Yamaha yzf-125 toppar 130 ärliga!
Den har en elektronisk spärr som man kan få hjälp att ta bort hos en yamaha butik.
Det gör att MC:n får runt 22HK
Yamaha yzf-125 toppar 130 ärliga!
Den har en elektronisk spärr som man kan få hjälp att ta bort hos en yamaha butik.
Det gör att MC:n får runt 18-20HK
Ingen trolig källa men det är många hemsidor och självsäkra personer som påstår det.
Själv tycker jag inte det hade varit nå konstigt eftersom Yamaha verkligen lagt ut mycket på Yzf.
125 har säkert kunnat fått mer än 15HK tidigare men grejen är att desto mer prestanda motorn har blir det dyrare att tillverka.
Men Yamaha har tagit steget längre och gjort en stark 125:a 4T motor
Det är ju också så att Yamaha använder ett nytt bränsleinsprut på MC:n.
Och det är där strypningen ska sitta enligt alla som säger det.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=208408
http://www.bike.se/node/58589
http://www.yamahaclub.com/forums/topic/11623-yzf-r125-derestrict/
Hade redan läst de trådarna du länkade, och inte blev ditt påstående mer trovärdigt utav dem
Sådana lösa rykten får bland annat moppar att gå i 110... strypta! Och det vet vi ju hur ofta det stämmer...
Jag tycker inte det låter helt otroligt med elektrisk strypning. Min 32 år gamla CB125T 4-takt lämnar 17 hk med brytartändning och förgasare, otrimmad.
Ja, men ändå 32 år gammal, och 125 cc är alltid 125 cc, men visst, kan väll kanske gå med på att det kanske är enklare att plocka effekt på fler cylindrar, men...Låt mig gissa att den har en cylinder mer också?
Ja, men ändå 32 år gammal, och 125 cc är alltid 125 cc, men visst, kan väll kanske gå med på att det kanske är enklare att plocka effekt på fler cylindrar, men...
Jag är ändå övertygad om att den är strypt i mjukvaran.
Trodde dessutom faktiskt att R125 va tvåcylindrig innan jag kollade upp det...
Men strypt eller inte, jag hade valt 4-takt, för att slippa allt vad mekande heter. Meka är roligt när man vill, inte när man måste...
Och waga95 va tyst innan du förklarar dig ett ännu värre moppefucko,
Antingen så är du en osäker nörd som sitter vid datan och tror du kan säga vad han vill om alla som inte tänker som dig eller så kan du bara inte förstå att utvecklingen går framåt med årtiondena....
Iallafall det här är inte första gången du går på nån med personangrepp.
hah bortskämd unge. jag jobbade fan 2 sommrar för att själv ha råd med min 125a. det känns fan så mycket bättre att köpa den helt själv än att bara få saker sådär.
Jag skrev i inlägg ovan att jag inte va helt säker på min sak och att det bara va ett påstående.
Kan kan inte avvara ett bänkpapper eftersom jag sa i tidigare trådar att jag bara hade ingen trolig källa.
Detta hade du sett om du FAKTISKT LÄST TRÅDEN.
Men eftersom du verkar vilja att jag ska fortsätta säga emot dig (av nån konstig anledning) så kan jag avvara en race film från youtube.
En fullpower Yamaha DT som nästan ligger jämsides med en Yamaha yzf.
http://www.youtube.com/watch?v=UXsg5RuJGls
Detta måste ju betyda nåt eller så failar bara DT föraren på videon.
Som sagt att Yzf:en skulle ha en strypning är bara ett påstående från min sida och skulle gärna vilja diskutera det med en person som inte tror att 2takt är framtidens motorer...
Tog mitt kort på en cb125t körläran skrek gasa hela tiden han fatta nog inte att jag redan hadde full gasJag tycker inte det låter helt otroligt med elektrisk strypning. Min 32 år gamla CB125T 4-takt lämnar 17 hk med brytartändning och förgasare, otrimmad.
Så har bara utvecklingen gått framåt kan nog Yamahan vara elektroniskt strypt med sprut och tändkurva för att lämna sina stackars 15 hk i detta landet. Säljs ju faktiskt i fler länder, där man får ha mer effekt än här. Och i de länderna hade den nog inte sålt sådär bra om den bara haft 15 hk.
Hade det varit jag som skulle köpa ny 125 hade jag köpt en 4t med insprutning, för jag hatar att meka, jag vill bara köra.
Ingen trolig källa men det är många hemsidor och självsäkra personer som påstår det.
Själv tycker jag inte det hade varit nå konstigt eftersom Yamaha verkligen lagt ut mycket på Yzf.
125 har säkert kunnat fått mer än 15HK tidigare men grejen är att desto mer prestanda motorn har blir det dyrare att tillverka.
Men Yamaha har tagit steget längre och gjort en stark 125:a 4T motor
Det är ju också så att Yamaha använder ett nytt bränsleinsprut på MC:n.
Och det är där strypningen ska sitta enligt alla som säger det.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=208408
http://www.bike.se/node/58589
Mätt med mätaren, polisen eller GPS?Jag kör ju själv en R125 och min toppar 135. Jag håller på att bygga ett nytt insprut så jag vet inom några veckor var den är stryp någonstans
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |