Blivande hojåkare!

Enger

Business Vs. Pleasure
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Honda CB 500 Four -74 (Projekt: Café)
Hej på er alla! :)

Har länge drömt om att köra hoj och verkligen känna friheten så jag passade på att göra slag i saken och skrev in mig på körskolan och bokade teoriprovet direkt! Förhoppningsvis har jag kortet innan sommaren är slut och då även köpt mig en nybörjarhoj att åka några mil på innan vintern kommer :(

Tips, råd och övrig information tackar jag för då jag är ganska grön på området så allting är välkommet! :)

/Filip

PinkPassion

Member of the Pink Ladies
Gick med
14 Aug 2008
Hoj
kawasaki er6n -12, Suzuki rm 125 -99
Hoj Hoj

Jag är själv igång med att ta kortet..
Jag gjorde det lite annorlunda än dom flesta, jag blev sugen på att ta kortet alldeles för sent o då var säsongen i stort sätt helt slut, men jag gav mig inte för d, köpte böcker privat på str.s hemsida. Ganska bra o pedagogiska program kan du också hitta på nätet.

Hårdplugga o boka tid till teorin o blev färdig med den i september 08.
Skynda mig ner till en körskola som är väl omtalad o boka in 10 lektioner till slutet av mars månad 09. Viktigt o vara i god tid för o få så många lektioner som möjligt bokade, jag behövde 5 lektioner till men mina snälla körlärare kör med mig några helger oxå så d blir inga problem m o boka. D sköna e att slippa parera teorin m körlektioner, dels för att d tar sån tid o dels för att minska kostnaderna. När du redan kan teorin e d också enklare att gå fram flera steg, du slipper kanske lära dig hur växlarna funkar o var allt sitter o i vilka spår du ska hålla osv.

Gällande körningen, tycker jag att du ska ta kontakt med någon du känner att hjälpa dig träna konbanan, krypkörningen är oftaste den som är svårast att få in. Jag har turen att min kille äger en er6 som är superenkel att manövrera, så jag har övat massor med den.
Att lära sig hojjen är viktigast o det tar ganska långt tid, för kan du manövrera hojjen rätt blir d väldigt mycket enklare att anpassa dig i trafiken o i olika situationer som kommer upp.

Jag har en uppkörning som väntar i hörnet så jag e precis lika ny på d här som du o jag önskar dig all lycka!!

Mvh Sofie

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...