För någon vecka sen var Blocket förändrat.
Eftersom jag är gammal surgubbe var självklart allt till det sämre.
Tänkte att jag för en gångs skull kanske skulle testa lite och liksom låta det sjunka in, men nä... fortfarande skit.
Eller gör jag måhända fel?
Skriver jag tex något i sökrutan men inte får träffar och då vill utöka till "angränsande län" så vips är min sökning borta.
Likaså om jag tex råkar byta kategori, tex bland motorcyklar kan man kika bland "offroad" men känner kanske för att kika "touring"... med samma sökord.
Genast försvinner ordet och en miljard träffar kommer.
Ifall man slösurfar vill jag alltid ha så många träffar på varje sida så man kan scrolla lite slött... de flesta sidor har val för detta, tex 12, 24, 240 per sida... osv.
Blocket envisades med att bara ha 50.
Nu har idioterna ändrat det!
...till 40...
Ibland när man slösurfar kikar jag under "köpes".
Har man tur hittar man nån som vill köpa nåt av bråten man samlat på sig.
Nu finns inte knappen för köpes längre.... varför??
Jo, om man tex klickar in på "motorcyklar" så kommer den.
Den finns alltså under alla underrubriker.
Men... jag vet ju inte vad folk kan tänkas vilja köpa!
Innan kunde man ta "angränsande län" och scrolla i köpesannonserna, det var sällan mer än ett hundratal per månad i min del av Sverige.
Jag har blivit av med en hel del skräp på detta vis!
....och fått nåt leende ibland... när man ser nån stackare som vill köpa trasiga strumpbyxor, slitna tjejskor eller nåt fordon på privat avbetalning, dvs de hämtar nu men betalar sen... nån gång.
Att sen Blocket anställt ett gäng millennials att sköta korrektur och godkännande av annonser innan de publiceras har ju knappast gjort saken bättre alls.
Mc-avdelningen dränks av vattenskotrar, släpvagnar och elscootrar.
https://www.blocket.se/annons/skane/el_scooter_fatbike/87391576
Eftersom jag är gammal surgubbe var självklart allt till det sämre.
Tänkte att jag för en gångs skull kanske skulle testa lite och liksom låta det sjunka in, men nä... fortfarande skit.
Eller gör jag måhända fel?
Skriver jag tex något i sökrutan men inte får träffar och då vill utöka till "angränsande län" så vips är min sökning borta.
Likaså om jag tex råkar byta kategori, tex bland motorcyklar kan man kika bland "offroad" men känner kanske för att kika "touring"... med samma sökord.
Genast försvinner ordet och en miljard träffar kommer.
Ifall man slösurfar vill jag alltid ha så många träffar på varje sida så man kan scrolla lite slött... de flesta sidor har val för detta, tex 12, 24, 240 per sida... osv.
Blocket envisades med att bara ha 50.
Nu har idioterna ändrat det!
...till 40...
Ibland när man slösurfar kikar jag under "köpes".
Har man tur hittar man nån som vill köpa nåt av bråten man samlat på sig.
Nu finns inte knappen för köpes längre.... varför??
Jo, om man tex klickar in på "motorcyklar" så kommer den.
Den finns alltså under alla underrubriker.
Men... jag vet ju inte vad folk kan tänkas vilja köpa!
Innan kunde man ta "angränsande län" och scrolla i köpesannonserna, det var sällan mer än ett hundratal per månad i min del av Sverige.
Jag har blivit av med en hel del skräp på detta vis!
....och fått nåt leende ibland... när man ser nån stackare som vill köpa trasiga strumpbyxor, slitna tjejskor eller nåt fordon på privat avbetalning, dvs de hämtar nu men betalar sen... nån gång.
Att sen Blocket anställt ett gäng millennials att sköta korrektur och godkännande av annonser innan de publiceras har ju knappast gjort saken bättre alls.
Mc-avdelningen dränks av vattenskotrar, släpvagnar och elscootrar.
https://www.blocket.se/annons/skane/el_scooter_fatbike/87391576