Blocketsökning MC

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Svar:

Blocket har numera ändrat så att kryssrutan för att välja bort ”fyrhjulingar/atv” försvunnit och ersatts med en filtrering istället.

Vill du inte att fyrhjulingar ska visas i din sökning så kan du använda dig av länken nedan:
http://www.blocket.se/hela_sverige?...st=s&ps=&pe=&rs=&re=&c=0&ca=11&is=1&l=0&md=th

Tveka inte att höra av dig om du har ytterligare frågor!
Ha en fortsatt bra dag!

Hälsningar,

Simon
Blockets Kundservice

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
Svar:

Blocket har numera ändrat så att kryssrutan för att välja bort ”fyrhjulingar/atv” försvunnit och ersatts med en filtrering istället.

Vill du inte att fyrhjulingar ska visas i din sökning så kan du använda dig av länken nedan:
http://www.blocket.se/hela_sverige?...st=s&ps=&pe=&rs=&re=&c=0&ca=11&is=1&l=0&md=th

Ha en fortsatt bra dag!

Hälsningar,

Simon
Blockets Kundservice

Bra lösning...

Bifogat

• blocket.jpg
    blocket.jpg
    219.9 KB · Visningar: 286

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Svar:

Ha en fortsatt bra dag!

Hälsningar,

Simon
Blockets Kundservice

korkade jävlar på blocket, då missar man ju alla annonser som har fyrhjuling i texten. Så om nån skriver eventuellt byte mot volvo, hund, fyrhjuling eller annat missar du den annonsen.

På subito har man länge länge kunnat söka på märken kubik och allt möjligt, hur svårt kan det vara att införa detta i sverige http://www.subito.it/annunci-lombardia/vendita/moto-e-scooter/

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Svar:

Ha en fortsatt bra dag!

Hälsningar,

Simon
Blockets Kundservice

Jag mailade dom igen och bifogade svaret du fått samt påpekade att deras variant var föga fungerande.
Jag bifogade även länk till denna tråden samt påpekade än en gång att alla problem försvinner om fyrhjuling/ATV får en helt egen kategori under fliken fordon, precis som moperder, snöskotrar,bilar och MC etc etc.

Jag menar, hur svårt kan det vara att fixa?

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Detta svaret fick jag på mitt första mail, så hoppet finns. Sen är det ju tydligt att ju större påtryckning de får desto mer benägna blir de att genomföra en förändring, så maila på och sprid till så många som möjligt.

Hej Björn

Stort tack för ditt mejl!

Vi på Blocket är tacksamma för alla förslag som vi får för att utveckla sajten efter våra kunders önskemål. Alla förslag samlas in löpande, sammanställs och tas vidare till Blockets utvecklingsteam, där de prioriteras.

Eftersom vår plan för kommande features sträcker sig en bit in i framtiden kan det vara så att det tar ett tag innan det kan införas, även om det är ett väldigt bra förslag. Ibland är det så att förslaget redan är inplanerat till en kommande lansering.

Om det inte skulle vara det, och om förslaget efterfrågats av många och passar in i de lanseringar som vi planerat, tas det vidare in i planeringen.

Hoppas att vi får se ditt förslag realiserat snart!

Hälsningar,

Simon
Blockets Kundservice

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Varför går det inte att välja bort "fyrhjulingar" i mc-annonserna längre? Motorcyklar har ju två hjul!

Lägg dem i bilannonserna istället, bilar har fyra hjul!

Och i dagens läge är väll alla fyrhjulingar registrerade med B körkort! Har för mig det blev så efter körkortändringarna förra året.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Och i dagens läge är väll alla fyrhjulingar registrerade med B körkort! Har för mig det blev så efter körkortändringarna förra året.
Sökte på mc för ett tag sen med tämligen vida sökbegrepp...
800 hits
Markerade då "ej 4hjul/ATV" och antalet hits sjönk till 479...
Tycker att det visar att möjligheten att sortera bort ATV-er är mycket behövlig..och ffa smidig!

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Hoj
na
Fyrhjulingar och ATV hör väl inte ens hemma under Motorcyklar öht, dom borde ha en egen kategori.. Hur som så förstör detta otyg helt nöjessurfandet på Blocket, man blir bara frustrerad..

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Fiddys och minimotos är också irriterande störmoment. Visserligen har de två hjul, men är ickemotorcyklar.

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Vem fan orkar skriva EJ ATV och en massa annat varje gång man ska söka!! Idioti!

Dessutom tycker jag dom kan lägga till fler sökkriterier som t ex märke!

Då har jag också mailat och gnällt lite samt lagt in mitt andra förslag!

Last edited:

Nicky K

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2011
Hoj
KTM 640 Prestiege -05
Fiddys och minimotos är också irriterande störmoment. Visserligen har de två hjul, men är ickemotorcyklar.

Håller fullständigt med!

Tycker de borde ha någon filtrering för LV-reggade hojar och sådana som inte är det. Skulle vara trevligt o kunna surfa o filtrera bort alla fiddys, crossar osv :tummenupp

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Hoj
na
Vem fan orkar skriva EJ ATV och en massa annat varje gång man ska söka!! Idioti!

Dessutom tycker jag dom kan lägga till fler sökkriterier som t ex märke!

Då har jag också mailat och gnällt lite samt lagt in mitt andra förslag!
Även jag gjorde det och fick samma mail som andra i tråden fått, länken med EJ som EJ fungerar speciellt bra.. Dessutom har den filtreringen funkat med '-' tidigare, lättare än att skriva 'EJ'..

Förhoppningsvis så får dom sig en tankeställare om tillräckligt många klagar, dom vill ju trots allt ha en så bra och fungerande sida som möjligt..

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
2009,Triumph Street Triple
"Daniel (Blockets Kundservice)
jan-26 13:46

Hej Johan,

Tack för tipset! Vi tog bort funktionen eftersom den var udda (ingen annan kategori har någon liknande ruta). Man kan dessutom få mer eller mindre samma resultat genom att skriva -atv i sökrutan. Reaktionerna har dock varit starka, som du också visar. Vi lyssnar på användarna och kommer därför att lägga tillbaka funktionen igen. Jag tror att det kan vara klart inom en vecka.

Ha det fint till dess.

Hälsningar,

Daniel
Blockets Kundservice"

Fick denna på mailen nu

Edit: Heter förövrigt John -.-

Last edited:

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Nu orkar jag inte läsa alla inlägg för jag e bakis (hade inte läst dom ändå förvisso....) men går man in på Italienska blocket så är valmöjligheterna betydligt bättre. Filtrering av märke, modell mm, kan bli bättre med tex kategorisökning men det är en skaplig start.

Svaret man kommer att få om man föreslår detta för kundtjänst är att marknaden i Svedala är för liten och det blir för få träffar. Detta är ju bara skitsnack, vet man precis vad man vill ha ska man ta mig fan inte behöva 180 högskolepoäng i programmering för att fylla i söksträngen rätt Kan dom i Italien så kan dom här med. Samma sak gäller naturligtvis bilar.

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Detta fungerar för mig:
-atw och -atv

Men problemet med detta upplägget är att om någon lägger upp sin annons för en hoj och skriver t.ex. "Jag kan även tänka mig att byta mot en ATV. Kom med förslag" så kommer denna annonsen filtreras bort. Inte riktigt önskvärt. Hade varit bättre att lösa med kategorier/underkategorier eller dyl.

EDIT:
Kanske t.o.m. så här:
-atw och -atv och -4x4 och -vinch

By the way, blockets bevakningsfunktion fungerar rätt nice. Då slipper man helt och hållet hålla på att skriva in samma sak varje gång man blir sugen på att söka efter drömhojen.

Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Äh, det är bara lättja från Blockets sida. Lägg ATV som egen kategori och ha kubikindelning så räcker det. Välj kategori sport, lägsta kubik 599cc så dyker alla raketerna upp.

koden finns ju redan där, så något annat är det ju frågan om.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati