Bluetooth från dator till mobil

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
Hojlös...
Jag har köpt mig en Bluetooth adapter till datorn och letar nu ett prog att kunna styra mobilen ifrån datorn, skicka sms osv. vet att det fanns något förut till sonyericsson.

Har en K700i lur som är den primära luren som ska donas med.

Tack på förhand

/Jimmie

Osmium

Don't follow me, I'm lost too...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha
Jag vet inte om det funkar till K700 men till min T610 (och ett gäng andra SE telefoner) går det att använda "float's mobile agent" till att skicka SMS med datorn via nallen. Jag har inte länken till den i huvudet men kolla forumet på www.esato.com så ska du nog hitta den.

För att kontrollera PCn kan du prova "PCcontrol" som finns på www.christersson.org. Vet inte heller om det funkar till K700 men till T610 funkar det.

Edit:
Jag hittade adressen. http://fma.sourceforge.net

Last edited:

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
Hojlös...
Osmium skrev:
Jag vet inte om det funkar till K700 men till min T610 (och ett gäng andra SE telefoner) går det att använda "float's mobile agent" till att skicka SMS med datorn via nallen. Jag har inte länken till den i huvudet men kolla forumet på www.esato.com så ska du nog hitta den.

För att kontrollera PCn kan du prova "PCcontrol" som finns på www.christersson.org. Vet inte heller om det funkar till K700 men till T610 funkar det.

Edit:
Jag hittade adressen. http://fma.sourceforge.net

Tackar.
Ett problem bara.. för att köra blåtand med det där FMA programmet måste man tydligen ha XP programvara.. :va E nå faen dax att uppgradera från win98 snart. :huvet :fatta!

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Boije skrev:
Tackar.
Ett problem bara.. för att köra blåtand med det där FMA programmet måste man tydligen ha XP programvara.. :va E nå faen dax att uppgradera från win98 snart. :huvet :fatta!

Jag kör XP och har oxå en K700i och det bara funkar lixom. Har iofs inte SMS'at från datorn men lite annat jox.

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
SonyEricsson har tyvärr inte den bästa programsviten, iom att dom inte utveklar den själva utan köper in en light variant av en färdig produkt.

Så jag gissar att man får bäst funktion med nå´n typ av tredjeparts programvara.

Synca med outlook & dyl är dock simpelt.

/N

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...