Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Var det någon skillnad i fjädringens läge då? Du ser ju ut att använda depåstöd men jag tänker bara så att hojen inte var upppallad på centalstöd först och sen stod hjulen med lite häng på fjädringen.
Tror aldrig jag lyckats köra ner en kedja så mycket att den behöver efterspännas regelbundet så det här är något helt nytt.När jag läser denna tråden inser jag att mitt kedjepaket med jt drev o 525GWX får spännas var 100mil ungefär och det behövdes inte med den gammla slitna kedjan som säkert var original från yamaha 1989.
Kan dom ha misslyckats med härdningen i länk plattor.
Bra, det gäller att söka brettEn gissning.
Bakre kedjedrevet blir bra centrerat vid montaget trots glapp mellan kedjedrev och ryckutjämnare.
Du kör utan problem 50 mil bibehåller 35mm slack.
Sedan händer det något, lite extra gas på låg växel,
lite kedjesmörjning har sugits in genom kapillärverkan mellan kedjedrev och ryckutjämnare
och bakre kedjedrevet har rört sig ca 0,28 mm vilket innebär att du får ett radiellt kast på 0,55 mm
Nu blir det känsligt.
Kollar man på hojen hänger kedjan när kedjedrevet är nära svinglagret
Och tvärtom inget anmärkningsvärt syns när kedjedrevet längre bak från svinglagret.
Samma sak med tändstift de kryllar av piratkopior
Inte så konstigt när alla Jävlar skall tjäna 1öre extra på varje del.. se findus som sänder torsk via kyl båt och fiskpinnar hem en extra resa på 60 dagar för att tjäna ett öre per fisk pinne.
Får mig osökt att tänka på när en anställd, jag tror det var på NEC, åkte runt i Kina och helt plötsligt såg en stor fabrik med företagets märke på väggen. -"Men vi har väl ingen fabrik här?"
Han valde att åka inom och titta. Det var en total kopia på en annan fabrik, de hade t.o.m samma muggar i fikarummet(!) Men det var inte företaget som hade byggt den..
OT: Om det stämmer blir man ju bra förbannad. Källa på det?
Lycka till TS!
Slutsats:
Säljarens tech support tyckte det var normalt då kedja och drev sliter in sej mot varandra och att jag skulle fortsätta spänna kedjan tills den slutade sträcka sej... (?!)
Blev såklart upprörd och ifrågasatte deras kompetens om det var vad de fick ut av bilder och mätningar jag bifogat där vissa länksektioner ligger utanför service limit..
Påpekade att det borde ligga i deras och RKs intresse att få saken utredd så ingen annan råkar ut för detta eller rent av skadar sej..
Fick svaret att kedjan kommer återbetalas (inte dreven) och så var det bra med det, tack och hej...
Nya ("lite klenare") D.I.D ZVM-X (köpt på annat ställe) har såklart inte sträckt sej de senaste 200milen...
Egentligen skiter jag i det men borde jag kanske skicka den slitna kedjan till RK för analys?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |