även jag letar efter intercom. Det som är på tapeten är ju antingen Sena 20s eller scala g9x. Läst flertalet med recensioner om att sena 20s havererar efter några regnstänk och att sena supporten är oduglig men vad jag förstått så ska det vara bäst ljud i detta. scala rider g9x har jag hört att ljudet inte är det bästa men att det kan åtgärdas med ett byte utav högtalare.
Jag lånar tråden och frågar vilket utav dom som verkligen är bäst?
Du summerar nog läget ganska bra. 20S är en bättre produkt sett till funktioner, ljud och kompatibilitet mot andra märken. Men den lider i viss mån fortfarande av kvalitetsproblem. Om man köper, se till att det är av senare/senaste hårdvaruversion.
G9X har sämre ljud, sämre funktioner. Formfaktorn tycker jag är bättre, men sämre lösning med knappar. G9X har bättre vattentäthet, för mig ett måste för att fungera vid längre resor eller vardagligt bruk. Den verkar dessutom vara bättre skonad från mjukvaru/hårdvaruproblem.
Står själv fortfarande i valet och kvalet mellan dessa, men tyvärr tror jag att det landar på G9X då jag behöver något som håller under längre planerad resa i sommar/höst.