Blocket

paddesputnik

På Körskolan....
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Aprilia Af1 Futura, Tungvikt 2011
Messiah skrev:
jag bor 20meter från en polis som kallas moppe-joe och jag kör då fan inte strypt :)

jag hade tur då jag trimmade ner min moppe dagen innan snuten stoppade mig =P

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Mr.Dna skrev:
Håller med om det. Vem här inne med en 125:a kan säga att de kör 11kw? Inte många iallafal. :tungan

Jag kan säga att jag kör med 11 kw:s effekt!

Orsakerna är att jag är en mesig nörd som inte vågar åka fast för att ha kört med för mycket effekt framför skrevet och för att jag får en konkret orsak att slänga ut eventuella skambudsgivare och prutare när försäljningen en dag kommer.
Och min bilskollärare är granne, fast han bryr sig inte ett skit om jag trimmar...

Last edited:

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Okej, jag körde själv strypt medan jag övningskörde och ca 100 mil till efter. Sen tröttnade jag.
Är de hårdare med att kontrolera om den är på 11kw i Finland?

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
"grannen är snut" <---lamt, min kompis granne är snuit och han är tokvild själv.. kör runt i området där med cross och grejer....

som flesta snutar är inte såna som måste hålla på att haffa alla grannar och sånt dom ser..
jag åker cross, trimmad moppe och ostrypt 125'a till kompisar som har snutar som grannar... för deras snutgrannar är bara coola

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Mr.Dna skrev:
Är de hårdare med att kontrolera om den är på 11kw i Finland?

Nä, inte här där "alla känner alla"
, men går hojen åt skogs någon gång är den ändå i papprena 11kw, så jag vill gärna få ut så mycket ersättning som möjligt ur de gnidna försäkringsbolagen.

cRoC skrev:
Är inte alla bilskolelärare grannar? :rofl
(ps. Vad fasen skulle en körskolelärare göra?!)

Tyst, dragkrok! Nä, bilskolläraren gör inget, men likväl måste jag hitta så många argument som möjligt att hålla den ostrypt när kompisarna blåser om i 140 :(

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Mr.Dna skrev:
Vad gör en (din) mito strypt?? Vet själv hur seg jag tyckte nsr:en var.

Tycker du att den är seg?

hehe, tyckte den gick som ett spjut det lilla jag kört den :lol

Men det är nog för att jag kommer från en orginal EU-moppe innan, med 2 hästar, hehe... Vill inte åka dit o förlora lämpet nu heller... Sattsar på 125a istället, moppe har man bara i väntan på bättre tider :)

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Tycker du att den är seg?

hehe, tyckte den gick som ett spjut det lilla jag kört den

Men det är nog för att jag kommer från en orginal EU-moppe innan, med 2 hästar, hehe... Vill inte åka dit o förlora lämpet nu heller... Sattsar på 125a istället, moppe har man bara i väntan på bättre tider

Man tycker ju att den går bra i början de första hundra milen med därefter är det mest segt tycker man. Men du kommer nog ändå tycka det är jätte kul :tummenupp

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Mr.Dna skrev:
Man tycker ju att den går bra i början de första hundra milen med därefter är det mest segt tycker man. Men du kommer nog ändå tycka det är jätte kul :tummenupp

Dom första 10 milen :tummenupp

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Ja i början tycker man det men sen är det mest rätt trist.. Accet är ändå inte så skitbra. Men nu när jag har bytat avgassystem så går den fan så mycket bättre. Sjukt mycket roligare att köra. :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...