Blir tårögd snart =(

Colony

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
Ingen just nu
Min far och jag gick igenom detta forumet grundligt igårkväll.... till och med han 53 år haft motorcykel sen han va 18 tycker att ni borde hålla er till fakta... och att det många säger här sämmer inte med verkligheten.... där har ni en erfaren mc gubbe! sen jobbar morsan på bilsport och hon sitter brevid en av testpiloterna för allt om mc :hihi som själv kör en r1a... han hävdar att mitt köp av en r6a eller en cbr 600 är ett bra ANDRAHOJSKÖP efter 125a... han ska även hjälpa mig med att få hem en från usa eller tyskland :brinnerup

yeah yeah yeah yeahaaaaaaa

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Colony skrev:
Min far och jag gick igenom detta forumet grundligt igårkväll.... till och med han 53 år haft motorcykel sen han va 18 tycker att ni borde hålla er till fakta... och att det många säger här sämmer inte med verkligheten.... där har ni en erfaren mc gubbe! sen jobbar morsan på bilsport och hon sitter brevid en av testpiloterna för allt om mc :hihi som själv kör en r1a... han hävdar att mitt köp av en r6a eller en cbr 600 är ett bra ANDRAHOJSKÖP efter 125a... han ska även hjälpa mig med att få hem en från usa eller tyskland :brinnerup

yeah yeah yeah yeahaaaaaaa

Fakta är att du kan köpa vad tusan du vill, men gnäll inte över att försäkringen blir dyr. Den är dyr av en anledning, om du inte fattar varför så lär det ju inte hjälpa att vi talar om det heller :)

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Alltså, hur f*n orkar ni älta detta seriöst sida upp och sida ner?! Killen varken kan eller vill förstå. Om några år kommer han (förhoppningsvis) förstå vad ni försöker säga.

Tycker han det är trevligare att få syrliga kommentarer av insatta och erfarna mc-åkare än av moppefuckona i paralellklassen så är det väl upp till honom.

I mitt tycke är en kille på knarr som kan köra hoj fan så mycket coolare än ett blåbär på R6'a, synd att inte alla är så säkra i sig själva att de vågar köra en hoj som passar dem.

Dr Gixxer

Rövens Pågar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
n/a
Silwer skrev:
Du det skiter väl vi i, vill du skenförsäkra så håll det för dig själv din myglande mask.

Bevisligen skiter du INTE i det utan blir förbannad/irriterad och lägger ner möda på att skriva ett inlägg som svar :yoparty

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Colony skrev:
Ja precis :rolleyes: med fördelen att jag kommer ha en billig försäkring
Vad bra för dig, då kan ju du bjuda dina hojpolare på krogen då och då eftersom de pröjsar din försäkring.

Klotar du eländet och inte får se ett rött öre så kom inte hit och gnäll över det bara.

-Fan här sitter folk och skriver helt öppet att de indirekt skall blåsa en på pengar, dom borde fan bannas!

/Felix

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Colony skrev:
Karlskrona bor då en av rövenspågar som förstår mig :)

Va, nämen?! Oj.. måste väl kännas underbart!
Min mamma förstår mig, men hon har ingen tuff tröja med klubblogo...

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
Iceman1975 skrev:
ElDiablo: Har du nått ekonomiskt intresse i den mc:n du delar med din fader? (bara undrar?)

Förmodligen... det är ju jag som köpt den med en del finanshjälp från far såklart....

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
Bingo skrev:
Varför skriver du då att du är skenförsäkrare?

Jag skrev det eftersom den allmänna uppfattningen på detta forum verkar var att alla som inte står som ägare på fordonen är skenförsäkrande arslen... Oavsett vilka fakta som gäller... Så uppenbarligen så är jag ett "moppefucko" som ska få "spö" av olika personer här eftersom jag delar ett fordon med ngn. annan... Är inte den "svenska avundsjukan" fantastisk ibland? :tummenner

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
HanneZ skrev:
haha, svenska avundsjukan...

Ja... är det inte den som är ett faktum i detta fallet? Att majoriteten blir förbannad för att vissa har lyckats ordna så att de får billigare försäkring utan att som ni kallar det "skenförsäkra"?

HanneZ

Guest
det tycker absolut inte jag. Jag anser fortf. att det är olagligt, det finns tydliga regler för vem motorcykeln skall stå skriven på. Följer man inte de reglerna bryter man automatiskt mot svensk lag samt betalar mindre pengar än vad man borde jämför med den risk man utgör. Men det har jag skrivit typ 100 ggr nu o nu va de den sista! :)

Svenska avundsjukan för mig är beskattning på förmåner, de som tjänar mer än 21 000 lr va de nu e ska betala ännu mer i skatt m.m m.m. Men det är som sagt min uppfattning.

/ Hannes

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
ElDiablo skrev:
Är inte den "svenska avundsjukan" fantastisk ibland? :tummenner

Hahaha! Vem är avundsjuk på dig egentligen tror du?? :D

Snarare irriterad då för att du inte är med och betalar din del av kakan och sen tror du kan "lura" i folk att det är ok.

Läs Robban_C's tråd med frågor och svar från bolagen.

Hursom, du kanske bara har halvförsäkring och då får du ju stå för det själv när du lägger ner så jag ska inte bråka med dig för mkt, du fattar nog en vacker dag :tummenupp
EDIT:

ElDiablo skrev:
Ja... är det inte den som är ett faktum i detta fallet? Att majoriteten blir förbannad för att vissa har lyckats ordna så att de får billigare försäkring utan att som ni kallar det "skenförsäkra"?

:rofl

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Colony skrev:
Ja precis :rolleyes: med fördelen att jag kommer ha en billig försäkring

Javisst, grattis! Men vi andra kommer i alla fall att få ut på vår försäkring om vi klotar. Som sagt...kom inte storbölande med en ny gnälltråd när FB inte vill pröjsa för att du "lånat" farsans R6 och placerat den i periferin i 190. En försäkringsreglerare med någorlunda sunt förnuft inser naturligtvis vem som är den egentlige ägaren (dvs brukaren) av hojen och om han sköter sitt jobb, vägrar han ge ersättning. It's as simple as that.

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Felix skrev:
Vad bra för dig, då kan ju du bjuda dina hojpolare på krogen då och då eftersom de pröjsar din försäkring.

Klotar du eländet och inte får se ett rött öre så kom inte hit och gnäll över det bara.

-Fan här sitter folk och skriver helt öppet att de indirekt skall blåsa en på pengar, dom borde fan bannas!

/Felix

Först säger du att han ska bjuda på krogen eftersom han inte betalar så "mkt" i försäkring. Och sen säger du att han inte kommer få ut ett öre och därmed få betala ny hoj själv...

..bestäm dig?

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
Äh... jag ger upp... varför att försöka att få folk och förstå när trångsyntheten och småsintheten är total??? Som jag sa tidigare så gäller försäkringen även om jag klotar eller om min far skulle göra det. Specifika försäkringsvillkor reglerar detta.... Sen å andra sidan så kör jag med insidan av huvudet och inte med genitalierna och kör därför aldrig över min förmåga. Nog kan jag råka ut för en olycka iaf. men det är inte så att jag planerar att krascha som vissa här inne verkar göra. Och hur F*N drabbar det andra försäkringstagare negativt genom att jag och den jag äger ett fordon med uppfyller samtliga föräkringskrav?? Bra fråga!
Varför kan folk bara inte sköta sina affärer och skita i andras? Som det sagts i otaliga trådar tidigare så håller detta forum på att bli ett pajkastar-ställe, där man så fort man inte delar någons åsikt eller tycker olika tom. får hot om "spö" osv. (hur seriösa dessa barnsliga hot nu är???!!)
Tröttsamt... svara på inläggen i trådarna genom att hjälpa de som ber om hjälp ist. för att försöka trycka ner dom och påpeka att dom är dumma i huvudet och borde "spöas" upp för att de är oliktänkande i vissa fall.
Jag ville bara säga hur jag kör försäkrat och att det visst går att äga ett fordon tillsammans med ngn. annan. Nu har jag sagt det och ska sluta predika om rätt eller fel, för det vet ingen vad som är... alla tänker olika i vissa avseenden och det går nog aldrig att komma ifrån.... Det finns förresten ett ord för smhällen där alla tycker likadant och ingen får ha andra åsikter än den som styr... det kallas Diktatur.... resten får ni fundera på själva. Tack för mig och ta det lugnt där ute. :tummenupp

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
ElDiablo skrev:
... varför att försöka att få folk och förstå när trångsyntheten och småsintheten är total???

det där är det nog mer än du som håller med om, du förstår nog hur jag menar :7peta

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring