Blivande hojåkare

bjurte

Nybörjare med embitioner...
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
BMW F650GS
Hej på er!

Har nu efter nästan ett och ett halvt års oavbrutet MC-snack mellan de närmaste kollegorna bokat teoriprov och körlektioner. Jag ska till och med överge bilen helt och hållet för att köpa mig en motorcykel. Har redan bestämt mig för en BMW F650GS. Mestadels för den mycket fördelaktiga försäkringen. Men också för att man ska kunna åka varje dag till jobbet och även på semester med den (har jag hört). Det är ju inte direkt någon sporthoj, men det kanske funkar ändå på detta forum?

Jag heter Björn, är 31 och bor norr om Stockholm i Hjulsta. Jobbar inom IT med tester och paketeringar av program. När jag inte jobbar gillar jag att åka båt, vattenskidor, slalom eller bara sitta och slappa. Toligen kommer jag även gilla att åka MC om ett tag...

Får väl se hur lång tid det kan ta innan man har lappen i handen och bågen i garaget? Saknar någon att övningsköra privat med så jag får hoppas på en bra och effektiv lärare. :)

Ha det så bra alla blivande MC-vänner!

/Björn

Loader

Nu går vi mot ljusare tider
Gick med
1 Jun 2003
Hoj
Bülldog
Hehe, jag känner igen det där från förra våren. Jobbarkompisarna tog med sig en massa hojtidningar till jobbet sen satt man där på nätterna o drägglade o drömde. Drog loss tummen ur röven förra sommarn o nu brummar man runt på en Honda. Så skönt :)
Välkommen!

Nyheter
Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen