blir inte riktigt klok på detta snart

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
625 -06
skitte skrev:
Varför e de så viktigt för dig att de e sprut?Om du kan så lite om hojar att du inte ser skillnaden på gasare eller sprut,tror jag det spelar kvitt.sen är det faktiskt så att ett par rätt justerade gasare är än så länge effektivare än sprut!
han ska säga till polarna imorgon att han mekade bort främre kåpan och att han såg (precis som han hade tänkt från början) att det var insprut på hojjen :tungan

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Reglaget som sitter på styret är en tomgångshöjare. Alltså inget som förändrar förhållandet luft/bensin. Så är det på min 00:a och säkert samma på din.

Edit: Förutsatt att du hade insprut alltså.

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Valentinic skrev:
Reglaget som sitter på styret är en tomgångshöjare. Alltså inget som förändrar förhållandet luft/bensin. Så är det på min 00:a och säkert samma på din.

Edit: Förutsatt att du hade insprut alltså.
Exakt så :fakta
Sen att reglaget har samma symbol som en gammaldags choke beror helt enkelt på att de hade sånna över alternativt att det är den symbolen som folk förknippar med "vrid/dra här när du ska starta hojen när det är kallt" - oavsett vad som sitter i andra änden på vajern.

Kan dock inte hålla mig från att fråga lite i samma stil som McB. Om du nu inte har förmågan att se efter själv. Hur kan det då spela nån roll om det är sprut eller förgasare på hojen :va

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
skitte skrev:
Varför e de så viktigt för dig att de e sprut?Om du kan så lite om hojar att du inte ser skillnaden på gasare eller sprut,tror jag det spelar kvitt.sen är det faktiskt så att ett par rätt justerade gasare är än så länge effektivare än sprut!

så, kan man inget om hojar så ska man inte köra en, är det det du säger? så kan man inget om hojar så känner man inte om det är förgasare eller inte, är det det du säger? men tänk om jag icke hojkunnig skulle känna att insprutaren svarar litte rappare på kommando än förgasare! får jag inte köra då? ja herrejävlar

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
abethebabe skrev:
Men tänk om jag icke hojkunnig skulle känna att insprutaren svarar litte rappare på kommando än förgasare! får jag inte köra då? ja herrejävlar

Menar du inte tvärt om? :va

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
McB skrev:
1. Titta på motorn.
2. Bedöm om det sitter förgasare på eller ej.

Haha, WEHOOO!

Jag har inte läst tråden av ren arogans så, gsxr750 96,97 fuggar 98,99 sprut

_stensmo_

ingen kommer ihåg en fegis
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
honda tsr 250, honda crf 250
ja vart fasen åxå lite intresserad över va de har för betydelse för dig om du har gasare eller insprut? hojjarna är ändå så kallibrerad att om du kan köra så hänger du av vem som helst oberoende om du har gasare eller insprut... :)

eller är de bara av princip så du vet om du har rätt hoj?

hoppas de löser sig :)

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
En kompis till mig har en -98 GSX750R, insprut med choke. Jag tog för givet att hojen varit smälld på den sidan och verkstaden som reparerat den satt på ett handtag från en annan årsmodell där allt utom chokereglaget var detsamma. Nu är jag visare. Tack.

pilsner

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Brukar inte insprutshojjarna ha någon sorts "Fel på sprutet lampa"?
Kolla instruktionsboken om det ska lysa någon sådan vid tillslagen tändning.

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Hojlös än så länge...
abethebabe skrev:
har en GSXR:n fr. och med 98 års modell. Insprutning eller inte? köpte en 98:a som har en choke! ringde upp suzuki som inte var helt helt säkra, dom menade på att det är ingen choke utan bara en starthjälp för insprutningen, dvs luften stryps och antändningen blir lättare, medans mina polare påstår att min hoj är försedd med en förgasare. Jag läste på om suzuki innan jag köpte den och tilläggas skall att jag vill ha en hoj med insprutning men nu börjar jag bli osäker! har jag köpt en hoj med eller utan förgasare? spelar det ngn roll om det är förgasare eller insprutning??? hjälp mig å bena ut mina frågor :Bugar
Kan sätta mina skor på att du har insprutning på den... var bara lugn!

Last edited:

Gabor

Guest
abethebabe skrev:
nej jag menar vad jag skrev eller har jag fel?

Om du bara kör och inte skruvar själv, vad spelar det för roll om den har insprut eller inte ?? Bara för att impa på de som frågar om hojen ??

Impar mer om du säger att du får betalt för att köra och inte bryr dig vad det är under tanken.....

Gick med
18 May 2004
Hoj
Ingen...
Jäklar vad folk är på killen för att han inte kan/vill lyfta på locket och kolla vad det är. :va
Han slapp ju extrajobbet nu när somliga kunde svara ordentligt... :tummenupp

Dessutom kanske han vill veta om det är insprutning eftersom han hört att det kräver mindre service i längden eller att det är enklare att ställa om till olika avgassystem om man byter eller något annat...vem vet?
Var lite hyggliga och hjälp till att bygga upp hans mekkunskap istället! :banana

/Rikard

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Gabor skrev:
Om du bara kör och inte skruvar själv, vad spelar det för roll om den har insprut eller inte ?? Bara för att impa på de som frågar om hojen ??

Impar mer om du säger att du får betalt för att köra och inte bryr dig vad det är under tanken.....

gabbe gabbe gabbe! lägg ner tack!!!l om du och alla andra ska svara så förbannat spydigt så ge fan i å svara! leta upp andra trådar å slita ut ditt tangentbord på. :mad:

Men till andra som har hjälpt mig i denna fråga vill jag tacka för hjälpen. Ni bevisar att det finns riktigt trevliga människor också. :tummenupp

Rikard Thunderace skrev:
Jäklar vad folk är på killen för att han inte kan/vill lyfta på locket och kolla vad det är. :va
Han slapp ju extrajobbet nu när somliga kunde svara ordentligt... :tummenupp

Dessutom kanske han vill veta om det är insprutning eftersom han hört att det kräver mindre service i längden eller att det är enklare att ställa om till olika avgassystem om man byter eller något annat...vem vet?
Var lite hyggliga och hjälp till att bygga upp hans mekkunskap istället! :banana

/Rikard

tjena rikard! Ang det förstnämnda du skriver så kan jag bara meddela att jag är fruktansvärt urusel på att meka, det är inte det att jag inte vill alt. orkar, skulle jag börja pilla bort kåpor och annat diverse så skulle jag garanterat inte få ihop delarna igen! men jag menar! är min fråga så fruktansvärd??? huh, vissa verkar tycka det å dom skulle man inte vilja fråga fel sak om när dom e på lyset! gud vet vad dom skulle hitta på med en. Det du skriver nedan visste jag faktiskt inte om, men nu vet jag. :tuttar

KillerB skrev:
Kan sätta mina skor på att du har insprutning på den... var bara lugn!

jo det börjar klarna för mig nu att det är en insprutare! tack all som har ställt upp och hjälpt mig, tack! :tummenupp

bobo08

PMC Member
Gick med
20 Feb 2005
Hoj
BMW s1000rr GRÖN inte gul!! Gixxer 1000 K6a litehängigedition
abethebabe skrev:
gabbe gabbe gabbe! lägg ner tack!!!l om du och alla andra ska svara så förbannat spydigt så ge fan i å svara! leta upp andra trådar å slita ut ditt tangentbord på. :mad:

Men till andra som har hjälpt mig i denna fråga vill jag tacka för hjälpen. Ni bevisar att det finns riktigt trevliga människor också. :tummenupp

SH i ett nötskal,lycka till med din hoj.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
bobo08 skrev:
abethebabe skrev:

SH i ett nötskal,lycka till med din hoj.

TACK! :pannkyss

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...