Blocket besvikelse

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99
Säljer mitt fordon på blocket, en snubbe har hört av sig flera ggr och verkade vara på som fan, han vill ha mitt fordon, priset är färdigförhandlat, båda verkar nöjda med priset, han skulle hört av sig igår och satt in en handpenning vilket han ville göra på eget bevåg för att försäkra sig om att han får köpa mitt fordon, dvs inget jag krävt, brukar aldrig be om en handpenning och har aldrig gjort! Har givetvis inte hört av honom, ingen handpenning verkar han satt in heller vilket han som sagt själv på eget bevåg absolut ville göra, fick dock ett sms av honom igår att han hör av sig under dagen pga av kraftig huvudvärk, hörde han av sig? icke sa nicke, har han hört av sig idag? Icke sa nicke!

Helt rätt av säljaren, bara sälj skiten till första bästa med pengar i näven, själv håller jag ALDRIG en vara för ngn, först med pengar i näven får köpa, så enkelt är det:tummenupp

Det är ok under förutsättning att man i förväg talar om att det är så man gör affärer så ingen tror att han/hon köpt en vara men inte alls har gjort det vilket verkar vara fallet här.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Säljer mitt fordon på blocket, en snubbe har hört av sig flera ggr och verkade vara på som fan, han vill ha mitt fordon, priset är färdigförhandlat, båda verkar nöjda med priset, han skulle hört av sig igår och satt in en handpenning vilket han ville göra på eget bevåg för att försäkra sig om att han får köpa mitt fordon, dvs inget jag krävt, brukar aldrig be om en handpenning och har aldrig gjort! Har givetvis inte hört av honom, ingen handpenning verkar han satt in heller vilket han som sagt själv på eget bevåg absolut ville göra, fick dock ett sms av honom igår att han hör av sig under dagen pga av kraftig huvudvärk, hörde han av sig? icke sa nicke, har han hört av sig idag? Icke sa nicke!

Helt rätt av säljaren, bara sälj skiten till första bästa med pengar i näven, själv håller jag ALDRIG en vara för ngn, först med pengar i näven får köpa, så enkelt är det:tummenupp

Han kanske ligger på sjukhus?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Typiskt fall av "kollektiv bestraffning".

Har man en gång varit sjysst och hållit i en vara åt en köpare som sedan inte dyker upp så gör man ogärna om det. Framförallt om man gett ett gäng andra kalla handen under tiden.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag är nog den enda som tycker man skall hålla vad man lovat. Köparen säger inte att han är intresserad eller att han troligtvis skall köpa. Han säger, jag köper, säljaren säger att det är ok. Båda har alltså avgivit ett löfte och jag kan inte se annat än att ett muntligt avtal finns. Jag vet att sådana bryts hela tiden men om säljaren tycker det är jobbigt att skicka grejorna och kommer att sälja till någon annan ifall chansen dyker upp så skulle han ha sagt det.

Han sa ju det?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tänkte mer hjärnblödning.

Aja visst fan ja! Han nämnde någonting om ont i stortån också så det är inte omöjligt att han fått en propp i benet också, har fler som är intresserade men jag kanske skall be dom vänta till min "vän" med huvudvärken har bestämt sig huruvida han vill ha den eller ej, ska jag kanske kontakta de andra intressenterna och be dom hålla sina hästar till hans huvudvärk går över:tummenupp

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det är ok under förutsättning att man i förväg talar om att det är så man gör affärer så ingen tror att han/hon köpt en vara men inte alls har gjort det vilket verkar vara fallet här.

Det är alldeles för många som "vill ha" för att sen skita i det, som i mitt fall! Han var t o m så säker att han sa till mig att ta bort annonsen, i o m att han insisterade på handpenning så tar jag bort annonsen när handpenningen sitter på mitt konto men varken handpenning eller intressent ger sig tillkänna!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Aja visst fan ja! Han nämnde någonting om ont i stortån också så det är inte omöjligt att han fått en propp i benet också, har fler som är intresserade men jag kanske skall be dom vänta till min "vän" med huvudvärken har bestämt sig huruvida han vill ha den eller ej, ska jag kanske kontakta de andra intressenterna och be dom hålla sina hästar till hans huvudvärk går över:tummenupp

Varför inte hålla sig till historien du drog första gången.:va

Men får du inte tag på honom är det ju inte ditt fel, och då kan du alltid förklara dig för honom när han hör av sig.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Varför inte hålla sig till historien du drog första gången.:va

Men får du inte tag på honom är det ju inte ditt fel, och då kan du alltid förklara dig för honom när han hör av sig.

Vem har sagt att jag försöker få tag på honom:va det är han som ringt mig å tjötar en massa dynga! Du och den här killen lirar i samma liga:tummenupp

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Jag hade en rätt ok konversation med en intressent när jag skulle kränga några däck på blocket för 2000:-

Lyder som följer:

-Hej, jag tar dom för en tusenlapp.
-Glöm det.
-Ok.

:tummenupp

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99

Nä, vad jag läser är att han sa det först efter att ha fått en ny köpare. Om han sagt vid första kontakten då avtalet ingicks att ok, vi pratas vid imorgon men om det dyker upp någon med pengarna i hand så säljer jag hade det varit annorlunda.

Nu sålde han en vara och köparen trodde att han köpt en vara för att helt plötsligt få reda på att så var inte fallet.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Det här mailet fick jag när jag lagt ut en båt på blocket för 55.000:- Det var på sommaren och var rejält billig om man jämför med liknande. Hade sänkt den från 70.000 för att sälja den fort.

Köpare:
Hejsan
Jag bjuder dej 35000kr kontant snabb och smidig affär
Båtarna rasar i pris som du ser
Det är bra bud fundera på saken är du snäll
Tack i förhand
Med vänlig hälsning,

Jag:
DRA ÅT HELVETE

Köpare:
din mupp du fattar inget du kommer ha båten på blocket resten av livet sitt och runka i den din mobbade debil

Sålde båten 2 dagar senare av en kille som kom långt norrifrån o hämtade den. Han betalade till o med in 20K på mitt konto för att inte sälja den till någon annan så det var visst bra pris iallafall. Något som köparen ovan inte tyckte tydligen

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Förstår inte nyttan med att vara otrevlig om man nu anstränger sig och svara på ett orimligt bud.
Detta med att köpa och sälja verkar ju vara ett av livets stora mysterium här på SH :)

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
För att visa den fan att han var dum i huvet förstår du väl

Förstår inte nyttan med att vara otrevlig om man nu anstränger sig och svara på ett orimligt bud.
Detta med att köpa och sälja verkar ju vara ett av livets stora mysterium här på SH :)

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Att döma av svaret jag fick så hade du rätt.
Hade dock faktiskt varit tvungen att be om ursäkt för mitt svar till han ifall han nu hade skickat ett svar i stil med att han bara ville kolla och att han inte menade att lägga ett orimligt lågt bud.
Dock hade jag fått de mest sjuka, låga buden vid det tillfället så till slut vill man slå ihjäl någon.

Det begriper inte folk som är dumma i huvudet ändå :)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Att döma av svaret jag fick så hade du rätt.
Hade dock faktiskt varit tvungen att be om ursäkt för mitt svar till han ifall han nu hade skickat ett svar i stil med att han bara ville kolla och att han inte menade att lägga ett orimligt lågt bud.
Dock hade jag fått de mest sjuka, låga buden vid det tillfället så till slut vill man slå ihjäl någon.

men man kan inte svara sådär även om saken är värd mer.
vet inte hur mycket som jag tokprutat på och kammat hem, har dock aldrig fått ett så otrevligt svar.
han kanske tänkte att du skulle pruta ner lite i ett svar och sen mötas nånstans.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vem har sagt att jag försöker få tag på honom:va det är han som ringt mig å tjötar en massa dynga! Du och den här killen lirar i samma liga:tummenupp

Skillnaden mellan dig och mig är att om någon ringer och är angelägen att köpa något och sen plötsligen inte hör av sig så utgår jag ifrån att det finns en anledning.

Således kontaktar jag köparen och undrar vad han/hon sysslar med, går det inte att få kontakt har jag inget val och säljer till någon annan.

Du drar någon historia som till största delen antagligen är fabricerad, och har med största sannolikhet inte ens tänkt sälja till vederbörande oavsett.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning