då måste du ha fått inte bara hoj och långtradarkort utan även svävar, lingrävar, mudderverks, månlandarkort på köpet!
Haha
då måste du ha fått inte bara hoj och långtradarkort utan även svävar, lingrävar, mudderverks, månlandarkort på köpet!
tog bil 92 och mc 96 så vill gjärna att det står så på kört kortet
får ju inte köra snöskoter som det står nu på körkortet
och bor man i norland och inte får köra snöskoter är det ju inte bra
Då kommer det att stå det datumet du fick det "först"
Försäkringsbolagen tittar ordentligt på ditt senast utfärdandedatum. Kan du får det ändrat till ursprungsdatumet så få det gjort innan du köper en ny hoj. Som tur är så höjer de ju inte premierna på en redan befintlig försäkring om du tappar kortet.
Det är inget som hänt nydligt utan ett bra tag sen
så en gammal sak
verkar ha fått lite rätsida på det hela nu efter en del rigande och besök.
Polisen sa att det skulle bli nytt datum samma som datumet det kommer tilbaka.Var för bi på vägverket där sa hon som satt där samma sak.
men ringde sedan ett nr jag fick till väverket där det var en som kolla upp det riktigt och komm fram till att det varit så för ut. Men bestälde jag ett nytt nu skulle jag få mit ursprungs datum på det. så allt verkar ha löst sig till sist hoppas jag
Vad som det kommer att stå på det nya körkortet är jag osäker på men din rätt att köra snöskoter är borta, om du nu inte har förarbevis.
Denna fråga har jag frågat två olika poliser och även pratat med vägverket om(har varit utbildare på förarbevis). Alla sa att än vad det stod på körkortet så gick vägverket och polisen på det datum när man fick tillbaka körkortet.
Jag vet att det finns dom som har blivit utan ersättning av försäkringsbolaget när dom krockat med snöskoter och varit utan förarbevis. Dessa hade fått tillbaka körkortet med det ursprungliga datumet intakt men försäkringsbolaget kollade med vägverket och fann att dom hade haft körkortet indragit tidigare.
Om detta fortfarande gäller ska jag inte svära på men jag har inte hört att reglerna har ändrats.
Får rätta mig om jag har fel nu, tog själv skoterkort för några månader sen, så här minns jag reglerna.
Att man tagit körkort före år 2000(2001?) gör inte automatiskt att man får köra snöskoter, utan det ger en bara rätten att få ut ett sådant förarbevis (terrängskoter) om man skickar in papper om det, bara att ha körkortet räcker inte för att få köra.
har du väl fått den behörigheten kan du inte bli av med den, även om du blir av med körkortet.
blir du av med körkoret och sen får tillbaka det vet jag dock inte vilka regler som gäller angående att få ut förarbevis för terrängskoter, om det går ändå eller om man får gå kursen som alla som fått körkort efter 2000/2001.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|