Säljer mitt fordon på blocket, en snubbe har hört av sig flera ggr och verkade vara på som fan, han vill ha mitt fordon, priset är färdigförhandlat, båda verkar nöjda med priset, han skulle hört av sig igår och satt in en handpenning vilket han ville göra på eget bevåg för att försäkra sig om att han får köpa mitt fordon, dvs inget jag krävt, brukar aldrig be om en handpenning och har aldrig gjort! Har givetvis inte hört av honom, ingen handpenning verkar han satt in heller vilket han som sagt själv på eget bevåg absolut ville göra, fick dock ett sms av honom igår att han hör av sig under dagen pga av kraftig huvudvärk, hörde han av sig? icke sa nicke, har han hört av sig idag? Icke sa nicke!
Helt rätt av säljaren, bara sälj skiten till första bästa med pengar i näven, själv håller jag ALDRIG en vara för ngn, först med pengar i näven får köpa, så enkelt är det
Det är ok under förutsättning att man i förväg talar om att det är så man gör affärer så ingen tror att han/hon köpt en vara men inte alls har gjort det vilket verkar vara fallet här.