bludder på fullgas

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Jag skruvade ihop minimoton idag (14e) och när jag tog premiärturen så bluddrade den när jag gasade fullt. Vad bör jag kolla? Kan det vara att den nyper tjuvluft eller får den för lite soppa?

// Niklas

Nirre

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Trodde det fanns några på SH som visste lite om sådan här, men jag kanske har fel?

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Nirre skrev:
Trodde det fanns några på SH som visste lite om sådan här, men jag kanske har fel?
Hej

Jag vet :)

Regga dig på forumet www.minimotos.nu o kolla teknikhörnan, där finns en sticky tråd som heter trottelnålens hemlighet, ful med illustrationer mm :)

Svaret du söker skall du finna där :)

Nirre

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
philsson skrev:
skulle snarare vilja säga att den får för mycket soppa..

Jag har testat att flytta nålen ett snäpp upp, ett snäpp ner och sedan två snäpp ner från mitten (snäpp ner = mer soppa) utan något bra resultat. Jag har även fixat med luftburken, givit den mer eller mindre luft. Bluddret kvarstår endå när jag vrider max på rullen!

Jag blir så less. Jag skiter i om den går slött lr liknande. Jag vill bara att den ska gå rent :( .

Mer förslag på vad jag kan testa godtages gärna!

MVH Niklas

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
Nirre skrev:
Jag har testat att flytta nålen ett snäpp upp, ett snäpp ner och sedan två snäpp ner från mitten (snäpp ner = mer soppa) utan något bra resultat. Jag har även fixat med luftburken, givit den mer eller mindre luft. Bluddret kvarstår endå när jag vrider max på rullen!

Jag blir så less. Jag skiter i om den går slött lr liknande. Jag vill bara att den ska gå rent :( .

Mer förslag på vad jag kan testa godtages gärna!

MVH Niklas

Kolla alla bensinfilter och även i tanken så att det inte ligger skit där. samlas mer än vad man tror. om det är skit där så ta bort det och tanka genom ett kaffefilter så det filtres innan det går ner i tanken!

Nirre

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Meli skrev:
Kolla alla bensinfilter och även i tanken så att det inte ligger skit där. samlas mer än vad man tror. om det är skit där så ta bort det och tanka genom ett kaffefilter så det filtres innan det går ner i tanken!

Inge skit. Jag har bytt till nytt filter och nya bensinslangar. Tanken var ren. Bluddret har varit från att jag fick den. Har bara kört den samanlagt 50 minuter kanske.

Edit: Jag har även bytt tändstift och tändkabel.

_lunka_

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
tdm 850. blata kopia. ducati style 110cc
Nirre skrev:
Inge skit. Jag har bytt till nytt filter och nya bensinslangar. Tanken var ren. Bluddret har varit från att jag fick den. Har bara kört den samanlagt 50 minuter kanske.

Edit: Jag har även bytt tändstift och tändkabel.
har du rätt bränseblandning ...2.5%.. för mycket olja kan göra så att han harklar sig som leif gw

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept