Knixen skrev:Vad ligger eran "budget" på per tävling vad räknar ni med?
varvalätt skrev:Klarar man sig med 9000:- per tävling så är jag nöjd.
Ska försöka ha två set med nya däck per tillfälle.
Inga vurpor inräknade!
Ska tävla i finland .
varvalätt skrev:Klarar man sig med 9000:- per tävling så är jag nöjd.
Ska försöka ha två set med nya däck per tillfälle.
Inga vurpor inräknade!
Ska tävla i finland .
Olof Eriksson skrev:Jag kommer också åka R600! Blir kul och se precis hur mycket man kan överföra från supermoton Cykeln e Martins GSXR600 -04 med allt standard... Är det nån som ändrar fjädrar och sånt för rookie?
Haha jo men det kommer den göra, frågan är bara om man ska orka bytabjörn.e skrev:Om du undrar om hela öhlinsbussen står till dit förfogande så är svaret nej. Dock brukar diverse A-förare uppskatta lite fågor så det är bara att hoppa på dom. Annars är alltid svaret på alla fjädrings-problem följande: 2 klick returen bak
fjädrings guru björn
björn.e skrev:Annars är alltid svaret på alla fjädrings-problem följande: 2 klick returen bak
björn.e skrev:Sorry att jag blandar mig i men två däck är lite att ta i med snål buget. Ta ett par nyare och kör första kvalet. Går det åt helvete trycker du dit ett par nya som du även kan köra racet på. Dessa spar du sen till nästa tävling och kvalar med och sen rullar det på. Men om du har pengar så är ju ditt resonemang helt ok.
björn
Med andra ord så ju bättre du kör destå mindre spelar nya/begade däck roll. (sen att det kanske motiverar den lilla skillnaden nog mycket att köra på nya däck, men det är en annan sak)Penguin skrev:Har du cykeln inställd bra, så håller däcken länge och det blir svårt att märka skillnad. Är cykeln felställd så kommer däcken att slitas ganska fort och då märker du ganska snart skillnad i grepp när du står på lite.
Sen är ju förtroendet för däcken väldigt viktigt, och har du nya däck så kommer du att köra fortare bara för att du vet att däcken är okej.
#8 R1000 skrev:Jag är sorry jag med men tycker att om man har tillgång till ett par nya däck så ska dessa på till racet. Har man använt däck en gång så är det goaste borta. Kval och träningar kan man köra beggat på men när det är tävling ska det vara krya däck. En taktik som funkar bra för den snåle (inkl mig) är att sätta på nya däck på race ett. Dessa däck kvalar du på i nästa tävling sen kör du fredagsträning på desamma på tävling tre osv. Man kan köra lite vanliga träningar på de sen med. Skriv på däcket varje gång du använt det så att du har koll. På detta vis har man jämt hyfsat fräsha däck.
/Niklas
Och vad gjorde det för skillnad på Sviestadloppet-05björn.e skrev:Håller med dig i stort MEN kvalar du skit får su svårt att hävda dig. Ligger du tex en halv sec från A-final kanske det är värt nya puckar på kvalet för att nå A-finalen. Det var så jag menade annars så gjorde jag liknade ditt system
däck björn
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |