2686857 Well done... All heder till dig.
Vittnade för 1,5år sedan mot 4 grabbar i Halmstad tingsrätt för grov stöld, men de stod även åtalade för olaga hot, misshandel mm...
Kände precis likadant som du gjorde då jag vet vilka dom e och dom e inga korgossar, våndadses som satan dagarna innan...
När jag klev in i rättsalen satt hela deras (stora) släkt på åhörarplats vilket inte gjorde saken bättre, stod på mig och talade om exakt vad jag sett och inte en stavelse mer eller mindre, advokaterna försökte verkligen att vrida och vända på ALLT och frågade :- om det kanske inte var så att...
När den pärsen var över gick det några veckor, stötte på 2 av killarna på en nattklubb i stan och först gick dom å blängde en stund innan dom fattade mod och gick fram:
-Eyyy, fitta du ljuger...
-Så fan heller, sa precis vad jag sett och skulle göra det igen..
Efter lite mumlande så gick dom utan att göra något...
Efter det hände inget förrän det kom ett brunt brev 1,5 mån senare...
Hovrätten i Västra götaland...
Deras advokat hade överklagat trots att dom fick villkorligt och dagsböter....
Fick ta ledigt en dag från jobbet och köra upp till Göteborg för att infinna mig, satt och väntade i väntrummet och när det blev paus i förhandlingarna kom dom 4 grabbarna fram till mig och började tjafsa en massa om lögner osv. kan säga att då var jag inte så tuff...
Åklagaren som stod i fikarummet intill hörde nog att något var på gång för han kom fram och frågade mig om jag kände de här grabbarna och i vilket mål jag var vittne, sa att jag inte kännde dom och berättade vilket mål varvid åklagaren fick en rejäl tändning på grabbarna:
- Ge fan i att trakassera vittnet, ni har inget att säga honom!!!
Sen gick dom in igen och jag blev inkallad, denna gången var inte släkten med så det kändes lite bättre...
Höll vid min historia och pekade ut killarna med hela handen utan tvekan, advokaten var mycket tuffare denna gången men jag höll vid stenhårt vid det jag sett och han lyckades inte sänka min trovärdighet..
När domen kom ett par veckar sedan stod det:
-Vittnet Jonas Nilsson har lämnat mycket tillförlitliga iaktagelser och ett mycket trovärdigt vittnesmål.
Efter hovrättens förhandlingar tittar dom bort när jag möter dom på stan...
PS. Deras straff höjdes i hovrätten