Bluetooth hörlurar - vilka?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Äggsagt! Bluedio kostar någonstans där i häradet ändå, men är dock ett bra alternativ till dyrare saker. Saknar dock aktiv ljuddämpning, för då får man slanta upp lite mer.

Men nog finns det ett och annat fynd att göra om man köper Kinagrejer där man kan handla originalprylar utan mellanhänder, men lika ofta råkar man på fulhack och piratkopior av dålig kvalitet.

Någon som vet nån sajt där man kan köpa piratpryttlar? Förut gick det ju bra på Ali, men det har stoppats. Var i Shanghai i våras och utbudet på piratprodukter är ju enormt. Tjejen köpte ett par ljuddämpade "Bose" som inte gick att skilja från originalet. Funkar klockers.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag har handlat en hel del i Kina under mina 15 år som affärsresande dit. 98% av alla kopior är rent mög. De kan se fina ut, men saknar helt funktionen som gör produkten attraktiv till annat än att försöka glänsa med.
Hörlurar brukar se suveränt fina ut, och kan till och med låta hyggligt. Men bara tills man lyssnat på den äkta varan och inser att man är blåst som vanligt. Det är i 98% eller mer av fallen INTE grejor från originalfabriken som liksom hamnat på villovägar, utan bara kopior som ska se ut som originalet. Därför är det enda sättet att få skapliga kopior att verkligen se, klämma känna och LYSSNA på dem, och sedan välja exakt det paret som man provlyssnat och godkänt. Det går inte att ta en annan kartong i samma rad och tro att det ska låta likadant. Jag skulle aldrig rekommendera någon att köpa kopior över nätet, och faktiskt inte rekommendera kopior alls eftersom jag hittills aldrig hittat något som låter ens nästan lika bra som originalet, och det är ju ändå ljudet man vill åt med hörlurar, eller hur?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har handlat en hel del i Kina under mina 15 år som affärsresande dit. 98% av alla kopior är rent mög. De kan se fina ut, men saknar helt funktionen som gör produkten attraktiv till annat än att försöka glänsa med.
Hörlurar brukar se suveränt fina ut, och kan till och med låta hyggligt. Men bara tills man lyssnat på den äkta varan och inser att man är blåst som vanligt. Det är i 98% eller mer av fallen INTE grejor från originalfabriken som liksom hamnat på villovägar, utan bara kopior som ska se ut som originalet. Därför är det enda sättet att få skapliga kopior att verkligen se, klämma känna och LYSSNA på dem, och sedan välja exakt det paret som man provlyssnat och godkänt. Det går inte att ta en annan kartong i samma rad och tro att det ska låta likadant. Jag skulle aldrig rekommendera någon att köpa kopior över nätet, och faktiskt inte rekommendera kopior alls eftersom jag hittills aldrig hittat något som låter ens nästan lika bra som originalet, och det är ju ändå ljudet man vill åt med hörlurar, eller hur?

Håller med, men just dessa låter faktiskt helt ok för 300 pix :)
Men visst är det så att man får vad man betalar för. Är det dock en produkt som ditt liv inte hänger på och som du bara skall använda sporadiskt (tex en pannlampa eller vad för crap som helst) så funkar Kina fint.

donald duck

Medlem
Gick med
8 Aug 2011
Hoj
japansk riskokare
Dessa är billiga och har fått väldigt goda vitsord: https://www.amazon.co.uk/Bluedio-Shooting-wireless-bluetooth-headphones-Black/dp/B00LA520Y8

Jag beställde från Kina direkt, men har inte fått hem dem ännu. Har blåtand, inbyggd mikrofon för samtal via mobil och ska tydligen ge väldigt bra basljud. Prisvärda.

Beställde ett par sådana från ebay. Jag misstänker att det inte är original grejor, levererades utan kartong i en plastpåse.
Kostade 240 kr med frakt. Verkar dock funka som dom ska med bra ljud, får väl se hur länge dom håller men än så länge är jag nöjd.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Ett alternativ kan ju vara att köpa en liten mottagare med blåtand där du kan trycka in valfri hörlur med 3.5mm kontakt.
Fick en sån till telefonen för några år sen och den var riktigt smidig, i storlek med ett litet usb minne typ och gick att svara samtal, play/paus, byta låt och hela köret.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Beställde ett par sådana från ebay. Jag misstänker att det inte är original grejor, levererades utan kartong i en plastpåse.
Kostade 240 kr med frakt. Verkar dock funka som dom ska med bra ljud, får väl se hur länge dom håller men än så länge är jag nöjd.
Mina kom för en vecka sedan drygt. Bra tryck i basen och fint att ha när man kollar film eller viss typ av musik. Läcker inte ut ljud i nämnvärd omfattning, men dämpar inte omgivande ljud speciellt mycket. Håller batteri länge. Har inte testat handsfree med mic ännu. Klart nöjd med tanke på priset.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA