Syss skrev:Inte billiga? Reservdelarna är humana, framförallt på ORGINAL grejjer. Visst, har man en volvo så kan man få biltemagrejjer för 10% av priset men det är inte säkert att dom håller heller. Försäkringen på min e34 är 20 kr billigare i månaden än min Audi 100 jag hade innan. BMW är otroligt roliga bilar, har du någonsin kört en BMW? Inte bara suttit brevid, utan kört? Förstår inte detta BMW hat i det här landet, handlar det bara om avundsjuka?
//EBS på Syss konto
Vi har både kört och ägt BMW, dock ingen nyare än årsmodell -99.
En väninnas far är utbildad mekaniker och jobbar för BMW har själv sagt att det är DYRT att äga. Dock så har BMW visst 3 års fria servicar på sina bilar vilket verkar bra. När det dock går sönder, så går det sönder och det kostar. Mycket!
Det är inget BMW-hat, absolut inte. Däremot gillar jag inte de flesta av deras modeller och heller inte deras priser. Jag tycker nog att de ligger högre i pris än vad någon av våra andra bilar har gjort. Kanske är det bara de modeller jag har varit i kontakt med som varit dyra i reservdelar.
Avundsjuka. Jo, visst. När vi kommer till Z4r och den nya 5-serien. Däremot är de alldeles för dyra i inköp när det kommer till pris versus bekvämlighet!