Blir man av med körkortet???

Status
Ej öppen för fler svar.

Emil W

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
KTM 620 SC KTM 525 EXC SM
Det är Läsnrätten som beslutar om du får behålla kortet eller ej. Men oftast inte. Jag fråga polisen senast idag...
På plats kommer du få böter. sen skickas ärendet vidare... Men räkna med att bli av med kortet....
 

Sgt Liberia

Guest
DET SPELAR EN JÄVLA ROLL DITT RETARD :mad: :mad:
JAG STÄLLDE EN FRÅGA OCH VILLE INTE BLI PÅHOPPAD AV NÅGON JÄVLA TÖNT SOM INTE HAR NÅGOTT BÄTTRE ATT GÖRA ÄN ATT SKRIVA ONÖDIGA INLÄGG.
SKAFFA DIG ETT LIV..:arsele

Hojjen behövs in på service och har ingen som kan hjälpa mig att köra den dit.
Så jag tänkte köra den själv..Är inte värt om man blir av med kortat då mitt jobb är beroende av b körkort.

Tagga ner lite va. Inte konstigt att folk reagerar när du funderar på att göra en sån korkad grej. Den enda du bryr dig om är vad som händer med ditt körkort.

Du bryr dig tydligen inte om vad som kan hända när du kör ut i trafiken. Att du kanske kör på någon eller orsakar en olycka. Du äventyrar andras liv och hälsa om du ger dig ut i trafiken eftersom du inte kan köra hoj till 100%.

För om du verkligen kunde köra hoj så hade du redan haft körkortet. Annars så får du väl boka en tid för uppkörning och visa att du är fullärd.

..men huvudsaken är väl att du får din hoj servad. Sen kanske du skiter i vem eller vilkas liv/hälsa du äventyrar.
 

Emil W

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
KTM 620 SC KTM 525 EXC SM
Det är Läsnrätten som beslutar om du får behålla kortet eller ej. Men oftast inte. Jag fråga polisen senast idag...
På plats kommer du få böter. sen skickas ärendet vidare... Men räkna med att bli av med kortet....
 

Emil W

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
KTM 620 SC KTM 525 EXC SM
Det är Läsnrätten som beslutar om du får behålla kortet eller ej. Men oftast inte. Jag fråga polisen senast idag...
På plats kommer du få böter. sen skickas ärendet vidare... Men räkna med att bli av med kortet....
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
DET SPELAR EN JÄVLA ROLL DITT RETARD :mad: :mad:
JAG STÄLLDE EN FRÅGA OCH VILLE INTE BLI PÅHOPPAD AV NÅGON JÄVLA TÖNT SOM INTE HAR NÅGOTT BÄTTRE ATT GÖRA ÄN ATT SKRIVA ONÖDIGA INLÄGG.
SKAFFA DIG ETT LIV..:arsele

Hojjen behövs in på service och har ingen som kan hjälpa mig att köra den dit.
Så jag tänkte köra den själv..Är inte värt om man blir av med kortat då mitt jobb är beroende av b körkort.

Varför inte istället fråga om någon kan hjälpa dig att köra hojen till service?
Då slipper du att folk irriterar sig på att du ev. tänker köra utan kort?

Stockholm lär det finnas ett antal som kan hjälpa till.

Exempel på inlägg: Hej, finns det någon vänlig person här på sporthoj som kan
hjälpa mig att köra min mc till service? Vill inte riskera mitt b-körkort
genom att köra mcn till verkstad själv. Bor i "kommun/stadsdel" hojen ska till
"ava/mcvaruhuset/dinmc"
 

überkill

Guest
Lågt att på ett disskussionsforum kalla varandra "jävla pucko" och liknande från allas håll. Men jag håller sakligt med om att så dyrt det är att ha sporthoj idag och allt som görs från alla håll att få bort oss från vägarna så har jag bara en uppfattning;

>>> Ta körkort och bevisa för omvärlden att du tagit det, kan trafikregler mm och kan manövrera ditt fordon något sådär. Sedan som någon skrev i tråden där jag berättar om hur sjukt jag blev av med mitt körkort uttryckte det; kör man sämre utan kortet bara för att det är indraget? Nej. Bör man göra det då? Ja det är upp till var och en. MEN, har man inte haft en viss behörighet en endaste gång ens, alltså inte tagit körkort för mc t ex, så tycker inte JAG att man ska köra mc utan körkort heller.

Shit detta blev en hel uppsats men men....
 

JohnePonken

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
R1 04
varför en fråga en sådan sak? de är för fan klart att du blir av med kortet på något sätt!!!

Denna länk kanske inte är pålitlig men i alla fall

http://www.trafikjuristen.se/korkortingripande/aterkallelsepraxis/aterkallelse6.htm

Tror dok inte detta är påhittat..:)

Nu kanske jag inte är så JÄVLA KORKAD SOM ALLA HÄR INNE VERKAR TYCKA..

Är ny här inne och trode man kunde fråga om allt utan att bli påhoppad med hade tydligen helt fel :näsblod
Tråkigt då det verkar vara en skitbra sida
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Har haft bilkörkort nu i 5 år och undrar vad som händer om polien stoppar mig på mc och jag inte har mc kort?

Har hört från många håll att det är nya regler från 2006, att man då bara får böter och får behålla kortet:yoparty ?? stämmer detta?
Eftersom du tydligen kör mc utan kort så kan du väl köra bil utan körkort också. Spelar väl ingen som helst roll om de tar det i så fall.
 

be_real

"ja jo men visst..."
Gick med
28 May 2007
Ort
Hisingen/norrland
Hoj
gsxr-1000 k5
kompisen åkte fast förra året stillastående och tankade med bara B-kk,(dom såg när han körde in te macken)

han har haft kk i 7 år och fick det indraget i 6 mån,villkorlig dom och 5500 i böter.

enda anledningen till att inte köra utan kort e väl för den faran det innebär för andra människor tycker JAG...i övrigt så e det ju isåfall lika korkat att köra 230 i 5 sekunder på 90 väg som att köra utan kort....men dom flesta här kör ju inte såå fort va...ush vad hemskt det låter.

mr diggler....du "borde" inte köra utan kort om du ALDRIG haft det tidigare som uberkill sa,och du befinner dig på ett svenskt forum,en viss jante-lag,väldigt hög moral/dubbelmoral och allt annat än vanligt svensson-liv kan ses som konstigt av många och därför blir du totalt idiotförklarad av många här...ställ såna frågor på flashback forum istället lr liknande,där kommer ingen att vilja grilla dig utan som mest diskutera saken.
 
Last edited:

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Ort
lindesberg
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
om du nu har b-kort kan du väll hyra ett släp som så många andra kunnat genom åren och få hojen till servicen.:confused:

blir ju enklast så då du inte utsätter någon annan eller dig själv för något du ev. inte kan bemästra.

//Robin
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

Top