gringoo
Mästarn
Jag vet att det inte är så värst omständigt att regga om en t.ex Tysk hoj till Svensk... men efter det..... kommer det att bli ännu mer krångel med skatt, försäkring, reservdelar osv? Man blir så kåt på tyska hojar, pga priset.
Nice. Är det du själv som har fixat med allting?storken skrev:jag har import och inte märkt några skilnader mot svenskköpt
Har den sånt där EU-godkännande eller vad du sa att det hette?Törnberg skrev:Glömde väl säga att min är import.
En 98 som jag tog in i början av Juni.
Piece of cake.
//A.
storken skrev:jag har import och inte märkt några skilnader mot svenskköpt
MotoScout24 är också en bra sida. En sak som en del inte tänker på är att försäkringen ofta blir högre på import hojar då de oftast blir reggade med full effekt. Ska man vara petig så ska ju alla hojar som är fulleffekt, försäkras därefter men när försäkringsbolaget säger en viss premie så godtar man den. Min trajja kostar ca 4000/år med full/full. En likadan importerad fick jag prisuppgift på 15 000/år....gringoo skrev:Gött. Det verkar inte vara några problem alls då. Får söka vidare på mobile.de eller ni kanske kan någon bättre sida?
De glömmer också tala om att de själva (bilhandlarna) står för en stor del av importen.Kahobe skrev:Sannolikt mest ett rykte spritt av handlarna som ser marknaden för dyra beg-bilar försvinna.
RW skrev:De glömmer också tala om att de själva (bilhandlarna) står för en stor del av importen.
Kahobe skrev:I bilbranschen snackas det om att "alla" tyskimporter har skruvade mätare.
Har dock ALDRIG fått någon förstahandsinfo om detta eller sett något exempel, utan det är alltid ngn som "hört av en kompis".
Varför skulle de hemska tyskarna skruva mätare oftare än svenskar?? Tror inte att det är vanligare där än här..?
Sannolikt mest ett rykte spritt av handlarna som ser marknaden för dyra beg-bilar försvinna.
Letar fö själv efter en schysst tyskebil, svenska handlare kan gå och hänga sig !!! I DE kan jag få en 5000mils bil för samma pris som en svensk 20000mils bil..
aj dåGalne Dansken skrev:Köpte min BMW sprillans ny i Danmark...
- Fick inte med COC bevis
STRAF; Det tog 3 månader innan att den ku bli besiktigat - fick köpa COC alike från BMW Sverige f. 1.500 kr. (och tog dom strulet med Besiktningen..). Köpte 1/8 så med 3 måneders vänten - gick den säson bort utan köra...
- Service & Garanti..
STRAFF på import hojer; Har du inte handlat din hoj hos den lokale Stockholmshandler - kommer du sidst i köen när du har problem. Och det är skit när säsongen är så kort! När min koppling gick paj 1´sta gång - blev jag i Stockholm bett om at ta kontakt mned med min återförsäjlera i Danmark - då sku dom ju fixa ifall det var garanti? Efter mycket argsint diskusion fick jag äntligen fixat i Stockholm på garanti! Men sidst i köen kommer man - även om dom i Stockholm har fått typ +75.000 kr i omsättning från mig på 2 år (försäkringsskada, skinnställ, ALLA service, etc...)
- IF sa på telefon att Försäkringen sku bli identisk med en Svensk såld.
STRAFF; När min koppling gick paj 2´ndra gång och maskinskade försäkringen sku täcka kostnaden på 10.000,- fick jag NEJ - det var ju en import hoj - och då täckar inte maskinskadeförsäkring.
- Ville byta upp till en ny svensk såld!
STRAFF: Du har en importhoj, så tyvärr kan vi inte ge så mycket i byta även om du tar en ny hoj! Pris offert 20% lågra än på en likvärdig svensk såld...
Kanske det endast är BMW Solna som klantrar sig sånt - har inga aning!!!
Köpte en svensk såld Audi S6 när jag kom till Sverige. När jag sku sälga den i Stockholm - var det katastrof i den offert jag fick från Audi i Täby - för att det var så mycket importbilar av just Audi A6...
- Tänkte fuck det och köpte en import AMG.. Fixade alla service hos Mercedes alla stämpler OK - allt komplett OK - men, när kamkedlen gick av v. 13.000 mil - var Mercedes inte villiga att ge någon hjälp alls - det var dom heller inte med RUST och katalysatorer..
Mit näste köp; I have no fucking idea!!
inte galne dansken hellerstorken skrev:jag har import och inte märkt några skilnader mot svenskköpt
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |