Bluetoothlurar med litet utstick

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Jag har flera olika hjälmar jag alternerar mellan beroende på väder, typ av vägval m.m.
Av denna anledning fungerar inte ett fast monterat intercom. Har inte heller något behov av att kunna prata med någon annan, utan vill främst höra instruktionerna från GPS:en.
Någon som vet några smidiga bluetoothlurar som kan bäras under hjälmen utan att trycka? Ett stort plus är om de även funkar som öronproppar!

Margusxx

Medlem
Gick med
27 Mar 2011
Hoj
k2 hayabusa
Jag har flera olika hjälmar jag alternerar mellan beroende på väder, typ av vägval m.m.
Av denna anledning fungerar inte ett fast monterat intercom. Har inte heller något behov av att kunna prata med någon annan, utan vill främst höra instruktionerna från GPS:en.
Någon som vet några smidiga bluetoothlurar som kan bäras under hjälmen utan att trycka? Ett stort plus är om de även funkar som öronproppar!
Jag köpte bt hörlurar (ifrogz) från ica maxi och är nöjd med dom. Riktigt bra ljud och funkar bra med gps. Fastnar till hjälm rem med lilla magnet clip.
https://m.takealot.com/#!product?id=PLID42987384

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Last edited:

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det där är inte helt enkelt.
Vill du att dom ska funka som öronproppar också så är ju in-ear lurar att föredra. Dom brukar dämpa omgivande ljud rätt effektivt.

Urvalet på blåtandslurar som har litet utstick är ju rätt litet. Många har ju batterier som dom sätter på lite olämpliga ställen om man vill ha dom i en hjälm.
Vill du utöka antalet möjligheter och kanske få bättre ljud så kan du ju även kolla på vanliga lurar i kombination med en blåtandadapter.

Typ den här
https://www.kjell.com/se/sortiment/mobilt/bluetooth/bluetooth-adaptrar/bluetooth-mottagare/roxcore-bluetooth-adapter-for-horlurar-p23390

Det finns många liknande på andra shopar också. Jag har sett från 99 kronor och uppåt.

Som lurar så har jag tidigare använt Creative EP 630 som sticker ut lite. kostar 270 kronor på teknikmagsinet.
Jag har också kört på A-jays one. Dom är lite större än creativelurarna men i gengäld så har dom en platt sladd som trasslar betydligt mindre. Kostar 299kr.
https://www.teknikmagasinet.se/produkter/ljud-bild/horlurar/in-ear/creative-ep-630-svart
https://www.teknikmagasinet.se/produkter/ljud-bild/horlurar/in-ear/jays-a-jays-one

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Det är ju förstås en möjlighet med separat bluetooth-receiver, men jag skulle gärna ha det så enkelt som möjligt...
Har ägnat morgonen åt att surfa runt och tänkte kolla på lite lurar innan jobbet ikväll.
Någon som provat Supra Nero-X? Ser ganska smidiga ut och har fått bra betyg för hållbarhet och ljud.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det är ju förstås en möjlighet med separat bluetooth-receiver, men jag skulle gärna ha det så enkelt som möjligt...
Har ägnat morgonen åt att surfa runt och tänkte kolla på lite lurar innan jobbet ikväll.
Någon som provat Supra Nero-X? Ser ganska smidiga ut och har fått bra betyg för hållbarhet och ljud.

Jo. Det är såklart enklare att köra med en "allt i ett lösning".
Dock är det ju så att det som med största sannolikhet lägger av först är att du får glapp till någon av lurarna.
Kör du med en grej där allt sitter ihop så måste du byta ut allt. Har du separat enhet för bluetoothmottagaren så kan du bara köpa nya lurar och köra vidare. Så har jag kört väldigt länge.
Efter att jag tröttnade på att behöva köpa nya blåtandslurar vartenda år (Använder dom hela tiden i jobbet så jag har dom på mig väldigt mycket och det är ofrånkomligt att man drar lite i sladdarna) så valde jag en där jag bara kunde byta ut lurarna istället.
Jag hade samma enhet i ungefär 10 år och bytte bara ut lurarna. Nu fick jag pensionera den då batteriet blivit så gammalt att det inte längre klarade en hel arbetsdag.

Men som du säger. En allt i ett är ju lite smidigare och enklare på sätt och vis.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning