytona 955i 03:a och R6 00:a
försök byta blinkrelä hade samma problem på 900rr men jag satte på led blinkers så mina blinka snabbt men det löste mitt problem.

finns på biltema att köpa billigt.

lycka till

Syster™

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2010
Hoj
Kawazaki Z1000 2010
Att säga att du har köpt miniblinkers är ungefär lite exakt som att säga att du har köpt en motorcykel! :fakta Är det diodblinkers? Vanlig lampa, isf hur många watt? Eller är det halogen, och isf hur många watt? Är dom inkopplade precis som original?

Får väl krypa till korset och erkänna mina klantigheter :va. Köpte de minsta miniblinkers jag kunde hitta på ava och det var led kapade lödde ihop som gamla var kopplade nu funkar blinkers bara när hojen är i gång och dom blinkar väldigt långsamt. har inte garaget i närheten så kan inte kolla hur dom är märkta :huvet:huvet jaa vad hade jag där att göra :tungan

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Får väl krypa till korset och erkänna mina klantigheter :va. Köpte de minsta miniblinkers jag kunde hitta på ava och det var led kapade lödde ihop som gamla var kopplade nu funkar blinkers bara när hojen är i gång och dom blinkar väldigt långsamt. har inte garaget i närheten så kan inte kolla hur dom är märkta :huvet:huvet jaa vad hade jag där att göra :tungan
Det är inte det klassiska att strömmen går via blinkerslampan istället, och då blir det ett sånt där fenomen? :va Sök lite på det, det va inte länge sen det va uppe!

Lill-Sunken

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
KTM 690 smc r - 12
Att dom blinkar långsamt och endast när hojen är igång antyder ju att det är för mycket motstånd känns det som.

Syster™

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2010
Hoj
Kawazaki Z1000 2010
Att dom blinkar långsamt och endast när hojen är igång antyder ju att det är för mycket motstånd känns det som.

Ska glida förbi garaget och kolla allt som kan behövas i morgon så kan jag speca bättre vad jag har, med lite tur ligger nog förpackningen kvar oxå:D:D. bror slängde ju ut frågan:). jag har dessutom försökt läsa allt jag hittar om blinkers här men:va:va:va

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha