Blir tårögd snart =(

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Colony skrev:
bla bla bla

yeah yeah yeah yeahaaaaaaa

Du greppar det alltså inte efter 10 sidor eller nåt? Aja, köp din poserhoj. Krashar du så undvik att dö och gnäll inte när du inte får några stålar.

HanneZ

Guest
ElDiablo skrev:
...
Varför kan folk bara inte sköta sina affärer och skita i andras? ...:tummenupp

jo de sa ja med till grannen när ja höll på att bryta mig in i hans bil o sno den, men den jävlen försökte hindra mig, vilket jävla AS :kocko

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
ElDiablo skrev:
Bingo skrev:
Varför skriver du då att du är skenförsäkrare?

Jag skrev det eftersom den allmänna uppfattningen på detta forum verkar var att alla som inte står som ägare på fordonen är skenförsäkrande arslen...

Ja, det blir lätt svart eller vitt. Jag läste ditt tidigare inlägg om din försäkringsituation. Och vad jag ser, så kan man ju inte klaga på den. Det var väl uttrycket "Sken..." som gjorde att det drog iväg.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Colony skrev:
Min far och jag gick igenom detta forumet grundligt igårkväll.... till och med han 53 år haft motorcykel sen han va 18 tycker att ni borde hålla er till fakta...

Jag tycker det är mest skrämmande att 1: Din far inte förstått vad som skrivits och borde fundera på det lämpliga att hans snorunge skall sätta sig på nått som accar fortare än vilken jävla bil som helst samt 2: Din mor inte ser det orimliga i vad hennes kollega säger.

Men vet du vad. Köp nu en hoj för helvete. Och berätta sedan hur "rätt" du hade och hur "fel" vi hade när du får en försäkringspremie (eller rättare sagt - din far får en försäkringspremie) som är 3500:- per år eller nåt (vilket du säkerligen inte har råd med heller). För tro mig, jag kommer med jämna mellanrum väcka denna tråd till liv och kolla om a) du har klotat och b) hur det då gick med FB. Och om du lyckas med det, då skall jag också börja försäkra på min far. Han är 67, har aldrig kört hoj, men han har ett stort intresse i vad jag håller på med, så det borde ju räcka. Att vi inte bor på samma adress är skit samma.

Ps. Innan du kör din nya hoj en meter, be din far ta en tur på den. En lång tur. Riktigt vrida ur hojen. Sedan får vi se om du får köra den.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
ElDiablo skrev:
Bingo skrev:
Varför skriver du då att du är skenförsäkrare?

Jag skrev det eftersom den allmänna uppfattningen på detta forum verkar var att alla som inte står som ägare på fordonen är skenförsäkrande arslen... Oavsett vilka fakta som gäller... Så uppenbarligen så är jag ett "moppefucko" som ska få "spö" av olika personer här eftersom jag delar ett fordon med ngn. annan... Är inte den "svenska avundsjukan" fantastisk ibland? :tummenner
Nä, vänta nu. Det här har du helt enkelt missförstått. Vi tar det en gång till.

Om du och din far äger en motorcykel tillsammans och den är skriven och försäkrad på honom så är du inte skenförsäkrare. Om det däremot är din motorcykel och han är din bulvan (motorcykeln står skriven på honom) då är du skenförsäkrare.

Du skriver ju att det är er gemensamma motorcykel. Hur svårt kan det vara? Vems är motorcykeln?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
BlueNote skrev:
Först säger du att han ska bjuda på krogen eftersom han inte betalar så "mkt" i försäkring. Och sen säger du att han inte kommer få ut ett öre och därmed få betala ny hoj själv...

..bestäm dig?
Du är ju rolig. Felix kan väl inte på förhand veta:

a) om killen kommer att klota
b) och om han gör det kommer att få ersättning

Det kan bli en bra affär och det kan bli en exempellöst dålig affär för colon-pojken. Det hänger på skaderegleraren, inte på Felix.

jezziiie

Member of Huddinge MCK.
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
En okonventionell gatmissil, enligt Allt om MC. (ombyggd ZZR med släpvagn)
Hej!

Jag har alltså suttit och plöjt igenom 10 sidor kommentarer om ett ämne, som de flesta har en åsikt om.

Du är 18 år (liksom jag) du har mellanklasskort (liksom jag) ... Nu kommer vi till den väsentliga skillnaden. Jag står för min egen försäkring. Dock inte på en R6:a, för det hade jag aldrig haft råd med! Därför har jag en lite lugnare & äldre hoj... som i mina ögon är lika jävla tuff som vilken Gixxer som helst! :hihi

Jag ska ge dig ett råd. Du får köpa den hoj du vill, så länge du kan försäkra åbäket själv. Jag tycker det är förjävla surt att höra hur folk skriver & försäkrar sina hojar på andra. Skittråkigt för oss andra (vars premier blir högre när ni får lägre)

Och om nu allt går som du vill och du snart står med en räserputt-maskin i garaget: - Kör för tusan med huvudet!!! Jag vill inte möta en gastokig, osäker nybörjare på en värstinghoj.... på Tungelstavägen eller nåt.

Jag vet, alla svar innan mig har sett ut ungefär såhär. Men jag kunde inte låta bli att dra mitt strå till stacken. :rolleyes:

Lycka till med hojköpet!

/J

P.S Ta detta inlägg på rätt sätt. Jag vill inte kritisera eller vara allmänt elak. Tro't eller ej, jag vill ge dig nyttiga tips och hjälpa dig på vägen mot säkrare hojkörning.

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Och för er som inte orkar läsa 10 sidor.

Folk försöker övertyga Colony att
- en R6'a går inte bra strypt.
- ett blåbär inte klarar av en R6'a. Varken ekonomiskt eller körmässigt, strypt eller ostrypt.
- vid skenförsäkring KAN man bli nekad ersättning.

:hördu

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
BlueNote skrev:
Först säger du att han ska bjuda på krogen eftersom han inte betalar så "mkt" i försäkring. Och sen säger du att han inte kommer få ut ett öre och därmed få betala ny hoj själv...

..bestäm dig?

Som Bingo skrev ovan, OM han klotar så kan det bli en väldigt tråkig affär av det hela, och jag kan lova att ett och annat öga kommer att höjas på försäkringsbolaget om så händer. Ung kille med klotad R hoj av nyare modell, som står på hans pappa. Det inte luktar skenförsäkring, det STINKER.
Dessutom kan man om det är illa åka på en anmälning på förskringsbedrägeri vilket är mindre roligt.

Det med krogen är ett exempel, om colony nu vill att jag skall vara med och sponsra hans försäkring, eller hans bensin, eller däck eller vad som helst för kostnader som det innebär att äga hoj så kan ju han vara lite hygglo och åtminstone bjuda på maccedonken om vi skulle träffas, det är väl rimligt. Bjuder man sina "polare" på något som kan man ju bli bjuden tillbaks.

Jag har också suttit i er sits MEN jag har bitit i det sura äpplet, har man inte råd att försäkra hojen skall man inte ha den, därför var min första klass 7 hoj en gammel gixxer från -88

/Felix

Colony

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
Ingen just nu
okej men då kommer jag in med mitt svar här igen! kan säga att jag har 2 polare som är 19 nu... en har en gixxer från 2000 Basförsäkrad.. och den andra har en ninja från 99e också den basförsäkrad... dom har aldrig haft hoj själva... och dom klarar av dom maskinerna! så varför skulle jag ett blåbär som bara kört cross sen 3 års ålder och tävlat i det.. också kört rr 400cc förra å denna sommaren... även ägt en mito 125a i 2 år.. så ehhh prata för er själva.. jag uppgraderar bara mig.. så hell yeah ni ska snacka om saker ni inte vet nått om... ni har uppfattningen om mig att jag är en idiot som haft en yamaha dt 50 i 3 år... och nu ska ha en värsting hoj..! men det är inte ens i närheten av det... det finns så många 20-30 åringar som just tagit körkort och då köper en r1a som förstahoj... 150 hästar.. jojo men dom är ju äldre så dom kör mycket bättre då eller? haha sällan

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Colon skrev:
ni har uppfattningen om mig att jag är en idiot som haft en yamaha dt 50 i 3 år
Tankarna går osökt åt det hållet när man läser dina inlägg.

Colony

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
Ingen just nu
Freppa jag tycker verkligen du ser jättecool ut... farlig ska du inte komma å nita mig eller nått?

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Köp en hoj som du har råd att försäkra, En lite äldre hoj är billigare att försäkra.
Det är meningslöst och dumt att skenförsäkra och dessutom helförsäkra, risken är stor att du ändå inte får ut några pengar och vad har du då för nån nytta av en helförsäkring?

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
H4 skrev:
Skenförsäkra då... i vissa fall måste man göra det när helförsäkring kostar mer än hojen!

SATAN!!!!! :mad: VA FAN E DETTA, NEJ NEJ NEJ NEJ.

du killen som är 18, kolla på en Ducati Monster 600, mkt billiga i försäkring .
alt 620i , som jag fattat det så är 600 serien jävligt roliga kurvhojjar,speciellt 620i

bard

Måste fixa ett cafeobjekt!
Gick med
31 Aug 2004
Hoj
SUZUKI GSXR1100-89
1490 kostar min helförsäkrad...
dock inte mycket till sporthoj...

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
haha det gamla vanliga R1/R6/gsxr1000/zx10/cbr1000 (välj valfri toppmodell) eller inget, de överväger inte ens alternativet med andra hojar.
DE är nästan alltid fulllärda, oftast har de kört cross (det är tydligen ungefär sama sak som en supersporthoj, det konstiga är ju att jag körde över 10 år cross och har inte märkt mer än att de absolut mest grundläggande sakerna är lika).
DE brukar dessutom fråga om skenförsäkringar fast det redan tycks vara bestämt med morbror Arne eller vilket jättefucko som nu står bakom det hela, så vad vill de?
Jo de vill tjafsa för att de vet att folk inte kommer åt dem hemma vid datorn, de vill läxa upp oss och låta oss veta att de blåser oss vad än vi säger.

Personligen tycker jag Swedie kan kasta ut de här personerna och låsa trådarna direkt för var leder de?

Snart rullar ett nytt fucko ut på gatorna för att impa på polarna i sin omnejd.

Inlägg om hur avundsjuka vi är kan jag inte förstå när folk som svarar i tråden äger eller har ägt de senaste sporthojarna själva och betalat för dem, varför ska de vara avundsjuka?

Last edited:

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Silwer skrev:
haha det gamla vanliga R1/R6/gsxr1000/zx10/cbr1000 (välj valfri toppmodell) eller inget, de överväger inte ens alternativet med andra hojar.
DE är nästan alltid fulllärda, oftast har de kört cross (det är tydligen ungefär sama sak som en supersporthoj, det konstiga är ju att jag körde över 10 år cross och har inte märkt mer än att de absolut mest grundläggande sakerna är lika).
DE brukar dessutom fråga om skenförsäkringar fast det redan tycks vara bestämt med morbror Arne eller vilket jättefucko som nu står bakom det hela, så vad vill de?
Jo de vill tjafsa för att de vet att folk inte kommer åt dem hemma vid datorn, de vill läxa upp oss och låta oss veta att de blåser oss vad än vi säger.

Personligen tycker jag Swedie kan kasta ut de här personerna och låsa trådarna direkt för var leder de?

words!!

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...