Bluetooth

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Tänkte ta o köpa en B-tooth tranceiving key till burken så att jag kan synka datorn med den nyinköpta mobilen :) Tyckte att det vore kul o höra om någon härinne har testat det? Vilken modul använder ni då? Jag hittade 2 st. från MSI på webhallen, båda kostar lika mkt förutom att den ena har sämre räckvidd. Den sistnämnda finns även inne nu på deras lager. Vilken bör jag välja? Bifogar länk till båda mottagarna.

http://www.msi.com.tw/program/products/communication/cmu/pro_cmu_detail.php?UID=449&MODEL=MS-6970

http://www.msi.com.tw/program/products/communication/cmu/pro_cmu_detail.php?UID=326&MODEL=MS-6967

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Räckvidden har jag inte täntk så mkt på.
Sitter ju vid datorn så några 30 meter tror jag inte jag har behov av.

De såg så stora ut.

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
zykl0n skrev:
Räckvidden har jag inte täntk så mkt på.
Sitter ju vid datorn så några 30 meter tror jag inte jag har behov av.

De såg så stora ut.

Men du kan ju använda mobilen att fjärrstyra datorn, t.ex. winamp och mediaspelaren. Då kan det vara bra om den har lite längre räckvidd :)

Spana in den här videon t.ex. :D (dock är det en mac han fjärrstyr, men borde funka till pc också:))
http://homepage.mac.com/jonassalling/Shareware/Clicker/iTunesControllerDemo.html

Last edited:

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nisse: IR är föråldrat, nu är det blåtand som gäller :rock

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Spiken skrev:
Nisse: IR är föråldrat, nu är det blåtand som gäller :rock
Du menar köpa dyra saker istället för att köra gratis och som funkar skitbra? :p Om man nu ändå ska ha mobilen vid datorn är det ju nästan bara onödigt...:p

Hmm...Så du menar att blåtand är nytt då eller? :p igen ;)

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nisse Järnet skrev:
Du menar köpa dyra saker istället för att köra gratis och som funkar skitbra? :p Om man nu ändå ska ha mobilen vid datorn är det ju nästan bara onödigt...:p

Hmm...Så du menar att blåtand är nytt då eller? :p igen ;)
Nope, säger absolut inte att blåtand är nytt, bara att den tekniken utvecklas hela tiden vilket inte IR görs längre. Att köpa en mottagare till datorn kostar en 335 kr vilket jag t.o.m. tror är billigare än vad du betalade för din ir adapter. Anledningen till att jag tyckte det vore lite ballt med såndär adapter är ju först o främst för att fjärrstyra burken, men även för att kunna fixa över bilder o dyl. till/från mobilen :)

Hejpåre :p

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
köpte en original blåtandsmodul till mitt MSI-moderkort, 170 spänn kostade det! :D
Funkar lite sådär, tycker jag. Ibland går det inte att ansluta till telefonen. Men oftast går det, och det är rätt smidigt. Bara att plocka in ringsignaler, java, och annat kul efter behag. Man behöver inte ens hämta telefonen, den kan ligga kvar i hallen. :tummenupp

Tänkte skaffa en datakabel först, men den hade nog varit dyrare än 170 spänn.
Hade lite problem vid installationen dock.Man kopplar ur en usb 2.0-port internt och ansluter modulen där, men det följde inte med någon kabel till detta. Kunde inte få tag på nån heller, så jag fixade en egen av lite överblivna datorkablar och kontakter. Funkade finfint.

Knubblo

Lev nu, dö sen
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
GSX-1300BK (B-King)
Glöm 30 meter. Blåtandspecifikationen är satt till 10 m. Vilket effektivt ger ca 6-8 m. beroende på pryl och position.

/Knubblo

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...