blir tokig snart

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
VFR800Fi är INTE trött, dessutom en härlig blandning av V-Twin & radfyra..KÖP!

Jo, jämför vad du får för samma pengar så är det ett trött touringlok som är fruktansvärt osmidigt.
Men det är klart, det är väl en smidig raket jämfört med en tio år gammal Fireblade.
För 65K skulle jag köpa det modernaste och sportigaste som finns, det har gått ett par ZX-6R/CBR600RR -05 för de pengarna den senaste tiden.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jo, jämför vad du får för samma pengar så är det ett trött touringlok som är fruktansvärt osmidigt.
Men det är klart, det är väl en smidig raket jämfört med en tio år gammal Fireblade.
För 65K skulle jag köpa det modernaste och sportigaste som finns, det har gått ett par ZX-6R/CBR600RR -05 för de pengarna den senaste tiden.

...................zzzzzzzzzzzzzz

Last edited:

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800

Nja, trött touringlok skulle jag nog inte kalla den. Det finns en kille som kör en Silverfägad VTR på Barkarbyträffarna, han kör ifrån varenda 600cc på rakan. Jag var tvungen och fråga om han hade trimmat den, Men det enda som var gjort på den var ett slipon. Däremot är kraften helt linjär dvs. den saknar effektpuckel, vilket jag inte är helt säker på att det passar mig.

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Nja, trött touringlok skulle jag nog inte kalla den. Det finns en kille som kör en Silverfägad VTR på Barkarbyträffarna, han kör ifrån varenda 600cc på rakan. Jag var tvungen och fråga om han hade trimmat den, Men det enda som var gjort på den var ett slipon. Däremot är kraften helt linjär dvs. den saknar effektpuckel, vilket jag inte är helt säker på att det passar mig.

VTR != VFR

Danne boy

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Yamaha R6-06(projekt)

Nästan alla kan köra fort rakt fram... frågan är väl hur du själv brukar köra? Föredrar du att kunna köra på bana tex?!? då kanske inte en VFR e världens roligaste hoj ?!:va Kör du mest "gubb" körning alá karavan i 70 på 90 vägar kanske du kan köra ett lokomotiv men mer vrid än du någonsin kommer använda o sen vad händer när du vill busa till det på mindre vägar?!... men sen va det d där med budgeten oxå... CBR600RR-05 lät som ett bra tips enligt mig!

Jag hade en ZZR1400 i min grupp på Gelleråsen sist o han hänge inte med... men stor del hänger ju på den som kör...

Välj hoj efter hur du gillar/brukar köra!! Lycka till!:tummenupp

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Upptäckte att alla förslag jag fick inte gjorde det lättare för mig att finna en hoj som JAG gillade!

Tänkte underlätta för DIG genom att dela med mig av det JAG lärde mig...

Men fortsätt fråga, du kommer få lika många förslag som det finns hojjar!

Varför inte uttrycka sig på detta sätt direkt istället :va

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
And the winnner is!!

Z 1000 orange

Tack för erat engagemang och goda råd. Jag tog till mig rådet att ta en funderare, hur jag använder hojen egentligen, Valet föll då på Z 1000

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0