Blivande hojåkare

coffe_aberg

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Hoj
Suzuki GSX750F -97
Tjena! Coffe här, 27 år och riktigt sugen på att börja köra hoj! Har aldrig kört förut så jag är helt grön. Sitter och dammsuger nätet på allt möjligt som har med motorcyklar att göra. Fick körkortstillståndet med posten idag.

Hittade det här fyndet bland annat http://www.extremesupply.com/nolanhelmets/xlitex801.htm men medium är nog för stort misstänker jag. Jag var nyss ned på en mc-butik här i stan och provade lite Arai-hjälmar, de var storlek S och tajta som fan att få på och av. Men de satt inte så tajt som jag har förstått att de ska sitta. Några X-lite hade de tyvärr inte inne.

Jag är student så jag har väldigt begränsad budget. Absolut max 30 000 får en hoj kosta och över tusenlappen i månaden i försäkring är otänkbart. Är total novis angående hojar, men jag tror väl att en sporthoj på 650-750 cc är rimligt för min del. Jag behöver ju ingen värsting direkt, men jag vill inte ha någon gammal surhink heller. Man får väl inte så mycket värsting för 30 loppor heller så... :) Tips på lämplig hoj tas gärna emot!

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
2023 Panigale V2
Kör med en sån hjälm. extremt nöjd med den så X-lite är mycket bra köp enligt mig. :tummenupp Finns säkert de som inte håller med men hjälm ör ju väldigt personligt hur det passar så det är nog bara att prova på tills du hittar en som sitter bra å den blir det....

lycka till med hojletande :yoparty

Tommy.exe

Guest
Hej och välkommen!

Om du ska beställa en hjälm på nätet så se till att ha provat den först IRl. Men det verkar du ju ha fattat :)

Vid den här tiden på året så får du ju inte så mycket för dina 30k.
Men kanske en gsxr 600/750 från sent 90tal kanske går att hitta.
Vad det kostar att försäkra är nästan omöjligt att veta.. bästa är ju att ta ett antal regnummer på cyklar å ringa runt till alla bolag. Men jag antar att du bara ska ha trafik?

E*
http://www.blocket.se/vi/16065189.htm?ca=18_s

http://www.blocket.se/vi/15510617.htm?ca=18_s

Last edited:

coffe_aberg

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Hoj
Suzuki GSX750F -97
Vad lustigt, just Suzuki GSXR 750 har jag kollat en del på. Den är ju snygg iaf och jag har sett i flera annonser att säljaren hävdar att de är billiga i försäkring. Men det får jag givetvis ringa runt och höra när det börjar dra ihop sig.

Jag antar att det är rätt bra klipp i en sådan där för en nybörjare?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!