Bluetooth i batteriet drar ström?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
@GuW naturligtvis kommer det vara musik via BT :-D

XM4 är något jag tänkt köpa till nästa flygresa då den och även XM3 sägs stänga ute ljud otroligt bra med ANC.

Ja, det funkar skitbra, nu har ju inte jag flugit med mina lurar än, men han jag fick dom av köpte dom enkom för det och han flög två gånger innan Corona utbrottet...
Däremot har jag en kaminfläkt som ger ett väldigt flygplansliknande ständigt hum (om än väldigt mycket tystare) det försvinner totalt även om jag sätter örat så nära jag kan.

Skillnaden mellan XM3 och XM4 är väl i princip bara nyare blåtandschip som gör att du kan vara pairad mot flera enheter samtidigt? ANC'n är väl samma som jag har förstått.
Jag har behovet av att vara pairad mot flera enheter iblan, men inte ofta nog att motivera prisskillnaden, XM3 är ibland nere på 1500:- nya, XM4 kostar det dubbla.

När/om mina XM3 (som jag fick gratis) pajjar köper jag kanske XM4 om dom har kommit ner i pris, annars köper jag XM3 och lever med att måsta välja vad jag ska vara pairad mot.

EDIT: XM4 verkar ha mycket bättre ANC om man kollar testerna, hur f-n det nu kn vara möjligt.

Last edited:

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
På tal om batterier. Någon som vet om cellbalanserade batterier balanserar sig själv oavsett laddare eller behövs en balanserad laddare?

Jag blev sugen på denna balanserade laddare eftersom den funkar till mycket men det står att det är för 1-6 celler och jag antar att det har med balanseringen att göra. Större verktygsbatterier har 8 celler och sitter balanseringen i själva batteriet kanske det funkar ändå?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
På tal om batterier. Någon som vet om cellbalanserade batterier balanserar sig själv oavsett laddare eller behövs en balanserad laddare?

Jag blev sugen på denna balanserade laddare eftersom den funkar till mycket men det står att det är för 1-6 celler och jag antar att det har med balanseringen att göra. Större verktygsbatterier har 8 celler och sitter balanseringen i själva batteriet kanske det funkar ändå?

Vanligtvis sitter ett BMS kort på cellerna i batteripacken och balanserar laddningen.

Annars skulle du ju behöva en multikontakt med en tråd för varje cell ut till laddaren.

Du får samma problem med din fina laddare, du måste ju komma åt varje enskild cell för att den ska kunna balansera, men gör du det så funkar den fina batteriladdaren mycket bättre än som inbyggda balanseringskorten .

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
@GuW
Ok, BMS-kort och balansering i batteriet ?

Det måste betyda att de inte har balanserad laddare. Därmed borde inte denna multiladdare jag länkade till vara sämre än Parksides laddare för deras batterier förutom att det är knepigare att ansluta batteriet.

Funderar på att köpa den istället för Parkside för då har jag en laddare för allt som tex litiumbatteri till hojen. Saknar även en Makitaladdare.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning