Blocket Aprilia rsv 1000 r mille

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det där är så bra pris att åtminstone jag blir misstänksam. Om dock allt är ok med den så är det bara att slå till.

Samma säljare har en Superduke ute till alldeles för lågt pris också.
http://www.blocket.se/stockholm/Ktm_990_super_duke_r_51756681.htm?ca=8&w=3

Utan att vara för insatt i KTM´s modeller så är jag hyfsat säker på att det där inte är en "R" vilket, i samband med priset, får mig att undra lite vad det är för säljare.

roffe.l

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2012
Hoj
XR650L-94- BMW R 1200 GS 05, Kawasaki Ninja Zx-636r
Tele numret går till (Stockholms MC skadecenter HB) någon som vet vad det är, men låter inte så skumt.

SimonF

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2013
Hoj
Aprilia RSV -04, Fzr1000 -91, Husa 650 -03, xs750 -77
Annonser skrivna med bara versaler och särskrivning är alltid skumma ;) Vad jag kan se så saknas två plastdetaljer (de som riktar ut luftströmmen från kylaren). Sen så får man kontrollera miltalet på -04:ans modell extra noga eftersom miltalet kan nollställas oavsiktligt t.ex. när man byter batteri.

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Har spanat på mille det senaste året och blocketknarkare som man är har man en rätt bra prisbild och beroende på skick så har i princip alla mille legat ute för mellan 25 och 35 om det inte varit något fantasipris.

Olviken

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2012
Hoj
Suzuki gsxr1000 k2
Annonser skrivna med bara versaler och särskrivning är alltid skumma ;) Vad jag kan se så saknas två plastdetaljer (de som riktar ut luftströmmen från kylaren). Sen så får man kontrollera miltalet på -04:ans modell extra noga eftersom miltalet kan nollställas oavsiktligt t.ex. när man byter batteri.

Dom som sitter vid styre? Är den ena inte där? Ja hojen är väl helt klart lagd o fixad. Svårt o annslå KM.....

Har spanat på mille det senaste året och blocketknarkare som man är har man en rätt bra prisbild och beroende på skick så har i princip alla mille legat ute för mellan 25 och 35 om det inte varit något fantasipris.

25-35 for 04->? Är väl rätt stor skillnad på 98-03 04->

Är det verkligen en R på bilden?

alla heter väl R, factory som hade öhlins etc?

Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Dom som sitter vid styre? Är den ena inte där? Ja hojen är väl helt klart lagd o fixad. Svårt o annslå KM.....

25-35 for 04->? Är väl rätt stor skillnad på 98-03 04->

RSV Mille 98-03 Showa inge kolfiber
RSV-R 00-03 = Öhlins kolfiber m.m
RSV1000R 04-05 Showa inge kolfiber
RSV1000 Factory 04-> Öhlins kolfiber m.m
RSV1000R 06-> Öhlins men inge kolfiber eller lättare fälgar.

Priset är helt ok för den årsmodelen och årstid.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Det där är ju lite förvirrande. Gen1 (98-03) heter modellen med Öhlinare etc "R", och Gen2 (04-10) heter standardmodellen "R" medans den uppgraderade med Öhlinare etc. heter Factory.

(Mitt inlägg ovan gällande huruvida hojen var en "R" eller ej syftade på Superduken i den andra annonsen.)

Edit: Kakan har sammanfattat det hela väldigt bra.
Jag tycker ändå fortfarande att priset är lite för bra, men om den är lagd, inlöst och fixad så har vi troligen förklaringen där. Det är väl bara att syna den ordentligt och ser allt bra ut så är det inte mycket att bråka om.

Last edited:

Mussli

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
BMW S1000R 2017
Samma säljare har en Superduke ute till alldeles för lågt pris också.
http://www.blocket.se/stockholm/Ktm_990_super_duke_r_51756681.htm?ca=8&w=3

Utan att vara för insatt i KTM´s modeller så är jag hyfsat säker på att det där inte är en "R" vilket, i samband med priset, får mig att undra lite vad det är för säljare.[/QUOTE]

Kanske lite OT men det gäller ju samma säljare tydligen.
Va det är för säljare ska jag inte uttala mej om men nej, det är inte en Superduke R. Ringde på Duken i höstas då den låg ute för ett annat pris hos samme annonsör. Efter samtalet så gjorde jag en fordonskoll och ägarhistorik. Bilsport och MC´s skadereglering ägde den innan nuvarande ägare så den har varit stulen. Ringde även upp Bilsport för att se om man kunde få reda på hur allvarligt skadad den kan ha varit, men den trevliga kvinnan sa att dom aldrig skulle sälja den vidare om den inte var i bra (trafiksäkert) skick. Hon menade på att många stulna hojar som dom fick in va det bara tändningslåset/styrlås som var illa åtgånget. Tyvärr ville hon inte lämna ut mer detaljerad information om just denna hoj (praxis bland fb sa hon) men hon försäkrade att den inte va trafikfarlig.

Nu till det märkliga, jag hade allvarliga funderingar på att köpa hojen i höstas, det var ju hyffsat bra pris då med men jag störde mej på att den var reggad som en SD R...Jag ringde transportstyrelsen och fick till svars att det inte va helt ovanligt att det blev så pga alla tilläggsbeteckningar som finns på fordonen idag. Tydligen skulle jag kontakta generalagenten för att få dom att skriva en rättelse och skicka in till transportstyrelsen.

Kom i kontakt med en trevlig kille på KTM i mellansverige som knappade in ramnr. och fick fram följande:
1. Det är en SD av årsmod. 2008
2. Första ägaren va en Mr. Meier i Österrike 080916:va
3. Första ägare i Sverige, en MC-handlare i Väringe 20090929
4. Såld till en privatperson i Sverige 100130
5. Servad vid 184.6 mil hos aukt.verkstad i Sollentuna 100623

Jag kan tillägga att han lät ganska förvånad på KTM då informationen hos transportstyrelsen är följande:
Fordonsår: 2010
Import/införsel: NEJ
:va:va:va:va:va:va
...Vi dubbelkollade ramnumret 2ggr och konstigt är det. Tror faktiskt inte nuvarande säljare vet om detta och jag vill understryka att jag inte är ute efter att smutskasta nuvarande säljare på något sätt.

Last edited:

Olviken

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2012
Hoj
Suzuki gsxr1000 k2
Kom i kontakt med en trevlig kille på KTM i mellansverige som knappade in ramnr. och fick fram följande:
1. Det är en SD av årsmod. 2008
2. Första ägaren va en Mr. Meier i Österrike 080916:va
3. Första ägare i Sverige, en MC-handlare i Väringe 20090929
4. Såld till en privatperson i Sverige 100130
5. Servad vid 184.6 mil hos aukt.verkstad i Sollentuna 100623

Jag kan tillägga att han lät ganska förvånad på KTM då informationen hos transportstyrelsen är följande:
Fordonsår: 2010
Import/införsel: NEJ
:va:va:va:va:va:va
...Vi dubbelkollade ramnumret 2ggr och konstigt är det. Tror faktiskt inte nuvarande säljare vet om detta och jag vill understryka att jag inte är ute efter att smutskasta nuvarande säljare på något sätt.

Fan det det är lite sjukt ja, betyder ju i princip at man 'alltid' måste göra samma koll som dig.. tack för input vilketsom :) det betyder ju också att säljaren kanske inte visste om det själv, han är säkert en anställd som fixar hojar på sin fritid o säljer för lite förtjänst?

Mussli

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
BMW S1000R 2017
Fan det det är lite sjukt ja, betyder ju i princip at man 'alltid' måste göra samma koll som dig.. tack för input vilketsom :) det betyder ju också att säljaren kanske inte visste om det själv, han är säkert en anställd som fixar hojar på sin fritid o säljer för lite förtjänst?

Ja det är ju fan att man inte kan lita på uppgifterna som finns tillhanda hos transportstyrelsen...Det stör mej om det jag fått fram stämmer och tyvärr så tror jag det är så iom samtalet med KTM och deras databas. Men som sagt det behöver ju inte vara ett dåligt köp för det. Och ja, man får alltid kolla och dubbelkolla på plats när man handlar beg. Nu går jag å velar om jag ska köpa Duken, den ligger ju ca 25k under dom andra så lite bakslag har man ju råd med då:)

Dovve

Medlem
Gick med
1 May 2007
Hoj
2017, Kawasaki Z900 Performance
Var precis och kikade på Superduken. Såg helt ok ut, men kan verifiera Musslis uppgifter efter samtal med KTM ang årsmodell och import.

Har även meddelat säljaren detta. Intressant att se om de ändrar annonsen.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin