Blocket.se

Slyfox22

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2007
Ort
Tranås
Hoj
'99 ducati
Finns det fler som tycker att blocket.se har blivit lite vär dyrt?

90spänn för en annons. "ladda upp extra bilder, valfritt" jo tack, det kostar 40 spänn det med.

Öj då, det har tyvärr blivit något fel i annonsen, "Ändra annons?" jo tack, det kostar 10spänn.

Lite väl glad i pengar är de, i mitt tycke.

Finns det inget annat site att annonsera på?
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Tycker att folk ska ha så för*****t mycket betalt för sina prylar där. Men så är det när blocket är så stort. För den som annonserar utanför stockholm så är det troligtivs det bästa alternativet ändå.
 

Slyfox22

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2007
Ort
Tranås
Hoj
'99 ducati
Särskild känns det som att folk har ganska höga tankar om marknadsvärdet på sin motorcykel. Värde minskningen på motorcyklar lär vara i paritet med en bil nu för tiden dvs 50% på 2 år.

Trodde att jag kunde göra en prisjustering kostnadsfritt,så hojen kom ner på 50% av nypris. Men den gick inte.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Vilket gnäll. Ingen tvingar dig att annonsera på blocket.se, eller hur?
De kan ta 90 spänn för en annons för att folk uppenbarligen är villiga att betala det.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Det kostar en "hundring" och du får hojen såld? Jag har svårt att se ett problem med det. ALLT jag lagt ut på Blocket har sålt och det kan jag betala 90:- för.

Blocket.se är bra skit. :tummenupp
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Sant....annonserade på prov i Mc Börsen & Tradera Motor...helt stendött, lägger man bara priset rätt så får man sakerna sålda snabbt via Blocket, & det kan ju vara värt 90 pix!
 

Dark_Messenger

Guest
Annonspriset bygger ju på vad man ska sälja. Jag anser inte att det är dyrt att betala en hundring för att få exponering på Sveriges största annonssajt om jag ska sälja en hoj för 100k.
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Jag minns fortfarande när man bara kunde annonsera i lokala dagstidningen (och MC-börsen förstås men ändå papperstidningar som folk var tvungna att köpa). Då (innan internet) kostade en annons runt 50:- och resulterade oftast i noll respons. Jag har sålt flera hojar m.h.a. blocket och tycker personligen att 140:- (med bilder) är en struntsumma med tanke på hur stor målgrupp man faktiskt når. Har sålt 2 hojar senaste 6 månaderna på blocket. Båda blev sålda inom 1 vecka, den ena såldes i december.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
halvt off-topic:

Vad är blocket.se så jävla efter?
Sidan har verkligen potential, men ligger ju långt efter egentligen - varför finns det inte mer möjligheter? t.ex. när man söker motorcyklar, varför inte ha med kryssbox för att välja om det ska vara landsvägsgodkända eller inte? om man söker bil, kryssbox för att välja om bilen måste ha turbo eller inte, 3-dörrars eller 5-dörrars, komfortbil, familjebil, sportbil osv.

finns jädra mycket enkla saker dom skulle kunna lägga till som inte skulle kosta dom mycket, men ge användaren/besökare så mycket kvalité tillbaka...
 

Alfetta

Nybörjare
Gick med
26 Apr 2008
Ort
Vasa
Hoj
Yamaha Thundercat
För alla som tröttnat på att klicka på ett län och sedan välja "Hela sverige" i menyn varje gång. Tills blocket fixar det själva är det denna som gäller.

http://helablocket.se/
/Kaj
 

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
En sak jag funderat på ,
Varför är det dyrare för blocket att hantera motorannonser mot annonser för tex barnleksaker ?

Så kan man ju tolka det efterssom annons för bil kostar säg 90 och övriga skitgrejer tar dom 30spänn för.

utsugare.

har för mig att när jag började använda blocket så kostade alla annonser 20kr.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Minns när blocket var för nytt så man inte ville annonsera där därför. Saker kan ändras snabbt :)
håller med om att de bör göra det mer sökvänligt, tex årsmodeller saknas helt under mc, så man får upp allt gammalt skrot när man söker nyare hojar.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top