Bodensaren
Ny medlem
Jag bjuder på en del prylar på blocket bland annat bilar, mc plus sånt jag tycker är intressant, har köpt en del saker via blocket, de annonser som jag definitivt hoppar över är de som innehåller ord som: intressekoll, inte min på bild men liknande, om du ska pruta skrolla vidare etc etc. Jag skickar bara mail till de objekt som jag är seriöst intresserad av, de flesta objekt på blocket är klart övervärderade av sina ägare, jag skickar ett bud som jag är villig att betala, då ska man komma ihåg att jag fortfarande inte har sett objektet. Många objekt får jag aldrig svar på, jag sörjer inte för det, när jag själv säljer saker på blocket får jag mail som inte är intressanta, dom kastar jag bara, inge mer med det, jag värderar inte dom mallen eller irriteras över vad folk skickar, ointressant för mig alltså väck med dom. En del objekt jag bjudit på får jag ett motbud, om det är intressant så fortsätter jag diskussionen, ligger det för långt ifrån så tackar jag för mig och drar mig ur, ibland så händer det att jag får napp, då står jag för de bud jag gett, kör i dag omkring med en VW Caddy 03 som jag betalat 5000:- för, har haft den ett par år och besiktad den två gånger utan anmärkning. Köpte en 900 bol'dor för 6000:- som jag körde i två år bytte sedan den mot en annan mc, som jag senare bytte mot en tredje mc etc etc. Om jag ska sälja något på blocket tar jag hellre ett lågt bud som är seriöst menat än en däcksparkare som vill ha en snackekompis i en halv dag. Annonserar jag ut grejer så får jag räkna med personer som vill ha prylarna gratis, men det är inte mitt problem, däremot blir det mitt problem om jag inte kan handskas med det.